آوای جنوب

امام جمعه یاسوج: کهگیلویه و بویراحمد از دولت طلبکار است

امام جمعهامام جمعه یاسوج با اشاره به ظرفیت‌هایی که استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله تولید یک چهارم نفت و ۱۰ درصد آب کشور دارد و همچنان در محرومیت به سر می‌برد، گفت: استان ما از کشور طلبکار است.

آوای جنوب؛

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در نشست با نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌ احمر اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در همین یک درصد خاک کشور توانمندی‌های بالقوه زیادی وجود دارد از جمله تولید یک چهارم نفت و ۱۰ درصد از آب‌های روان کشور و رتبه نخست در تولید گیاهان دارویی و سایر داشته‌ها که لازم است به آن‌ها توجه شود.

امام جمعه یاسوج افزود: این استان در دفاع مقدس هم با توجه به جمعیتی که داشت بیشترین حجم حضور در جبهه را به خود اختصاص داده بود به طوری که ۲۲٫۵ درصد از مردم این استان رزمنده هستند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به دو جنگی که پهلوی پدر و پسر با مردم این استان داشتند اشاره کرد و گفت: رضاخان را در تنگه تامرادی شکست دادیم و محمدرضا هم در جنگ تنگه گجستان مغلوب این مردم شد و به همین خاطر بود که پهلوی کینه مردم کهگیلویه و بویراحمد را در دل داشت و برای پیشرفت این استان هیچ زیرساختی ایجاد نکرد.

امام جمعه یاسوج گفت: قابل توجه مسئولان کشوری این که استان ما در دوره طاغوت یک وجب آسفالت و یک دبیرستان برای تحصیل نداشت.

وی به برکت استقرار جمهوری اسلامی و کمک به رشد این استان اشاره کرد و گفت: اما اکنون در بخش و شهری از استان نیست که دانشگاه نباشد و همه را مدیون انقلاب هستیم.

حسینی در بخش دیگری از اظهاراتش استان را یکی از استان‌های محروم کشور و غیربرخوردار معرفی کرد و گفت: با همه داشته‌هایی که معرفی شد باید گفت که این استان از کشور همچنان طلبکار است.

وی به برخی از تنگناهای استان برای رسیدن به توسعه اشاره کرد و گفت: به یقین راه و جاده یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه استان است و اگر جاده‌های ما توسعه پیدا کنند بیش از پیش روی توسعه را خواهیم دید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president