آوای جنوب

انتقاد ائمه جمعه استان از حضور کاندیداهای احتمالی در برنامه‌های شادی و عزا

امام جمعهدر خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مهمی مطرح شد از جمله تطهیر جاهلانه امریکا توسط برخی افراد.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست به یکی دیگر از عوامل گناه که گناه حرمت و عقوبت است اشاره کرد و گفت: خداوند متعال یک قوم را بخاطر ارتکاب این گناه هلاکت کرد و آن گناه گناه لواط است یا هم جنس گرایانه است.

وی افزود: کسی که چنین عملی را انجام دهد روز قیامت جنب وارد محشر می شود و آب دنیا او را پاک نمی‌کند و خشم خدا بر او است.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

خطیب جمعه قلعه رئیسی در ابتدای خطبه دوم به مسئله هسته‌ای در مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس در بررسی برجام نقش کلیدی دارد شاید بشود گفت یک مسئله تاریخی در این مجلس است و برای اقدام مجلس بسیار مهم خواهد بود و باید بدانند که در هر صورت باید شب اول قبرشان پاسخگو باشند.

صلواتی همچنین به سالروز ازدواج مبارک امام علی(ع) و حضرت فاطمه اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای خلقت علی(ع) و فاطمه برای هم آفریده شدند و باید زندگی و مهریه حضرت فاطمه(س) الگو شود.

وی اذعان داشت: خانواده ها باید تلاش کنند تا ازدواج آسان در جامعه فرهنگ شود و راه نجات جوانان از معضلات و مشکلات ترویج ازدواج آسان است و باید قداست و ارزش آن را حفظ کنیم.

امام جمعه قلعه رئیسی از اداره ورزش و جوانان خواست تمام کار خود را فقط مخصوص مسابقات ورزشی نگذارد و به مسئله ازدواج جوانان هم بپردازد.

صلواتی به صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار مردمی اشاره و بیان کرد: امام بزرگوار فرمودند آمریکا شیطان بزرگ و این خیلی حرف بزرگ و رئیس همه شیطانهای عالم ابلیس است اما ابلیس به تصریح قرآن فقط انسانها را اغوا می‌کند، فریب می‌دهد، وسوسه می‌کند اما آمریکا هم اغوا می‌کند و هم کشتار و هم تحریم و هم فریب می‌دهد.

وی اضافه کرد: شعار مرگ بر آمریکا حق آمریکاست متاسفانه بعضی‌ها این شیطان بزرگ را که از ابلیس بدتر است بزرگ می‌کنند و او را فرشته نجات بزرگ می‌کنند.

صلواتی با طرح سوالی از هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: آقای رفسنجانی شما که یار دیرین، جانشین امام در امور جنگ بودید می‌بایست بیشتر محافظت از اندیشه امام داشته باشید.

وی گفت: آیا امروز شما پرچم‌دار رابطه با آمریکا هستید یا نه؟ آیا خواب و خاطره‌های شما این اصل استکبار ستیزی امام راحل را زیر سوال نمی‌برد؟.

صلواتی با بیان اینکه ملت این شیطان بزرگ را بیرون کرد و نباید اجازه داد دوباره وارد کشور شود تصریح کرد: ما باید در داخل کشور خود را قوی کنیم که از راه اقتصادی باید اقتصاد مقاومتی و از راه توسعه علم کاروان علم شتاب خود را از دست ندهد و حفظ روحیه انقلابی نیز در مردم به خصوص جوانان سه عاملی است که می‌تواند کشور را قوی کند.

صلواتی با بیان اینکه بعضی‌ها از قبل از انتخابات با تقلب و دروغ صحت انتخابات را خدشه‌دار می‌کنند، تصریح کرد: مردم اعتماد کردند اما بعضی‌ها این اعتماد را خدشه‌دار می‌کنند مردم شما بصیر باشید و ببینید چه کسانی این خط را در جامعه ترویج می‌کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی در پایان متذکر شد: رای مردم حق‌الناس است رعایت حق واجب شرعی و اسلامی است و این را بدانید که جمهوری اسلامی با این مردم و با این منطق با قانون اساسی بر همه دشمنان پیروز خواهد شد.

حجت‌الاسلام رحم‌الله خواجه‌پور امام جمعه مارگون هم در خطبه‌های این هفته اظهار کرد: در دیداری که رئیس و اعضای محترم مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری داشتند نکاتی را رهبری اشاره فرمودند که چراغ راه است.

وی گفت: هجمه‌هایی از سوی نظام سلطه به طور شبانه‌روزی در سرتاسر عالم علیه نظام اسلامی پراکنده می‌شود که باید اسیر این تبلیغات نشویم.

امام جامعه مارگون گفت: این تذکر نه فقط به یک قشر بلکه خطاب به همه مسئولان کشور و به همه صاحب‌نظران اجتماعی، دینی و سیاسی است.

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی این هفته بخش اعظمی از خطبه‌های خود را به بیانات گهربار مقام معظم رهبری اختصاص داد و اظهار کرد: خاطرات تاریخی و مناسبت‌های مهم اسلامی مانند ۱۷ شهریور نباید فراموش شود.

