آوای جنوب

انتقاد امام جمعه دهدشت از بی‌توجهی به کهگیلویه در سفر نوبخت/چرا کهگیلویه فراموش می‌شود؟

اگر بنا بر این بود که تنها به مرکز استان سفر و سرکشی داشته باشد چرا در دیگر شهرستان بازدید داشته است؟ یا در مرکز استان می‌ماند و به دیگر نقاط سفر نمی‌کرد یا…

امام جمعه دهدشتامام جمعه دهدشت، کهگیلویه را فراموش شده مسئولان کشوری و استانی دانست و گفت: چرا در سفر یکی از مقامات کلان کشوری به استان سرکشی از این شهرستان نشد.

آوای جنوب ؛

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت فرارسیدن سالروز ولادت مولای متقیان امام علی (ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) افتخار اسلام و نمونه بارز عدالت، جهاد و انسانیت است.

وی در تبیین فضایل حضرت علی (ع) عدالت‌ورزی، بی‌توجهی به دنیا و نداشتن طمع را از ویژگی‌های آن حضرت برشمرد و اضافه کرد: حکومت علی (ع) که بر پایه عدالت و انصاف استوار است، خانه ساده علی (ع) که سادگی‌اش به صافی آینه و محل تجمع اهل بیت (ع) بود، شجاعت آن حضرت که خود بارها می‌فرمود اگر تمامی اعراب با من در جنگ صف‌آرایی کنند به آن‌ها پشت نخواهم کرد، یتیم‌نوازی و مسکین‌خواهی امیرالمومنین، علم و آگاهی علی(ع) و تقوای مولای متقیان نمونه‌هایی از فضیلت‌های آن امام همام است.

حسینی در بیان ضرورت امامت و القای این سوال به اذهان که با وجود قرآن و روایات نبوی چه نیازی به وجود امام معصوم است تصریح کرد: از آیات و روایات برداشت‌های مختلفی می‌شود و تنها کسی که می‌تواند مقصود و مقصد الهی را برای ما مشخص کند امام معصوم است.

وی افزود: احادیث جعلی که وجود داشته است ضرورت وجود امام برای تبیین احادیث واقعی را بیشتر می‌کند.

خطیب نماز جمعه دهدشت در خطبه دوم با اشاره به روز کار و کارگر بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران را تشریح کرد.

حسینی سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم را یادآور شد و گفت: معلم افتخار جامعه است چون افتخار انسان به علم است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه انسانی که از علم و دانش خارج شد را نمی‌توان به دید انسان نگریست تصریح کرد: شکوفایی انسان به آموختن علم و دانش است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه سالروز وفات حضرت زینب (س) در روز دوشنبه مصادف با ۱۵ رجب را از دیگر مناسبت‌های هفته پیش‌رو برشمرد و گفت: حضرت زینب(س) در تربیت، مدیریت فرهنگی و تحمل سختی‌ها الگوی ماست.

وی با اشاره به سختی‌های آن بانو در دوران اسارت خاطرنشان کرد: امروز ما نباید تسلیم فشار تحریم‌های اقتصادی شویم. حضرت زینب(س) برای حفاظت از ارزش‌های اسلام در سخت‌ترین شرایط صبر پیشه کرد.

حسینی جریان هسته‌ای را مسئله مهمی برای کشور خواند و افزود: با تحریم کسی از بین نمی‌رود، فشار هم بیاورند باید مقاومت داشته باشیم.

امام جمعه دهدشت کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان بی‌گناه یمن توسط آل‌سعود خبیث را محکوم و تاکید کرد: جامعه بین‌الملل چرا خفته است؟ چرا به خاک و خون کشاندن زنان و کودکان بی‌گناه یمن را نمی‌بینند؟ مگر این مردم چه گناهی مرتکب شدند که زنده‌زنده زیر تیغ جنایت خفت‌بار آل سعود تکه‌تکه می‌شوند.

حسینی با بیان این‌که یمن مستعمره آل سعود نیست افزود: طبق قوانین بین‌الملل می‌توانیم آنجا برویم و کسی حق تعدی ندارد.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: خیانت و جنایت از سراسر وجود آل‌سعود بیرون می‌آید و خداوند آنها را نابود کند.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش سفر یکی از مقامات کشوری به استان را مورد اشاره قرار داد و با انتقاد شدید از تبعیض شهرستانی در سفر این مسئول تصریح کرد: اگر بنا بر این بود که تنها به مرکز استان سفر و سرکشی داشته باشد چرا در دیگر شهرستان بازدید داشته است؟ یا در مرکز استان می‌ماند و به دیگر نقاط سفر نمی‌کرد یا حالا که از جای دیگری بازدید داشته این توقع که برای سرکشی از کهگیلویه ایجاد شده بود را پاسخ می‌داد.

حسینی با بیان این‌که از کار برخی مسئولان تعجب می‌کنم ادامه داد: هم مسئولان کشوری و هم مسئولان استانی باید رعایت می‌کردند، چرا کهگیلویه فراموش می‌شود؟ و چرا این شهرستان بزرگ در نگاه مسئولان کوچک جلوه داده می‌شود؟

حسینی با گلایه از بی‌توجهی به کهگیلویه در سفر استانی یکی از مسئولان کلان کشوری با بیان این‌که آیا این مسئول آمده بود تا مشکلات عده‌ای را بررسی کند تاکید کرد: ما معترض هستیم و مردم از این حرکت ناراضی هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president