کد خبر : 11471
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 شهریور 1394 - 3:04

با حضور بیرق و خادمان آستان مقدس امام رضا(ع) عطر رضوی در دهدشت پیچید

با حضور بیرق و خادمان آستان مقدس امام رضا(ع) عطر رضوی در دهدشت پیچید

حضور خدام به همراه پرچم متبرک بارگاه امام هشتم عطر و شمیم رضوی را در شهر دهدشت پراکنده کرد. آوای جنوب؛ همزمان با دهه کرامت خدام حرم رضوی حامل پرچم متبرک آستان قدس که رد قالب کاروان زیر سایه خورشید وارد کهگیلویه و بویراحمد شده است شامگاه یکشنبه مهمان مردم ولایتمدار دهدشت شدند. مردم و

حضور خدام به همراه پرچم متبرک بارگاه امام هشتم عطر و شمیم رضوی را در شهر دهدشت پراکنده کرد.

آوای جنوب؛

همزمان با دهه کرامت خدام حرم رضوی حامل پرچم متبرک آستان قدس که رد قالب کاروان زیر سایه خورشید وارد کهگیلویه و بویراحمد شده است شامگاه یکشنبه مهمان مردم ولایتمدار دهدشت شدند.

مردم و مسئولان دهدشت از ساعاتی قبل از رسیدن در ورودی شهر به انتظار آمدنشان لحظه شماری می‌کردند تا با رسیدن خدام حرم رضوی در آیینی معنوی با استقبال پرشور عشق و ارادت خود را به ساحت اولیای الهی به ویژه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) را به نمایش گذاشتند.

با ورود خدام حامل پرچم بارگاه رضوی به شهر در حالی که خطبه‌خوانی کرده با نوای ملکوتی صلوات خاصه امام رضا(ع) عطر رضوی در فضای شهر پیچید.

مردم این شهر با اشک و زمزمه دعا و مناجات به استقبال کاروان رفته و با دلتنگی فراوان برای صحن و سرای امام رضا(ع) با پرچم درد دل و از راه دور دل‌های خود را روانه مشهالرضا کردند.

در این مراسم که با توزیع نمک تبرک شده و پوسترهای حرم همراه بود خدام حرم رضوی طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته شمیم عطر شفا بخش را در بیمارستان امام خمینی(ره) پیچیده و پس از آن در حوزه علمیه برنامه حضور یافتند.

شرکت در آیین جشن مسجد امیرالمومنین از دیگر برنامه‌های زیر سایه خورشید بود که با هدف احیای زیارت از راه دور و تبیین سبک زندگی دینی مبتنی بر معارف اهل بیت (ع) چند سالی است کاروان بیرق و خدام در شهرهای مختلف کشور راه انداخته و این فرهنگ را ترویج می‌دهند.

مقداد ملایی مبلغ کاروان زیر سایه خورشید با ذکر حدیثی از امام رضا(ع) به تبیین خصلت‌های انسان مومن پرداخته و اظهار داشت: مومن سه خصلت دارد و اگر در او این سه خصلت نباشد مومن نیست.

ملایی خصلت نخست انسان مومن را در این عنوان کرد که سنتی از پروردگار در او باشد و افزود: دارا بودن سنتی از وجود پیامبر عظیم‌الشان و سنتی از ولی خدا از دیگر خصلت‌های انسان مومن است.

خادم حرم رضوی سنت پروردگار را در کتمان اسرار دانست و گفت: سینه شخص عاقل گنجینه اسرار است و خود را اسیر فاش کردن رازهای دیگران نمی‌کند.

وی مدارا کردن با مردم و خلق و خوی مناسب را از ویژگی‌های سنت پیامبر اسلام برشمرد و تصریح کرد: در سنت الهی ولی خدا بر بلاها صبر پیشه می‌کند.

به گزارش فارس در پایان مراسم عهدنامه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در ۱۸ فراز قرائت شد.

در فرازهای این عهدنامه آمده است: عهد می‌بندم در دل خود فرشی برای ورود شیطان نگشایم، زبانم جز به راستی سخن نگوید،به معنای واقعی امین باشم.

در بخش‌های دیگری از عهدنامه امام رضا(ع) تاکید شده است: عهد می‌بندم سخن گفتنم معقول و سکوتم معنادار باشد، جدال و بحث بی‌فایده را کنار بگذارم،رابطه دوستانه و صمیمانه با برادران دینی داشته باشم و به زیارت برادر مومن بروم.

در این عهدنامه دوری از تنش و خشونت،حفظ آبروی مومن،و قدردانی و شکرگزاری نعمت‌ها و رافت پروردگار  و نیز داشتن قلبی عاری از کینه مورد تاکید واقع شده است.

هم‌چنین عهد بسته شد که آن‌چنان زندگی کنم که گرفتار خسران نشدم،با رفتار خودم را در معرض سینه‌های رحمت الهی قرار دهم، هیچ گاه و در هیچ مرتبه‌ای به خدای متعال شرک نورزم و آزارم به دوستان اهل بیت نرسد.

توبه واقعی نسبت به اندیشه‌های گذشته، قدردانی نعمت‌های ولایت اهل بیت (ع) و استواری بر ایمان و صبور بودن از دیگر فرازهای عهدنامه مذکور بود.

گزارش و عکس از: سیده طیبه سعادتی‌نیک

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.