آوای جنوب

انواع سرمایه گذاری در اسپانیا

مزیت اقامت کشور اسپانیا این است که در سازمان‌های مختلفی مانند سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتحادیه‌ی اروپا عضو است.

سرمایه گذاری در اسپانیا به روش‌های مختلفی مانند ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار، خرید املاک و مستغلات، خرید درصدی از سهام یک شرکت اسپانیایی یا داشتن سپرده بانکی در یکی از بانک‌های اسپانیایی امکان‌پذیر است. شما با هر کدام از روش‌های یادشده می‌توانید اقامت این کشور اروپایی را به دست بیاورید.

مزیت اقامت کشور اسپانیا این است که در سازمان‌های مختلفی مانند سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتحادیه‌ی اروپا عضو است.

با اقامت سرمایه گذاری اسپانیا، زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپایی را انتخاب تجربه می‌کنید. نگین اروپا، مقصد توریست‌ها و زندگی شبانه، وسیع ترین کشور اروپای‌جنوبی با سواحل زیبا. از اسپانیا حرف می‌زنیم؛ تلاقی فرهنگ اسلامی و اروپایی. کشور اسپانیا دارای حکومتی پارلمانی بوده و تحت قانون پادشاهی می‌باشد. این کشور نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا است و سطح زندگی در آن با استانداردهای جهانی در رتبه‌ای بالا قرار دارد.

مزایای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا

زندگی و کار در یک کشور پیشرفته اروپایی به طور حتم دارای مزایای بی‌شماری برای یک فرد خارجی که قصد مهاجرت دارد خواهد داشت. اینجا تنها به برخی از مزایای کلی اقامت سرمایه گذاری اسپانیا اشاره شده و در ادامه با ذکر برنامه‌های موجود جهت اخذ اقامت به باقی آنها نیز خواهیم پرداخت. مزایای اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری به طور کلی عبارتند از:

  • زندگی در یک کشور با استانداردهای اروپایی
  • امنیت اقتصادی و اجتماعی بالا
  • فرآیند سریع بررسی پرونده برای اخذ اقامت
  • سفر به ۱۶۸ کشور دنیا بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی
  • اجازه کار در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • اخذ اقامت دائم اسپانیا پس از ۵ سال و اخذ پاسپورت بعد از ۱۰ سال
  • شرایط اقامت سرمایه گذاری اسپانیا

برای اقامت سرمایه گذاری اسپانیا، متقاضی باید دارای یک سری شرایط عمومی باشد تا بتواند برای درخواست خود را ارائه دهد. داشتن پاسپورت معتبر، رسیدن به سن قانونی و عدم سوءپیشینه در کشور زادگاه شروط عمومی برای اخذ اقامت می‌باشد. شرایط دیگری مانند عدم ریجکتی ویزای توریستی از طرف کشورهای حوزه شینگن و سلامتی کامل متقاضی و افراد داخل پرونده وی نیز از شرایط لازم برای اخذ اقامت اسپانیا خواهد بود.

محبوب‌ترین و ساده‌ترین روش برای رسیدن به اقامت دائم اسپانیا، اقدام برای اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری بوده که خود به گزینه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شود. رعایت قوانین اقامت از سوی متقاضی باعث می‌شود وی بدون مشکل اقامت را کسب کند. لازم به ذکر است که بسته به نوع روش دریافت اقامت اسپانیا، شرایط و مدارک ارائه‌شده متفاوت می‌باشد

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

این برنامه که با عنوان‌های اقامت بازنشستگی و خودحمایتی نیز شناخته می‌شود، به افراد خارجی که درآمد مکفی در کشور زادگاه خود دارند اجازه می‌دهد با ارائه مدارک معتبر اقامت دائم اسپانیا را به دست آورند. متقاضی باید اثبات نماید در کشور زادگاه خود درآمدی ثابت را سالیانه از اموال منقول و غیرمنقول خود کسب می‌کند تا در صورت اخذ اقامت سرمایه گذاری اسپانیا در این کشور احتیاجی به کار کردن نداشته باشد. این درآمد می‌تواند از حقوق بازنشستگی، سپرده بانکی، اجاره ملک به مستاجر یا سود سهام باشد و حقوق بابت کار ثابت جزو این درآمدها محسوب نخواهد شد.

در این روش اخذ اقامت اسپانیا، متقاضی باید ثابت کند که ماهیانه ۲۵۰۰ یورو درآمد ثابت داشته و برای هر عضو از خانواده خود نیز ۵۵۰ یورو دیگر به این مبلغ اضافه خواهد شد. این امر به این دلیل است که برای حفظ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری و تمکن مالی، متقاضی و خانواده وی باید حداقل ۶ ماه از سال را بدون اجازه کار در این کشور حضور داشته باشند. در صورت رعایت شرایط تعیین شده از سوی دولت اسپانیا، اقامت متقاضی و خانواده‌اش پس از یک سال برای دو دوره به مدت دو سال تمدید خواهد شد. پس از آن اقامت آنها به صورت دائم درآمده و بعد از ۵ سال دیگر شهروند این کشور به حساب خواهند آمد.

سرمایه گذاری در کشور اسپانیا از طریق ثبت شرکت

یکی دیگر از روش‌های اخد اقامت اسپانیا سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت است. پس از ثبت شرکت در  کشور اسپانیا و ارائه‌ی بیزینس‌پلن به شما اجازه‌ی اقامت یک ساله داده می‌شود. پس از گذشت یک سال، می‌توانید ۲ بار دیگر و هر بار به مدت ۲ سال اقامت خود را تمدید کنید. در نهایت هم پس از ۵ سال می‌توانید اقامت دائم اسپانیا را به دست آورید. البته برای این منظور باید هر سال حداقل ۱۸۳ روز (شش ماه) در خاک این کشور حضور داشته باشید.

انواع سرمایه گذاری در اسپانیا

انواع سرمایه گذاری در اسپانیا

برای شروع کسب و کار و ثبت شرکت در کشور اسپانیا به سرمایه‌ی ۳ تا ۵ هزار یورویی نیاز است. البته برای این امر لازم است شخص سرمایه‌گذار مبلغی بیشتر از ۶۰ هزار یورو به شرکت خود اعتبار ببخشد و از این طریق ضمن راه‌اندازی بیزینس خود، به شرکت خود اعتبار اولیه ببخشد. برای سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق ثبت شرکت فرد باید حساب بانکی افتتاح و سرمایه‌ی خود را جابه‌جا کند. این کار هم بدون تحقیق و کمک گرفتن از متخصصان این امر می‌تواند مشکلاتی به دنبال داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم پیش از اقدام به هر کاری از مشاوران موسسه مهاجرتی جی اس تی ویزا کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که با ثبت شرکت صوری نمی‌توانید کارت اقامت دریافت کنید. باید حتماً شرکت فعال باشد، کارمند استخدام کنید و درآمدزایی داشته باشید. در واقع شما با ایجاد یک کسب و کار در اسپانیا به اقتصاد این کشور کمک می‌کنید و همزمان هم برای خود کسب درآمد می‌کنید و به همین دلیل دولت اسپانیا اجازه‌ی اقامت به شما می‌دهد.

منبع: GSTvisa

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president