کد خبر : 53109
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 21:38

بازدید سرزده استاندار از گچساران

بازدید سرزده استاندار از گچساران

آوای جنوب – استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه آب محور اساسی توسعه این استان است، گفت: پیگیری لازم برای تامین اعتباربه منظور تکمیل و بهره برداری طرح های تعمیراتی موجود و نیز پروژه های مهم متصل به سد کوثر در سطح ملی از جمله اولویت های مهم استان است.

آوای جنوب
– استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه آب محور اساسی توسعه این استان است، گفت: پیگیری لازم برای تامین اعتباربه منظور تکمیل و بهره برداری طرح های تعمیراتی موجود و نیز پروژه های مهم متصل به سد کوثر در سطح ملی از جمله اولویت های مهم استان است.

یدالله رحمانی عصر پنجشنبه در بازدید سرزده از سد کوثر و تاسیسات وابسته به این سد افزود: رعایت تمام دستورالعمل های پدافندی و الزامات مزبور و پایداری تامین آب مناطق هدف در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

وی همچنین در این بازدید تماس های جداگانه با برخی مدیران مربوطه با حوزه آب و وزارت نیرو در سطح ملی و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد خواستار تخصیص اعتبارات ویژه برای تکمیل و بهره برداری از طرح های آبرسانی از سد کوثر و طرح های تکمیلی و تاسیساتی این سد مزخنی و مهم استان شد.

وی اضافه کرد: سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس را تأمین می‌کند.

رحمانی گفت: هم اکنون ۸۰ درصد از ظرفیت سد کوثر تکمیل شده و این سد ملی هم اکنون با ۴۸۰ میلیون مترمکعب آب بالاترین درصد پرشدگی را در سدهای کشور دارا است.

وی گفت: ۱۴۸ میلیون و ۲۲ هزار متر مکعب برای تامین آب آشامیدنی در سال آبی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ از این سد رها سازی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.