آوای جنوب

بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد و فراموشی یک اولویت؟!/لطفا؛ سد راه ازدواج و فرزندآوری نشوید

آوای جنوب

در نشست اخیر جوانی جمعیت که با حضور مسئولان استانی و کشوری در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد برخی آمارها از سوی مسئولان عنوان گردید که نشان دهنده وضعیت نه چندان خوب استان در امر ازدواج است.

 

به گزارش آوای جنوب ، مهمترین مشکل کنونی کشور بنا به گفته کارشناسان موضوع فرزندآوری بوده که جمعیت کشور با وضعیت کنونی به پیری می رود و در صورت عدم توجه مسئولان و همچنین بی تفاوتی مردم نسبت به این موضوع در سالهای آینده کشور ایران کشوری با جمعیت پیر خواهد بود.

موضوعی که دشمنان اکنون چشم طمع به آن دوخته‌اند و می دانند که توان فعلی نظام جمهوری اسلامی بر پایه توان جوانان تحصیلکرده و متفکر و خلاق این کشور است که توانسته اند رتبه های برتر علمی جهان را به خود اختصاص داده و در علوم مختلف اکنون جمهوری اسلامی سرآمد همه کشورهای منطقه و جهان باشد.

استان کهگیلویه و بویراحمد هم از این قاعده مستثنا نیست استانی که در حال حاضر در رده استان های محروم و عقب مانده از توسعه قرار دارد و در صورتی می توان به آینده این استان امیدوار بود که نیروی جوان برای آینده استان مفید واقع شوند.

در سالهای اخیر یکی از تاکیدات مسئولان ارشد نظام به خصوص مقام معظم رهبری تسهیل در امر ازدواج و همچنین فرزندآوری در کشور بوده که می بایست تسهیلات لازم برای این امر مهم در اختیار جوانان قرار داده شود.

اما در استان کهگیلویه و بویراحمد شنیده می شود که در این زمینه گاه کوتاهی و کم کاری از سوی برخی دستگاه ها از جمله بانک ها صورت می گیرد هر چند در دهه های اخیر به دلایل مختلف از جمله انحراف در هزینه کرد تسهیلات موجب شده که بانک های استان در زمینه تناسب منابع و مصارف وضعیت خوبی نداشته باشند.

اما این دلیلی برای قفل کردن و بستن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج نمی‌شود برای مثال در نشست های دانشجویی همواره دانشجویان نسبت به این وضعیت نگرانی‌های زیادی داشته و انتقاداتی از مسئولان کرده‌اند و می‌گویند که استان در پرداخت تسهیلات ازدواج دانشجویی نسبت به سایر استان ها عملکرد خوبی ندارد.

در نشست اخیر جوانی جمعیت که با حضور مسئولان استانی و کشوری در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد برخی آمارها از سوی مسئولان عنوان گردید که نشان دهنده وضعیت نه چندان خوب استان در امر ازدواج است.

در آن نشست از سوی مسئولان خطاب به بانک‌ها عنوان شد که بیشترین حجم تسهیلات پرداختی را در حوزه ازدواج و همچنین فرزندآوری مصرف کنند چرا که اولویت وال کشور در حال حاضر فرزندآوری است

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president