آوای جنوب

بادستور وزیرنفت گازرسانی دوبخش محروم کهگیلویه وبویراحمد امکان سنجی خواهدشد

خبرفوریمدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت:گازرسانی دو بخش محروم دیشموک و قلعه رییسی کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ فنی و اقتصادی امکان سنجی خواهد شد.

آوای جنوب؛

مجتبی ابراهیمی روز چهارشنبه در بازدید از مسیر ارتباطی بخشهای قلعه رئیسی و دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گازرسانی به این مناطق به دلیل سخت گذر و هزینه بربودن نیازمند کارکاشناسی به لحاظ فنی و اقتصادی است.

وی تصریح کرد: برای گازرسانی به این دو بخش دو روش تامین گاز از طریق اجرای خط لوله و یا سی ان جی مطالعه و هرکدام که به لحاظ اقتصادی و فنی توجیه داشت، اجرا خواهد شد.

وی به دستور وزیرنفت مبنی بر گازرسانی این دوبخش محروم اشاره کرد وافزود: طبق مصوبه مجلس گازرسانی به مناطق گرمسیری با سرانه هزینه برای هر خانوار ۲۵میلیون ریال و در مناطق سردسیری ۶۰میلیون ریال تعیین شده است.

ابراهیمی اظهارکرد : پس از بررسی دقیق و کارکارشناسی گاز مورد نیاز بخشهای قلعه رئیسی و دیشموک از طریق خط لوله و یا سی ان جی تامین خواهد شد.

بخش دیشموک با ۲۳ هزار نغرجمعت و ۷۵روستا در فاصله ۹۰کیلومتری و بخش قلعه رئیسی با ۲۱هزار نفرجمعیت و ۸۵ روستا در ۷۵کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارند.

فاصله این بخشها با مرکز کهگیلویه وبویراحمد ۲۵۰کیلومتر است و طرح گازرسانی به این مناطق به دلیل کوهستانی و هزینه بربودن تاکنون اجرا نشده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president