وی افزود: فلسفه چنین ایامی این است، کسانی که در آن روزها نبودند، آگاه شوند، این مسائل را تحلیل و بررسی کنند و بدانند که چه کسانی به این ملت خیانت کرد و هدفشان از این کارها چه بوده است.

خطیب نماز جمعه دیشموک تصریح کرد:‌ جوانان، ملت و مسئولان ما بدانند آن زمانی که کشور ما استقلال سیاسی نداشت، شاه و دار و دسته‌اش از چه کسانی دستور می‌گرفتند و مطیع چه اشخاصی بودند.

وی اضافه کرد: در آن زمان شاه مانند فرعون بر ملت ایران حکومت و ظلم‌های فراوان کرد ولی ملت ایران با توکل بر خدا و پشتوانه محکم امام راحل توانست آن‌ها را نابود و از این مملکت فراری دهد.

امام جمعه دیشموک بیان کرد: رهبری در بخش دیگری از بیانات خود، فرمود، برخی مسئولان در بحث گرامیداشت مناسبت‌ها کم‌کاری می‌کنند و نتیجه آن این است که این مناسبت‌ها به فراموشی سپرده شود.

خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: اگر این چنین شود و مناسبت‌های به این مهمی به فراموشی سپرده شود، جوانان نه گذشته خود را می‌دانند و نه می‌توانند آینده این کشور و نظام را تحلیل و بررسی کنند.

وی تصریح کرد: برخی‌ها در کشور می‌خواهند آمریکا را نه فقط دشمن، بلکه حلال همه مشکلات در کشور ما جلوه دهند که این کار بسیار اشتباهی است.

وی در ادامه گفت: عده‌ای با تحلیل ضعیف و تفکر ساده‌اندیشی قصد دارند چهره بدتر از ابلیس آمریکا را پاک جلوه دهند.

امام جمعه دیشموک با بیان بیان اینکه هیچ آدم عاقلی به خود اجازه نخواهد داد آمریکا را سالم و پاک جلوه دهد، خاطرنشان کرد: ملت ما در مقابل آمریکا مقاومت و ایستادگی کند تا اینکه دشمن از رسیدن به افکار پلید خود ناامید شود.

وی گفت همانطور که رهبری هم اشاره کرد، طرح اقتصاد مقاومتی، علم و توجه به پیشرفت علم در کشور و حفظ و تقویت روحیه به ویژه در جوانان از راه‌های مهم مقابله با دشمنان می‌باشد.

امام جمعه دیشموک در خصوص انتخابات هم گفت: همانطور که رهبری بیان کردند، ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه و به اقتدار در انتخابات شرکت کرده‌اند به باب اعتماد و به این دلیل که رای آنها در انتخابات تاثیر دارد، همیشه نتیجه انتخابات را خودشان مشخص می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها به دنبال خدشه‌دار کردن فکر ملت هستند، عنوان کرد:‌ قبل از انتخابات صحبت کردن از آن و زیر سؤال بردن شورای مقدس نگهبان و دستگاههای امنیتی کشور کار درستی نیست.

امام جمعه دیشموک با بیان اینکه، عده‌ای دست به حاشیه‌سازی می‌زنند و قصد دارند فضای کشور را دچار التهاب کنند، افزود: البته شورای نگهبان تا به امروز بدون سفارشات و بدون وابستگی به هیچ حزب و گروهی، به وظیفه مقدس خود حفظ و حراست از این امر به درستی عمل کرده است.

امام جمعه دیشموک با انتقاد شدید از کسانی که با تبلیغات زودهنگام خود، فضای کشور را انتخاباتی کرده‌اند، گفت: طبیعی است که با چنین کارهایی فکر مسئولان به‌ هم خورده و منحرف خواهد شد، به‌جای اینکه مسئولان به فکر حل مشکلات مردم و کشور باشند، آنها را سرگرم فضای زودهنگام انتخاباتی می‌کنند.

محمودی‌اصل با تذکر جدی به تبلیغات زودهنگام از حدود یک‌سال و نیم پیش در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: حضور برخی‌ها در مراسمات فاتحه‌خوانی و مجالس عروسی برای تبلیغات انتخابات که مبنای سیاسی دارد، از دید دستگاه‌های نظارتی مخفی نخواهد ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی وحدانی‌فر امام جمعه کبگیان هم با بیان اینکه آمریکا همیشه شیطان بزرگ است و نباید به بهانه‌های واهی این موضوع را به دست فراموشی سپرد با گریزی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم گفت: نباید گذاشت دوباره این ابلیس خونخوار و تفرقه‌افکن در کشور نفوذ کند.

وی گفت: برخی‌ها مصرند که شیطان بزرگ را در فضاهای مختلف در انظار عموم فرشته جلوه دهند، فتنه‌گران دوست‌نما این غده ننگ را این قدر بزک نکنند.

وی با تذکر به کسانی که جوانان انقلابی را افراطی لقب می‌دهند، گفت: اگر جنگی رخ بدهد، تهدیدی صورت بگیرد همین جوانان به قول افراطی هستند که با تبعیت از راه شهدا، مدافعان ایران و اسلام هستند نه آنان که با ندای نه غره نه لبنان خواهان آزادی غربی هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president