آوای جنوب

امام جمعه گچساران : در خصوص وضعیت مصلی گچساران هیچ حرفی ندارم

نماز جمعه این هفته این شهرستان همانند دیگر هفته‌های گذشته با وجود مشکلات عدیده‌ای از جمله نبود وسایل گرمایشی در فضایی سرد و نامطلوب برگزار شد.

آوای جنوب؛

در همین‌راستا قصد گفت‌وگو با حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، امام جمعه گچساران را داشتیم که وی در این خصوص اظهار کرد: در زمینه وضعیت تکمیل مصلی و مشکلات آن حرفی نمی‌زنم و بنویسید امام جمعه گچساران گفت هیچ حرفی در این خصوص ندارد.

البته سخنان امام جمعه گچساران به نوعی اعتراض و گلایه به وضعیت موجود مصلای این شهرستان است زیرا شاید بتوان بزرگترین و مهم‌ترین دغدغه وی را تکمیل این مکان عبادی سیاسی دانست که بارها و بارها از پشت تریبون نماز جمعه آن را به طور علنی عنوان کرد.

به نظر می‌رسد سکوت امروز امام جمعه گچساران همان گونه که خود در خطبه‌های گذشته اعلام کرد از روی گلایه و عدم همکاری بعضی از مسئولان در ساخت و تکمیل این مکان مذهبی است.

در همین راستا حجت‌الاسلام علی‌عسکر کرمی، مسئول ستاد نماز جمعه گچساران اظهار کرد: متأسفانه مصلای گچساران با وجود مشکلات زیاد سه مشکل مهم و عدیده دارد.

وی ایمنی نبودن بخش‌های از گنبد مصلی که دارای پنجره شیشه‌ای است را از جمله مشکلات دانست و گفت: پنجره‌های شیشه‌ای نصب شده در گنبد خطرناک بوده و ممکن است بر اثر اتفاقی غیرمترقبه سبب ریزش و خطر برای نمازگزاران شود.

کرمی نبود وسایل سرمایشی و گرمایشی در فصول زمستان و تابستان را از مهم‌ترین مشکلات کنونی مصلی عنوان و بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط نامساعد هوا و کاهش دمای موجود مصلی فاقد وسایل گرمایشی بوده و نمازگزاران در شرایط سختی به اقامه نماز پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: البته وسایل گرمایشی خریداری شده اما به دلیل نبود برق وسایل نصب نشده است.

مسئول ستاد نماز جمعه گچساران، ایزوگام نبودن سقف مصلی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: ریزش آب از سقف گنبدی مصلی در روزهای بارانی سبب خیس شدن موکت و زیرانداز‌ها شده و وضعیت نامطلوبی برای اقامه نماز ایجاد می‌شود.

به گزارش آوای جنوب امام جمعه گچساران در تاریخ ۲۳/آبان/۱۳۹۳ در خطبه اش بیان کرده بود:

امام جمعه گچساران با انتقاد از وضعیت مصلی این شهرستان، گفت: من به مصلی گچساران دیگر کاری ندارم و حرفی نمی‌زنم.

حجازی خاطرنشان کرد: ۵/۲ سال است که به گچساران آمده‌ام و در این مدت یک مصلی را می‌شد به طور کامل ساخت ولی در این ۵/۲ سال کاری صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: ۵/۲ میلیارد تومان بودجه مصلی گچساران کجا رفته و چرا آقایان کار نمی‌کنند.

خطیب جمعه گچساران با بیان اینکه مردم مظلوم گچساران چه گناهی دارند که باید در تابستان در مصلی گرما و در زمستان سرما را تحمل کنند، افزود: اگر آقایان نمی‌توانند کاری کنند، کنار بروند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president