کد خبر : 44632
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 فروردین 1399 - 13:36

بازار افسار گسیخته گچساران در روزهایی کرونایی / تفاوت قیمت ها و عدم نظارت

بازار افسار گسیخته گچساران در روزهایی کرونایی / تفاوت قیمت ها و عدم نظارت

آوای جنوب  بازار افسار گسیخته و گرانفروشی میوه و تره و بار گچساران در روزهایی کرونایی موجب اعتراض مسوولان و شهروندان شده است. آوای جنوب گچساران، علی مراد کاظم پور؛  این روزها  که  همه دنیا سرگرم  ریشه کنی بیماری منحوس کرونا است عده ای دیگر مشغول سودجویی خود در این بازار کرونایی هستند.  بازار متفاوت میوه

آوای جنوب 

بازار افسار گسیخته و گرانفروشی میوه و تره و بار گچساران در روزهایی کرونایی موجب اعتراض مسوولان و شهروندان شده است.

بازار افسار گسیخته گچساران در روزهایی کرونایی / تفاوت قیمت ها و عدم نظارت

آوای جنوب گچساران، علی مراد کاظم پور؛  این روزها  که  همه دنیا سرگرم  ریشه کنی بیماری منحوس کرونا است عده ای دیگر مشغول سودجویی خود در این بازار کرونایی هستند.

 بازار متفاوت میوه و تره بار گچساران

صحبت از گرانی بازار گچساران است؛ بازاری که همواره قبل از کرونا نیز سوژه هفتگی جلسات اداری شهرستان بوده به گونه‌ای که همواره فرمانداران این شهرستان هر کدام  در دوران خود  به وضعیت این بازار معترض بوده‌اند.

بازاری که تفاوت قیمت اجناس آن به خوبی نمایان است و سالهاست که فقط مسوولان مربوطه از تشدید نظارت و بازرسی بر بازار سخن می‌گویند.

در جلسات  از برخوردها و جریمه و وجود تیم های بازرسی می گویند اما در عمل آنچه که مشخص است این است که این بازار غیرقابل کنترل است.

مشکل بازار میوه و تره و بار گچساران مربوط به روزهای کرونایی نیست بلکه در روزهای گذشته مردم و مسوولان به این وضعیت معترض بودند.

 نبود اتکیت قیمت بر روی اجناس

 نبود اتکیت قیمت بر روی اجناس و چند نرخی بودن میوه و تره و بار در بازار موجب شده تا شهروندان گلایه‌های خود را  به فرماندار شهرستان برسانند تا چاره‌ای در این باره اندیشیده شود.

با توجه به اینکه امروزه یکی از ضروریات مصرفی مردم که  روند رو به رشدی را تجربه می‌کند، میوه و تره بار است که روزانه قیمت‌هایشان متغیر و  افزایش چشمگیری دارد و این افزایش قیمت بر هیچ کس پوشیده و قابل انکار نیست.

برخی‌ها گرانی میوه  و تره و بار را ناشی از گران‌ فروشی خرده فروش‌ها می‌دانند که البته برخی نیز عواملی مانند حضور دلالان در میدان میوه و تره بار که در افزایش قیمت‌ها دست دارند را عامل گرانی‌های عنوان می‌کنند.

 واکنش فرماندار گچساران به گرانی در بازار

علی خوانپایه فرماندار گچساران  در چندین نشست شورای اداری و حال در نشست شورای سلامت به وجود گرانی و چندنرخی در بازار میوه و تره و بار گچساران واکنش نشان داد به گونه‌ای که در نشست شورای اداری  گذشته که در خرداد ماه سال گذشته برگزار شده به به این موضوع اشاره داشت.

علی خوانپایه در این نشست  انتظار می‌رود با توجه به شرایط موجود اصناف خود بتوانند در زمینه کنترل بازار دقت کافی را داشته باشند و در بحث گرانفروشی می‌طلبد که اصناف خود نظارت بیشتری داشته باشند.

 تفاوت قیمت اجناس گچساران با بازار بهبهان

فرماندار گچساران ادامه داد: متاسفانه در بازار شاهد قیمت‌های متفاوت هستیم چنانچه  مشاهده  می‌شود همین میوه در بازار بهبهان به قیمت  ارزان‌تر نسبت به بازار گچساران  به فروش می‌رسد  و شهروندان برای خرید به شهرستان های همجوار  می‌روند.
این مقام اجرایی گچساران  با بیان اینکه چرا امروز می‌گویند در بازار بهبهان انصاف بیشتر است، گفت: می‌طلبد که همه دست در دست هم دهیم تا مردم در این شهر متضرر نشوند.

گلایه شهروندان از افزایش قیمت میوه و تره بار

  فرماندار گچساران  در نشست شورای سلامت و تنظیم بازار که چند روز گذشته برگزار شده بود به گرانی در بازار میوه و تره و بار گچساران اشاره کرد و گفت: نگرانی از قیمت های بالای برخی اجناس وجود دارد و  به ویژه گلایه ها از افزایش قیمت میوه و تره بار بسیارشده است.

حدود یک ماه است که بازار تعطیل است  و بازاریان همکاری خوبی هم تا به امروز داشته اند،اما برخی صنوف همیشه باز بوده و مشتری های خودشان را هم دارد و نباید بی انصافی هم در مواردی هم شود و گرانفروشی انجام گیرد که باید برخوردها و نظارت های لازم صورت گیرد.

فرماندار گچساران درادامه تصریح کرد: بدنبال مچ گیری دربازار نیستیم اما باید قیمت ها رعایت شود و با متخلفین در بازار با جدیت هم برخورد شود.

 خوانپایه با شیوع ویروس کرونا برخی از صنوف تعطیل شدند اما صنف میوه و تره بار تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بازار شاهد گرانفروشی هستیم که در این بازه زمانی نیاز به نظارت و بازرسی بیشتری دارد و با متخلفان برابر قانون برخرود شود.

 به گزارش آوای جنوب ، وجود صدها مغازه  میوه و تره بار در یک مکان در شهر و تفاوت قیمت ها در همین بازار می‌طلبد که ایستگاه نظارتی در این مکان به صورت ثابت مستقر شود تا مردم شکایات خود را مطرح نمایند.

باید بدانیم کرونا نباید موجب شود عده ای در این میان سوء استفاده کنند و کرونا را وسیله ای برای گرانی عنوان کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.