آوای جنوب

انتقاد تاجگردون از نرخ بهره های بانکی بالا در کشور/ سیستم بانکی ما بیمار است

دولت باید با درنظر گرفتن سازوکاری مناسب علاوه بر بهبود شرایط اقتصادی کشور بانک ها را به اداره به شیوه اسلامی هدایت کند

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از نرخ بهره های بانکی بالا در کشور، گفت: سیستم بانکی ما بیمار بوده و تا زمانی که انضباط مالی صورت نگیرد و نتوانیم حجم نقدینگی و پایه پولی را اصلاح کنیم بیماری اقتصاد و بانکدای ما پابرجاست.

آوای جنوب؛

غلامرضا تاجگردون در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از شیوه بانکداری در کشور و در نظر گرفتن بهرهای بهره های بالا، گفت: سیستم بانکداری ما بیمار بوده که این خود عاملی برای بروز مشکلات بسیار برای اقتصاد کشور ما شده است.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیماری شیوه بانکداری ما در کشور نتیجه عدم تطبیق منابع موجود با نیازهای مالی است که عدم تناسب بین عرضه و تقاضا شکاف موجود را بیش از پیش کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه سیاست های پولی و بانکی ما در کشور با هم هماهنگ نیستند، تصریح کرد: عدم همخوانی سیاست های پولی و بانکی به تشدید تورم و بیشتر شدن مشکلات اقتصادی در چند سال اخیر دامن زده است.

وی با بیان اینکه افزایش پایه پولی یکی از علل نا به سامانی اقتصاد کشور ما است، گفت: دولت ها کمترین توجهی به پیامدها و تبعات اقدامات اقتصادی خود تاکنون نداشته اند که این به رشد بهره های بانکی و مشکلات بعدی آن منجر شده است.

تاجگردون با تاکید بر اینکه رشد نقدینگی در جامعه به زیاد شدن تورم منجر شده است، افزود: تا زمانی که انظباط مالی صورت نگیرد و نتوانیم حجم نقدینگی و پایه پولی را اصلاح کنیم بیماری اقتصاد ما و بانکدای پابرجاست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: کمک به شیوه بانکداری اسلامی در کشور نیازمند همسو شدن سیاست های پولی در کشور با نرخ تورم است از این رو نباید برای کاهش نقدینگی در جامعه تنها به افزایش نرخ سودهای بانکی اندیشید.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید با درنظر گرفتن سازوکاری مناسب علاوه بر بهبود شرایط اقتصادی کشور بانک ها را به اداره به شیوه اسلامی هدایت کند./

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. مهران گفت:

    دکتر جان
    تمامی طرح ها وبرنامه های شما همه در دستور کار دولت قرار میگیرد اونوقت در حوزه گچساران و باشت عده ای که حتی قادر به اداره یک کتابخانه کوچک نیستند با استفاده از ابزارهای متفاوت که دیگر در گوش مردم شنوایی ندارند به انتقاد از شما بلند میشود که انشاالله در انتخابات آینده بار دیگر مردم فهیم گچساران و باشت جواب همه این کوته فکران را خواهند داد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president