آوای جنوب

بازرس کل استان خبر داد/جلوگیری از استخدام ۱۰۳۶ نیروی غیرقانونی از سال ۱۴۰۰ تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد

آوای جنوب
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از استخدام غیرقانونی ۱۰۳۶ نیرو در ادارات و دستگاهای اجرایی این استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون جلوگیری شد.

«محمدمهدی صالحی» روز پنجشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: هم اکنون تیم های بازرسی بازرسی کل استان در سازمان‌ها و دستگاه‌های جهاد کشاورزی، امور مالیاتی، آموزش و پرورش، معاونت دارو غذا و بانک کشاورزی استان مستقر هستند در صورتی که کسی از این دستگاه‌ها شکایتی دارد جهت طرح شکایت به بازرسان ما مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: هر هفته در روزهای دوشنبه ملاقات عمومی با مردم داریم که طی سال گذشته ۱۷۰۰ نفر ملاقات انجام و به شکایات آنها رسیدگی شد، طی سه ماهه امسال نیز ۳۹۸ نفر ملاقات عمومی داشته ایم. وی گفت: در سال ۱۴۰۰، ۹۶۰ شکایت و گزارش مردمی دستی امسال ۱۷۰ مورد دریافت کرده ایم که بررسی و برخی از آنها منتهی به تشکیل پرونده شده اند. همچنین از طریق سامانه ۱۷۴۰ شکایت در سال گذشته و امسال نیز ۴۸۰ شکایت دریافت کرده این که در حال رسیدگی هستند.

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشترین شکایات مردم استان به ترتیب در حوزه بهداشت درمان، شهرداری ها و ادارات متولی زمین(جهادکشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن) بوده است.

صالحی تصریح کرد: رویکرد بازرسی کل استان را عمدتاً به سمت پیشگیری سوق داده ایم که با هشدارهای لازم از تخلفات و جرم ها جلوگیری کرده ایم.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۵۸ مورد اصلاح امور قبل از انجام تخلف داشته‌ایم، ۱۳ فقره گزارش کیفری، ۳۳فقره تخلفات اداری و دو مورد ابطال مصوبه شهرداری ها را در سطح استان داشتیم. طی سه ماهه امسال ۷ فقره اصلاح امور، چهار فقره معرفی به تخلفات اداری و دو فقره پرونده کیفری داشته ایم.

صدور کیفر خواست ۴۳ مدیر و کارمند دولت کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال گذشته ۴۳ مدیر و کارمند دولت به محکمه کیفری و ۹۶ مدیر و کارمند دولت نیز به هیئت تخلفات اداری معرفی شدند. همچنین طی امسال نیز ۶ مدیر و کارمند دولت کیفری شده و ۲۳ نفر هم به هیئت تخلفات اداری معرفی شدند.

صالحی تاکید کرد: کارمندان، مدیران، ذیحسابان و حراست‌های دستگاه‌ها نامه های هشداری سازمان بازرسی را در رابطه با نارسایی ها و سوء جریان‌ها جدی بگیرند چون از وقوع جرم جلوگیری و پیشگیری می‌کنند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۵۹ فقره مکاتبه هشداری از سوی بازرسی کل استان به دستگاه‌های اجرایی با نگاه پیشگیرانه از وقوع جرم و تخلف ارسال کردیم، همچنین طی سه ماهه امسال نیز ۵۲ فقره هشداری داشته‌ایم.

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع مکاتبات هشداری طی دوسال اخیر ۵۲ فقره قراردادها و مناقصات، ۲۷ مورد در حوزه اراضی، ۲۱ مورد بانکی، ۱۴ فقره انتصابات، مجوز های خلاف قانون ۸ فقره، اموال تملیکی ۷ مورد، تولید ۷ مورد و مابقی تکالیف ادارات ۴۱ مورد بوده است. در ۸۴درصد پیشنهادات به دستگاه‌ها در قالب نامه ها و مکاتبات هشداری منتهی به نتیجه شده اند.

مهمترین مسایل و چالش‌های کهگیلویه و بویراحمد

صالحی با بیان اینکه مسایل کلان در حال حاضر از دید نظارت و بازرسی استان مورد توجه ماست، افزود: ضعف و ناکارآمدی که مدیریتی ناشی از بافت قومی و قبیله ای و سیاسی، ضعف سرمایه گذاری در حوزه‌های تولید و خدمات، ضعف زیرساخت‌ها در برخی شهرستان‌های استان، کیفیت نامطلوب خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی، تخریب و تصرف منابع طبیعی و محیط زیست، افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد، افزایش مهاجرت از روستا به شهر و نداشتن هدف‌گذاری مناسب در راستای اسناد بالادستی و قوانین از مهمترین مسائل و چالش های کلان استان کهگیلویه و بویراحمد از دید نظارتی هستند.

