آوای جنوب

اُمیکرونی‌های خوزستان دوبرابر شدند

آوای جنوب

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سیر مراجعین مبتلا به اُمیکرون در استان فزاینده بوده و نسبت به هفته قبل بیشتر از دو برابر شده است.

به گزارش آوای جنوب محمدحسین سرمست، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: سیر مراجعین مبتلا به اُمیکرون در استان فزاینده بوده و نسبت به هفته قبل بیشتر از دو برابر شده است.

وی افزود: میزان بیماران مثبت کرونایی در استان سیر فزاینده ای داشته و به نظر می‌رسد سویه اُمیکرون در استان غالب شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در شبانه روز گذشته یک هزار و ۲۰۰ مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی داشتیم ولی نباید این تعداد را آمار نهایی فرض کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد بیماران خفیف هستند لذا بیشترین تاکید ما بر رعایت ایمنی و حفاظت شخصی یعنی ماسک زدن و واکسن زدن است که با رعایت آن می توان، سپر ایمنی برای خود ایجاد کنیم.

محمدحسین سرمست تصریح کرد: اگر ماسک زدن و واکسیناسیون به خوبی انجام نشود مردم در معرض بیماری قرار می‌گیرند چرا که قدرت سرایت اُمیکرون چند برابر نوع‌های قبلی است.

وی به جلوگیری از اجتماعات و محدود کردن آن بدون مختل کردن زندگی مردم تاکید کرد و گفت: برنامه‌هایی مثل تودیع و معارفه و مراسمات مذهبی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یا در مکان‌های دارای تهویه باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president