آوای جنوب

با دستور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، از زمین برای جابه جایی ۲۱۸ واحد منزل مسکن بافت فروسوده دوگنبدان جانمایی شد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود با پیگری فرماندار و مسوولان در استان این زمین برای جابه‌جایی ۲۱۸,پلاک در بافت فرسوده دوگنبدان هر چه سریعتر در اختیار بنیاد مسکن و شهرداری قرار بگیرد.

از تاکید استاندار بر به سرانجام رسیدن 3پروژه مهم در گچساران تا جانمایی زمین برای جابه جایی 218 واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان

به گزارش آوای جنوب از گچساران، کیامرث حاجی زاده در بازدید از بافت فرسوده دوگنبدان و بررسی ۲۱۸ پلاک واحد دارای مشکل در بافت قدیم شهر  اظهار کرد: علی رغم اینکه اکنون گرفتار مشکلات زلزله سی سخت هستیم اما تاکید استاندار به فعال بودن پروژه‌ها در سطح شهرستانها است.

وی  با بیان اینکه از زمان انتصابم  به عنوان معاون عمرانی استاندار به دنبال رفع مشکلات پروژه های عمرانی شهرستان‌ها شدم، افزود:در همان هفته اول انتصابم اولین سفرم به شهرستان گچساران و بازدید و بررسی از پروژه های عمرانی شهرستان بود.

حاجی زاده عنوان کرد: سه پروژه مهم گچساران که مد نظر و مورد تاکید استاندار است، پروژه بیمارستان نرگسی که با توجه به پیشرفت فیزیکی خوبی  که دارد مورد تاکید استاندار است که این پروژه هر چه سریعتر به اتمام و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط ویژه کرونایی موجود در استان در تلاش هستیم که پروژه بیمارستان نرگسی گچساران به اتمام برسد ،ادامه داد: خوشبختانه با پیگری‌های خوبی که صورت گرفته از سوی اداره راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری این پروژه هم اکنون شدت خوبی به خود گرفته است.

معاون عمرانی ااستاندار کهگیلویه و ویراحمد ابراز کرد: پیشرفت فیزیکی بیمارستان نرگسی گچساران نسبت به یک ماه گذشته خوب بوده و از پیشرفت فیزیکی چند برابری برخوردار شده است.

حاجی زاده ادامه داد: با این پیشرفت فیزیکی اکنون توانستیم یک زمانی را برای اتمام پروژه ها مشخص کنیم و بخش به بخش و واحد به واحد این بیمارستان مجهز شود.

 وی افزود: پروژه دیگری که در شهرستان که حائز اهمیت است پروژه جاده کمربندی گچساران است که در دو فاز اجرا شده است و فاز اول این پروژه به بهره برداری رسیده است و تا بازه زمانی ۲هفته دیگر پنج کیلومتر باقی مانده این محور  آسفالت و این مسیر بازگشایی خواهد شد.

 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه  و بویراحمد تصریح کرد: پنج کیلومتر باقی مانده از جاده کمربندی گچساران تا پایان امسال آسفالت و به بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 حاجی زاده  در ادامه ابراز کرد: سومین پروژه مهم این شهرستان جابه جایی ۲۱۸واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان است که  تا کنون اقدامات خوبی صورت گرفته و دولت اعتبارات خوبی را برای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن به خوبی نقش خود را در مقاوم سازی منازل مسکونی و احیا بافت فرسوده  انجام داده است، گفت: بازگشایی معابر، مقاوم سازی منازل مسکونی از اقدامات خوب بنیاد مسکن در شهر دوگنبدان است.

حاجی زاده با اشاره به اینکه  فلسفه و اقدامات دولت در بحث بافت فرسوده شهری این است که افرادی که در این محلات ساکن هستند از یک زندگی رفاهی و مطلوب برخوردار شوند و خانه های آنها ایمن سازی شود، افزود: فاز اول بازگشایی معابر در بافت فرسوده دوگنبدان بود که انجام شد و اما فاز دوم جابه جایی ۲۱۸,پلاک است که باید زمینی برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: با همکاری خوب راه و شهرسازی و شهرداری و فرمانداری محدوده زمین برای جابه‌جایی جایی ۲۱۸پلاک مشخص شد که این زمین هم بعد از مصوبات استانی و کشوری در اختیار شهرداری و بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت.

حاجی زاده با بیان اینکه برای احداث ۲۱۸ واحد مسکونی باید  فضاهای عمومی و سرانه های عمومی در این طرح در نظر گرفته  شود، گفت: این منازل هم باید با ذائقه صاحبان منازل خریداری شده در بافت فرسوده دوگنبدان احداث شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: این واحدها در دو طبقه چهار واحدی احداث می شود و تسهیلات آنها هم طبق بنیاد مسکن تخصیص داده خواهد شد.

 وی ادامه داد: انتظار می‌رود با پیگری فرماندار و مسوولان در استان این زمین برای جابه‌جایی ۲۱۸,پلاک  در بافت فرسوده دوگنبدان هر چه سریعتر در اختیار بنیاد مسکن و شهرداری قرار بگیرد.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه دولت یک تسهیلاتی را تخصیص می دهد انتظار می رود از منابع دیگر برای احداث این تعداد واحد در نظر گرفته شود که این اعتبارات برای سرانه عمومی و فضای سبز هزینه شود.

 به گزارش آوای جنوب  در این نشست مقرر شد که اداره راه و شهرسازی نسبت به تخصیص زمین معوض مورد نیاز جهت جابه جایی ۲۱۸ پلاک از ضلع جنوبی رینگ بافت فرسوده به ضلع شمال شرقی شهر اقدام نماید.

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president