آوای جنوب

اندر حکایت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد / الاکلنگی که یک طرف آن سنگین تر از طرف دیگر است

طی روزهای گذشته در فضای مجازی مربوط به حوزه ی بویراحمدحرف‌هایی رد و بدل می‌شد مبنی براینکه چرا وزیر کار اول باید به شهرستان گچساران برود.

آوای جنوب/

پس از سفر وزیر ارتباطات وبی کلاه ماندن سر شهرستان های کهگیلویه بزرگ،حال نماینده بویراحمد معترض است که چرا ربیعی اول به گچساران می رود.
روزهای گذشته انتقادات بسیار شدیدی متوجه عملکرد بزرگواری در خصوص سفرهای استانی وزرا به استان بوده تا جایی که طرفداران دو آتشه وی هم در موضع انفعال قرار گرفته اند.
طی روزهای گذشته در فضای مجازی مربوط به حوزه ی بویراحمدحرف‌هایی رد و بدل می‌شد مبنی براینکه چرا وزیر کار اول باید به شهرستان گچساران برود.

غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با یکی از رسانه ها و در پاسخ به سئوالی مبنی بر سفر وزیر کار به گچساران و نگرانی‌های مردم حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، اظهار کرد: بنده نیز به شدت از این اقدام وزیر کار و رفاه اجتماعی بسیار گله‌مند هستم و حتی علیرغم اینکه بنده را نیز به گچساران دعوت کردند ولی به نشانه اعتراض شرکت نکردم.
غلام محمد زارعی در ادامه بیان کرد: جلسه امروز عصر که در سالن اداره کل ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد، در حضور وزیر، اعتراضات و نگرانی‌های خودم و مردم حوزه انتخابیه‌ام در ارتباط با اقدامات اخیر منعکس خواهم کرد.

به هر جهت به نظر می رسد اقتدار کامل تاجگردون عملکرد دو نماینده دیگر را تحت تاثیر قرار داده بطوری که اعتراض زارعی و انفعال و سکوت عجیب بزرگواری را باعث شده است.

از شواهد امر پیداست که بزرگواری توانی برای مقابله با این وضعیت نمی بیند و شاید دلیل این امر را بر ناهماهنگی بین خود و دولت می بیند اما معمولا دولت ها در سفر به استان ها مراعات نمایندگان را می کردند ولی چه اتفاقی رخ داده که به این راحتی حوزه ی انتخابیه یکی از نمایندگان استان نادیده گرفته می شود؟آقای تاجگردون که خود را نماینده ی همه ی استان می نامید،چرا حاضر شده به راحتی از بخش عظیم و تاثیر گذار استان یعنی حوزه ی کهگیلویه ی بزرگ چشم پوشی کند؟
از آقای تاجگردون انتظار می رفت با توجه به جایگاه خود و اعتباری که در دولت دارد اگر بزرگواری ضعف هایی داشت سعی در مرتفع کردن این ضعف ها می نمودو شهرستان های چهارگانه کهگیلویه بزرگ که این روزها از معضلات متعدد از بیکاری تا مهاجرت های نگران کننده رنج می برد را تنها نمی گذاشت.
با توجه به درپیش بودن سفر رئیس جمهور انتظار این است که استاندار محترم و نماینگان هر سه حوزه توجه بیشتری به مبحث توازن در توسعه داشته باشند.
به هر جهت استان نیاز به توسعه متوازن دارد هرچند استان به الاکلنگی شبیه شده که یک طرف آن بسیار سنگین تر از طرف دیگر است.
مهدی مرادی

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    برادر کاضمپور این الاکلنگی که شما ازش حرف میزنید چیزی نیست حز عملکرد خود نماینگان.هرنماینده ای که قویتر عمل کند مزدش را هم خواهد گرفت

  2. گچساران گفت:

    درود بر تاجگردون

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president