رسانه ها در بازرسی به ما کمک کردند

وی اظهار کرد: تیم رسانه‌ای بازرسی روزانه صبح و عصر در دو نوبت رسانه‌های استان را رصد می‌کنند که از محتواهای رسانه‌ای استان ۸ مورد از سوء جریان‌ها از جمله استخدام ها و اراضی منجر به پیگیری، اثر بخشی، تشکیل پرونده و صدور رای شده است. برخی از رسانه ها در بازرسی‌ها کمک بزرگی به ما کرده اند.

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین جرم رخ داده از سوی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و ادارات دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد تضییع اموال و وجوه دولتی در مصادف مختلف بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین تخلفات اداری کارمندان و مدیران این استان نقض قوانین و مقررات و سهل انگاری در وظایف قانونی است که باید تمام دستگاه‌ها در زمینه آموزش‌های لازم ضمن خدمت و بدو خدمت کارمندان در دستور کار قرار بدهند.

صالحی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد گریبانگیر ما شده است، استخدام‌های غیرقانونی و بدون آزمون در ادارات و سازمان‌هاست.

وی در خصوص استخدام غیرقانونی در مدیریت درمان تامین اجتماعی طی سال‌های اخیر، ادامه داد: حکم محکومیت چهار مدیر ارشد و کارشناسان مدیریت درمان استان صادر شد و به مبالغ کلانی محکوم شدند.

هرگونه استخدام نیرو باید با مجوز قانونی باشد

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ دیدگاه قانون‌گذار نسبت به استخدام و بکارگیری نیرو در دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های دولتی تغییر کرده است و هرگونه استخدام نیروی انسانی در قالب شرکتی، حجمی، قراردادی، پیمانی و رسمی باید با مجوز کارگروه مشترک سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور مطرح و با اجازه روسای این دو سازمان خواهد بود. خارج از این راه هر گونه استخدام تخلف، جرم و نقض قوانین و مقررات است و با مدیران متخلف برخورد قانونی می شود.

صالحی تاکید کرد: استخدام و بکارگیری نیرو با هر عنوان و از هر طریقی که بخواهد انجام شود باید از این طریق انجام شود و د صورت رعایت نکردن ترک فعل محسوب می شود و با مدیر یا مسئول مربوطه طبق قانون برخورد می شود. حتی اگر وزیر هم بخواهد استخدام کند باید طبق مجوز این کارگروه مشترک باشد.

جزئیات استخدام ۲۸ نفر نیرو در شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد

وی در رابطه با لیست ۲۸ نفره منتشر شده مبنی بر استخدام در شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مکاتباتی بصورت هشداری به مدیرعامل برق استان ارسال و توضیحات لازم خواسته شد، تیمی بازرسی جهت بررسی موضوع به این دستگاه اعزام شد، از ۲۸ نفر مطرح شده ۱۰ نفر آزمون داده بودند و قبول شدند، ۱۰ نفر دیگر مجوز از کارگروه توانیر داشتند البته این کارگروه نمی تواند تعیین کند که استخدام نیرو داشته باشند، یک نفر انتقالی از شرکت توانیر تهران بود، ۷ نفر دیگر قبلاً بصورت روزمزد کار می کردند که از سال ۹۳ به بعد با ورود بازرسی کل استان از سیستم اداره خارج شدند، چراکه غیرقانونی بودند، سه نفر از این هفت نفر در مراجع کار و دیوان عدالت اداری شکایت می کنند که حکم بازگشت به کار می گیرند و در کنار این سه نفر چهار نفر دیگر قرارداد حجمی منعقد شد که برای این چهار نفر تشکیل پرونده شده و مدیران متخلف که ترک فعل کردند در این رابطه تفهیم اتهام شدند که نتیجه آن پس از قطعی شدن حکم اطلاع رسانی می شود.

جلوی استخدام ها در شرکت گاز گرفته شد

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه استخدام های بدون آزمون و غیرقانونی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید کرد: مجوزی از طریق یکی از معاونان وزیر برای استخدام حدود ۳۰ نفر صادر شد که این موضوع با قانون بودجه ۱۴۰۲ تناقض دارد، بازرسان ما بررسی کردند و طی جلساتی با مدیر فعلی، ذیحساب و مسئول حراست شرکت گاز هشدار لازم داده شد که در صورت بکارگیری این نیروها قطعا مرتکب تخلف و جرم می شوید و چنین کاری انجام ندهید. این موضوع از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مورد بررسی بازرسی کل استان قرار گرفته است.

صالحی در خصوص مشکلات اداره امور مالیاتی استان در زمینه گرفتن مالیات و استخدام غیرقانونی عنوان کرد: مردم استان می توانند هرگونه شکایتی از امور مالیاتی دارند می توانند مراجعه و شکایات خود را طرح کنند تا بازرسان ما بررسی کنند.

