کد خبر : 8866
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 خرداد 1394 - 18:48

امام جمعه گچساران در دیدار با فعالان فرهنگی : گچساران نیاز به یک تحول فرهنگی دارد

امام جمعه گچساران در دیدار با فعالان فرهنگی : گچساران نیاز به یک تحول فرهنگی دارد

امام جمعه گچساران از مسئولان خواست تا مشکلات فرهنگی شهرستان را پیگیری کنند. آوای جنوب؛ حجت الاسلام سید امین الله حجازی در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان که به دفتر ایشان رفته بودند با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) و تسلیت سالروز رحلت حضرت امام(ره)، اظهار داشت:

امام جمعهامام جمعه گچساران از مسئولان خواست تا مشکلات فرهنگی شهرستان را پیگیری کنند.

آوای جنوب؛

حجت الاسلام سید امین الله حجازی در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان که به دفتر ایشان رفته بودند با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) و تسلیت سالروز رحلت حضرت امام(ره)، اظهار داشت: رسالت و مسئولیت همه ما بسیار سنگین بوده به این معنا که باید فقط به نظر مولایمان توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ما بسیار امید داریم که مولایمان به ما نظر کرده و ما را هدایت کنند، افزود: باید در قدم اول ببینیم که رضایت مولای ما امام عصر(عج) چیست.

امام جمعه گچساران گفت: مشکلاتی که اکنون در برخی جوامع شیعی و دینی وجود دارد به دلیل این بوده که گاهی اوقات برخی‌ها سلیقه‌ای رفتار می‌کنند.

وی تأکید کرد: وظیفه همه ما است که در مسیر خداوند متعال و سبحان، پیامبرخدا(ص) و ائمه اطهار(ع) حرکت کنیم و از دستورات آن‌‌ها اطاعت کنیم.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه باید مواظب باشیم که هرگز خودسر عمل نکنیم، عنوان کرد: ما باید آگاهانه و مخلصانه در مسیری حرکت کنیم و گام برداریم.

حجازی با تأکید بر اینکه باید ثبات ایده، عقیده و فرهنگ را از قرآن کریم، سیره اهل بیت(ع) و جانشین امام عصر(عج) بگیریم، گفت: ما باید از خدا بترسیم و از غیر خدا ترسی و هراسی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر از خداوند متعال و سبحان ترس داشته باشیم به سمت گناه نمی‌رویم، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم از حق دفاع کنیم، نباید از غیرخدا ترسی داشته باشیم.

حجازی با تأکید بر اینکه باید از شهدا و خانواده‌های شهدا در شهرستان دفاع کرد، افزود: کار را باید به قصد قربت و رضایت خداوند متعال انجام داد.

امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه این شهر مردمی فهیم و فرهیخته‌ای دارد، ابراز کرد: باید تمام تلاش خود را کنیم تا مشکلات و نواقص در این شهرستان برطرف شود.

حجازی با اشاره به مشکلات فرهنگی در گچساران، خاطرنشان کرد: در مورد جشنواره « مشک و ملار » که حواشی داشت، من در همان روز در خطبه‌های نماز جمعه تذکرات لازم را دادم ولی متأسفانه عده‌ای توجهی نکردند.

وی با تأکید بر اینکه امام جمعه دیده‌بان انقلاب و نظام در شهرستان است، عنوان کرد: همه بدانند که امام جمعه باید از انقلاب و نظام اسلامی دیده‌بانی کند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: اینکه با پول بیت المال و با عنوان دولتی جشنواره‌ای که ایراداتی داشت برگزار کنند و بعد بگویند که اشکالی نداشت کار درستی نیست.

حجازی ابراز کرد: بهتر بوده که این موضوع مربوط به جشنواره « مشک و ملار »در گچساران خاتمه پیدا کند و این بحث بسته شود.

وی با تأکید بر اینکه باید همه دست به دست هم دهیم تا مشکلات شهرستان را برطرف کنیم، گفت: گچساران نیاز به یک تحول فرهنگی دارد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گچساران:
ظرفیت هیئت‌های مذهبی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی گچساران استفاده شودDSC_0019

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گچساران گفت: مسئولان شهرستان در بحث مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها و مدارس و در سطح شهر کم‌کاری می‌کنند.
در این دیدار صمیمی محمد رمضانی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گچساران با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) و تسلیت سالروز رحلت حضرت امام(ره)، اظهار داشت: این آرزوی دیرینه جوانان و بچه هیئتی‌های گچساران بوده که روزی با امام جمعه دیداری داشته باشند و دغدغه‌های دینی و فرهنگی خود را به ایشان ارائه دهند.

وی بیان کرد: متأسفانه در شهرستان گچساران توجهی به مسائل فرهنگی نمی‌شود و همین سبب شده که امروز در این شهر شاهد مشکلات فرهنگی بسیاری باشیم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گچساران افزود: در حال حاضر مسئولان شهرستان در بحث مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها و مدارس و در سطح شهر کم‌کاری می‌کنند.

رمضانی عنوان کرد: جلساتی در زمینه مسائل فرهنگی در شهرستان گچساران برگزار می‌شود خروجی مثبت و مطلوبی ندارند و باید خروجی‌های جلسات فرهنگی در شهرستان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: مشکلات و معضلات فرهنگی در حال حاضر در گچساران همچون بدحجابی به دلیل ضعف مدیریت در این شهر است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گچساران تصریح کرد: مسئولان شهرستان به جای اینکه کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی کنند، جشنواره‌هایی نامناسب برگزار می‌کنند.

رمضانی افزود: در جلسات فرهنگی در این شهرستان می‌گویند این اداره مکان و آن اداره پذیرایی مراسم را برعهده دارند و همین و متأسفانه به خروجی جلسات توجهی نمی‌شود.

وی ابراز کرد: در زمینه برگزاری مراسمات در شهرستان انتظار داریم که بچه هیئتی‌ها محور باشند.DSC_0004 DSC_0006 DSC_0005 DSC_0007 DSC_0024 DSC_0009 DSC_0031 DSC_0022

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهدای قشقایی سه شنبه , ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸

درود بر امام جمعه عزیز . واقها مردم گچساران باید به خود ببالن با وجود شما انشالا تمامی مشکلات هیتهای مذهبی و فرهنگی حل خواهد شد . انشالا

محمد فرهمندیان سه شنبه , ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰

جلسه بسیار خوبی بود انشالا همچین جلساتی تداوم داشته باشه