آوای جنوب

اولین شهردار زن در ایران در گچساران منصوب شد

تاجگردونبه گزارش سمیرا نصاری خبرنگار آوای جنوب از گچساران شب گذشته نشست بانوان فرهنگی شهرستان گچساران با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

آوای جنوب؛

در این نشست صمیمی که در حسینیه شهید تاجگردون برگزار شد غلامرضا تاجگردون در جمع بانوان فرهنگی گچساران اظهار داشت : امروز و پس از گذشت ۳۷ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی باید از خود سئوال کنیم که نقش سیاسی ، اجتماعی زنان در کجا قرار گرفته است.
اگر زنان جامعه ما این اهتمام را داشته باشند که نقششان را پر رنگ تر کنند و اگر این نقش را ایفا نکنند قاعدتا موفق نخواهند شد اعتقادم بر این است وقتی عزیزانی قانون اساسی کشور ما را تنظیم می کردند و وقتی می گویند که رئیس جمهور باید از رُجل سیاسی باشد شاید منظور این نبوده است که حتما باید مرد باشد چرا که رجل یک کلمه عربی است و به معنای مرد می باشد و شاید هم منظور سیاستمدار بودن زن در عرصه های سیاسی بوده است .

تاجگردون افزود: ما در مجلسمان مجموعه محدودی را خانومها تشکیل داده اند و هنوز نتوانستند نقشششان را به درستی ایفا کنند .
تاجگردون بیان کرد : اگر زنان اهتمام کافی و وافی داشته باشند در تمام عرصه ها موفق خواهند شد ولی اگر بنشیند ومنتظر باشد که کسی یک کاری را دو دستی تقدیم کند هیچ وقت میسر نخواهد شد .
ایشان با بیان اینکه من در زمان نمایندگی خودم خیلی تلاش کردم که یک یا دو رییس ادارات گچساران را بانوان تشکیل بدهند ولی بیشترین مخالفتی که دیدیم از طیف بانوان بوده است.
دوستانی به من می گویند مگر می شود که رییس آموزش وپرورش یک خانم باشد و من امروز به آنها می گویم : رییس بیمارستان شهید رجایی گچساران الگوی یک زن موفق وزحمتکش است به گونه ای که دو وزیری که از تهران برای بازید از بیمارستان آمده بودند پس از بازدیدشان از من درخواست کردند که او را به تهران ببرند .
تاجگردون با بیان اینکه زنان باید خودشان را به جامعه تحمیل کنند گفت: شما زنان برای اینکه بتوانید یک نقش خوب در جامعه ایفا کنید باید خودتان تلاش کنید تا بتوانید در تمام عرصه ها حضوری موفق داشته باشید .

تاجگردون با بیان خاطره ای از زمان حضورش در سازمان برنامه و بودجه گفت : یک روزی که من معاون سازمان و مدیریت بودم وقتی خواستم از آسانسور خارج شوم یک پیرمرد عزیز از من پرسید شما آقای تاج گردون هستید ؟ گفتم : بله. چون اون موقع به برنامه شبکه دو رفته بودم و ایشان من را در آن برنامه دیده بود گفت : دیشب از تلویزیون شما را دیدم و گفتم ایشون حتماً تاج گردون هست پسر حاج ظفر در دوگنبدان ( گچساران ) و آمده ام شما را ببینم.
نماینده گچساران ادامه داد : آن پیرمرد در حالی که با من صحبت می کرد دیدم گریه می کنه. بردمشان به اتاقم و نشستیم، دیدم یک روزنامه کیهان سال ۱۳۵۲ نشانم داد؛ تیتر روزنامه این بود : « اولین شهردار زن ایران در دوگنبدان تعیین شد ».

کاندید دور آینده انتخابات در گچساران و باشت افزود :خواهران من در سال ۱۳۵۲ که من حدوداً ۶ تا ۷ سال سن داشتم شهردار ما یک زن تبریزی تحصیلکرده از کشور فرانسه بود ؛ کسی که در فرانسه تحصیل کرده بود و در این شهر به عنوان شهردار شهر ما انتخاب شده بود ؛ اون پیرمرد شوهرش بود، بعد از این همه سال در شهر دوگنبدان ما، شهری که در کوچه و پس کوچه های آن ما بدنیا آمده ایم و بزرگ شدیم و شماها دارید زندگی می کنید ۴۰ سال قبل این افتخار را داشت که شهردارش زن بود. سال ۵۲ همان سالی بود که تیم هندبال دختران گچساران قهرمان ایران شد.

من امیدوارم روزی بشود که شهر ما این باشد که زنان و مردانشان افتخار کنند که فرزندان ما در ۴۰ سال آینده کسی روبروی فرزند شما بیاید و بگوید من فرزند کسی هستم که مثلاً مادرم فرماندار گچساران بود.

تاجگردون در ادامه افزود: شهرستان گچساران و این محیطی که درآن زندگی می کنیم مسایل خاصی است این روزها چند چیز موجب انشقاق در جامعه وخانواده می شود موجب می شود که شماها نتوانید درست تصمیم بگیرید بالاخره ما باید این روزها باید محیط را آرام نگه داریم .
تاجگردون بیان کرد:خیلی ها دوست ندارند گچساران پیشرفت کند دعوا راه می اندازند ترک ولر می کنند گچساران ویاسوج می کنند چپ وراست می کنند اینها همه دلیل دارد و اینکه گچساران و باشت در مسیر بهبودی قرار گرفته آن هم در شرایط مختص کشور که در تحریم می باشد .
خیلی ها دوست دارند که مدیران ما نتوانند موفق و قوی کار کنند ، خیلی ها دوست دارند گچساران ما رونق نداشته باشد ، خیلی ها دوست دارند در گچساران و باشت مرتب دعواهای سیاسی باشد اما باید ببینیم این خیلی ها چقدر عشق به گچساران وباشت دارند .
این روزها در فضای سایت های محلی به مانند این می ماند که مثل اینکه تمام استان بیکار شده اند و باید فقط جوابیه و بیانیه به تاجگردون بدهند که چرا وزیری آمد یا چرا هواپیما در گچساران نشست .
به آنها می گویم چرا فکر می کنید اگر می خواهید خودتان را نزد مردمتان عزیز کنید به تاجگردون حمله می کنید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. علی گفت:

    درود بربهرام تاجگردون وغلامرضا تاجگردون

  2. گچساران گفت:

    درود بر دکتر حاج غلامرضا تاجگردون مرد عمل

  3. بینام گفت:

    مرگ بر تاجگردون

  4. هدایت گفت:

    بیهوده متاز همه می دانند برا انتخابات است

  5. دوستدار گفت:

    دروووووود بر تاجگردونننن ،،،،،مرگ بر لیدرهای تاجگردون
    من فقط بخاطر لیدرهات و مدیرات بهت رای نمیدم

  6. دوست گفت:

    برادرعزیزم جناب دکتر تاجگردون ریاست محترم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با کمال میل و رغبت و محبت حضرتعالی مطمئن باشید که شما را با افتخار این بار نیز همچون گذشته به مجلس می فرستیم .

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president