آوای جنوب

امام جمعه گچساران: مشکلات برخی مساجد شهرستان نگران‌کننده است

حجازی امام جمعهامام جمعه گچساران با بیان اینکه هزینه کردن در راه دین و نشر احکام الهی سرمایه است، گفت: مشکلات برخی مساجد شهرستان نگران‌کننده است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید امین‎الله حجازی ظهر امروز در جلسه برنامه‎ریزی برگزاری آیین اعتکاف که با حضور مسئولان مرتبط و نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به سنت حسنه اعتکاف و برکات ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب، ماه ریزش رحمت الهی و استجابت دعا بوده که در بین ماه‌ و سال دارای نورانیت خاصی است.

وی با اشاره به آیین اعتکاف و سه روز ماندن در مساجد، افزود: اعتکاف یک جهاد فرهنگی است که چگونگی برگزاری آن باید مورد توجه همه مسئولان و اقشار مختلف مردمی قرار بگیرد زیرا که این آیین یک امر حیاتی بوده و نباید به صورت گزارشی از آن عبور کرد.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه کیفیت اعتکاف مهم است، با اشاره به اینکه شرکت در مراسم معنوی و مذهبی انسان را در برابر حوادث بیمه می‌کند، تصریح کرد: افتخار انجام اعمال عبادی اعتکاف طی سه روز برای هر کسی موجب در امان ماندن وی از جهل، غفلت و هرگونه آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

خطیب جمعه گچساران در ادامه با اشاره به تاریخچه سنت معنوی اعتکاف، اذعان کرد: این عمل عبادی در شریعت ابراهیم از مناسک و عبادات الهی محسوب می‌شد که پیروان ایشان به این عمل مبادرت می‎ورزیدند.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) از طرف خداوند موظف به مهیا کردن محیط لازم و پاکیزه‌ای جهت برپایی این مراسم بودند، گفت: واگذاری این مسئولیت خطیر به آن‌ها، گواه بزرگی بر اهمیت عباداتی چون حج، اعتکاف و نماز در پیشگاه خداوند دارد.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم رسیدگی هرچه بیشتر به مساجد به عنوان پایگاه عبادی مردم در شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فرهنگ دینی و اسلامی ما مسجد یادآور بندگی در پیشگاه خداوند بزرگ بوده لذا رسیدگی و مرتفع کردن مشکلات مساجد امری عبادی و دارای ثواب بسیاری است.

امام جمعه گچساران با اشاره به برخی مشکلات مساجد به‌ویژه مساجد روستایی در حوزه این شهرستان، عنوان کرد: دیدن برخی مساجد با وجود مشکلات فراوان بسیار دردآور و نگران‌کننده است و این مسئله در شان مردم مومن این منطقه نیست لذا ضروری است که مسئولان و خیرین کمی به خود بیابند و در راستای رفع این مشکلات قدم بردارند.

خطیب جمعه گچساران خاطرنشان کرد: هزینه کردن در راه دین و نشر احکام الهی و رسیدگی به محرومان و مستضعفان جامعه هرچند به مقدار کم، سرمایه‌ای است که برای باقیات و صالحات فرد اندوخته می‌شود.

حجازی با بیان اینکه مومنان نباید هزینه کردن در راه ثواب را از دست رفته حساب کنند، عنوان کرد: هر مسلمانی که قدم خیر و کار ثوابی انجام دهد به استوارترین راه هدایت شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president