آوای جنوب

اولین تذکر رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به کاندیداهای انتخاباتی

آوای جنوب
اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرام انتخاباتی در دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش آوای جنوب دکتر افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر افراسیاب رئیس کل دادگستری در جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی گفت: انشاالله یک انتخابات پرشور و از درجه سلامت بسیار ایمن‌تر و با امنیت و مشارکت بالاتر برگزار کنیم که این هم نیازمند حضور همه مردم و مسئولان استانی می‌باشد.
وی عنوان داشت: یکی از عوامل مؤثر در توسعه یافتگی، توسعه سیاسی می‌باشد و عوامل بسیار مهم در توسعه سیاسی تکیه بر آرای مردم می‌باشد که هرچه سطح مشارکت و دخالت مردم در تصمیم‌گیری‌های اساسی بیشتر باشد، ما یک جامعه ایده‌آل خواهیم داشت.
دکتر افراسیاب افزود: یکی از شاخصه‌های تحقق دینی و اسلامی، پیشرفت مردم سالاری دینی و توسعه سیاسی است که باید به مردم اجازه بدهیم که در سرنوشت خودشان دخالت داشته و مشارکت نمایند.
وی گفت: ما ضمن اینکه باید امنیت انتخابات را فراهم کنیم، باید کاری کنیم سطح مشارکت مردم در انتخابات بالا برود چون این مشارکت، یک آبرو برای نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
قاضی القضات دادگستری استان اظهار کرد: چهارچوب حرکت دستگاه قضایی را می‌توان در فرمایشات مقام معظم رهبری دید و انتخاباتی را که تضمین کننده رقابت سلامت و امنیت مشارکت باشد و این چارچوب و متغیر به کارکرد ما که در این نظام مسئولیت داریم، بستگی دارد و بخشی از این کارکردها باید توسط دستگاه قضایی تضمین شود و برخی هم توسط دیگر سازمان ها که ما باید همه دست در دست هم دهیم تا به این مهم برسیم.
نماینده عالی دستگاه قضایی در استان در ادامه بیان داشت: یک حلقه ی مفقوده ای وجود دارد که باید به آن توجه شود، این است که کاندیداها باید اخلاق سیاسی و تقوای سیاسی را رعایت کنند و هرچه میزان پایبندی کاندیداها به این مؤلفه‌ها بیشتر باشد سطح مشارکت و سلامت انتخابات هم بالاتر می‌رود.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ما اگر بخواهیم برای رضای خدا کار کنیم نیاز به تخریب طرف مقابل نداریم و تقوای سیاسی حلقه مفقودی امروز ما می‌باشد که برخی‌ها ممکن است رعایت نکنند، افراد نباید نقطه ضعف همدیگر را برجسته کنند که این عمل حرام سیاسی و حرام شرعی می‌باشد و در نتیجه رعایت اخلاق سیاسی و تقوای سیاسی امر بسیار مهمی می باشد رعایت آنها متوجه ما دست اندرکاران و مسئولان سیاسی باشد و ما باید کاری کنیم که مردم به این نتیجه برسند که برگزار کنندگان انتخابات به صورت کلی بی‌طرف می‌باشند و برای آنها پیروزی کسی در این رقابت مهم برای او مهم نباشد.
دکتر افراسیاب گفت: ما باید بی‌طرفانه در اجرای انتخابات دخالت داشته باشیم.
وی تذکراتی نیز به کاندیداها، مسئولان داد.
دکتر افر اسیاب افزود: برای تحقق اخلاق و تقوای سیاسی بی‌طرفی تمام مسئولین در قبال کاندیداها که حرکات مسئولین در عمل و باطن یک طور باشد.
همکاری کامل مسئولین و ادارات با نهادهای مجری انتخابات، ثبت نام کنندگان که نقش جهادی را بر عهده می‌گیرند باید قانون تبلیغات را رعایت کنند.
سایت‌های مجوز دار توسط پلیس فتا و سایت های بدون مجوز توسط اداره ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر داده شوند که قانون را رعایت کنند.
و دستگاه قضایی در انتخابات انتخابات کاملاً بی‌طرف می باشد و آنچه که برای ما مهم است مردم می‌باشند و باید تلاش کنیم که بیشترین مشارکت را در انتخابات مردم داشته باشند.
دکتر افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان اظهار داشت: دستگاه قضایی با هیچ کسی تعارف ندارد و رعایت انصاف و عدالت محور اصلی کار ما می‌باشد و با متخلفین به شدت برخورد می‌کنیم

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president