تشکیل پرونده برای ۴ مسئول شهرداری یاسوج

وی ادامه داد: ۴ پرونده برای مسئولان در سمت های مختلف شهرداری یاسوج(عمدتا در سطح معاونان) تشکیل شده که دو پرونده مربوط به قراردادها و مناقصات بوده کیفرخواست صادر شده، ارجاع شده به دادگاه بدوی و منتظر جلسه رسیدگی تشکیل شود و به محض مشخص شدن نتیجه را اعلام می کنیم که یک پرونده از این دوتا مربوط به فضا و مبلمان شهری بوده که بدلیل بکارگیری نیروهای غیرقانونی اتفاق افتاد، کیفرخواست صادر شد و در حال حاضر در دادگاه در حال رسیدگی و منتظر جلسه رسیدگی است، دو پرونده دیگر هم در دادسرای یاسوج در حال رسیدگی است که به محض مشخص شدن نتیجه اعلام می شود.

بررسی انتصابات کهگیلویه و بویراحمد

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به زودی در قالب یک بازرسی برنامه ای، تمام انتصابات استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی خواهد شد که آیا در قالب قوانین انجام شده یا نه. اگر انتصابی خارج از صلاحیت پست شغلی و قوانین و مقررات بوده قطعا و در صورتی که جرم و تخلفی بوده، برخورد قانونی می شود.

صالحی تاکید کرد: در زمینه هزینه های دریافتی از دانش آموزان و مردم در مدارس و آموزش و پرورش اگر کسی شکایت دارد به تیم بازرسی ما در اداره کل آموزش و پرورش مراجعه و گزارش دهند تا بررسی شود.

تخلف در نحوی معرفی متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با افراد مختلف و متعددی بابت تخلفات اداری برخورد شد، اظهار کرد: در زمینه نحوه معرفی متقاضیان مشاغل خانگی که متولی آن اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوده از پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان به افراد فاقد شرایط جلوگیری کرده ایم. دو نفر از مدیران مرتبط با این کار تخلف آنها احراز شد و اخیرا هیئت تخلفات اداری برای یک نفر تنزل مقام به مدت پنج سال صادر کرده و برای نفر دیگر نیز محرومیت از انتصاب در پست‌های حساس مدیریتی به مدت پنج سال صادر شد و البته پرونده کیفری این موضوع در دادسرا در حال بررسی است.

صدور کیفر خواست برای ۱۱ مدیر کهگیلویه و بویراحمد

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اخیرا برای ۱۱ مدیر این استان که عمدتا با یک کمیسیون تصمیم گیر استان است در زمینه واگذاری اراضی شهری به ارزش ۸۰ میلیارد تومان به ارزش امروز کیفرخواست صادر شد. در این پرونده بزرگ، مهم و حساس، در شهر یاسوج به افراد فاقد صلاحیت و حقوق عامه مردم زیر سوال رفت.

صالحی با اشاره به بخشنامه ای فساد زا در حوزه عملیات ملی نفت ایران افزود: این موضوع را بازرسی کل استان پیدا کرد و تقاضای ابطال این بخشنامه را به دیوان عدالت اداری داده این که از سوی دیوان عدالت اداری پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ این بخشنامه باطل شد و گلوگاه فساد و مشکلات پیمانکاری با ابطال این بخشنامه برطرف شد.

ممنوع بودن اشتغال اعضای هیئت علمی در دستگاه‌ها

وی ادامه داد: به موجب رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری اشتغال تمام وقت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در دستگاه‌های دولتی مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری، ممنوع است.

جلوگیری از استخدام غیرقانونی ۵۱۶ نیرو از سال گذشته تاکنون

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته از استخدام و بکارگیری ۴۷۰ نفر نیروی غیرقانونی و بدون آزمون و در سه ماهه امسال نیز از ۴۶ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری شده است.

صالحی عنوان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ نیز از بکارگیری و استخدام ۵۲۰ نفر نیروی غیرقانونی و بدون آزمون جلوگیری کرده ایم.

وی اظهار کرد: امیدواریم به روزی برسیم که استخدام فله ای و بکارگیری نیروی غیرقانونی و بدون آزمون در استان کهگیلویه و بویراحمد صفر شود.

لغو ۱۸۱۱ میلیارد تومان مناقصه و مزایده ادارات کهگیلویه و بویراحمد
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال گذشته ۱۴۰۰میلیارد تومان مناقصه و مزایده مشکل دار ادارات و سازمانهای دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد لغو شده است و همچنین طی سه ماهه امسال نیز ۳۴ مناقصه و مزایده به مبلغ ۴۱۱ میلیارد تومان لغو شد.

انتهای پیام

دبیر

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president