آوای جنوب

امام جمعه پاتاوه با معذرت خواهی هم کوتاه نیامد/توهین فرماندار دنا را از مجاری قانونی دنبال می کنم

امام جمعه پاتاوهامام جمعه پاتاوه از پیگیری توهین فرماندار شهرستان دنا به امام جمعه و مردم پاتاوه از مجاری قانونی خبر داد.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه خود و مؤمنین به رعایت تقوا و پاکدامنی به دوم مرداد سالروز اقامه نماز به امامت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه محور وحدت در جامعه اسلامی است.

وی با برشمردن اهداف برگزاری نماز جمعه آن را جایگاه طرح مشکلات مردم دانست و گفت: در خطبه‌های نماز جمعه باید به همه موضوعات اعم از سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و البته مشکلات مردم پرداخته شود.

خطیب جمعه پاتاوه بیان کرد: ائمه جمعه رسالتی بر دوش دارند که باید به نحو احسن این وظیفه و رسالت را انجام دهند.

وی در ادامه به حاشیه‌های ایجاد شده طی چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه با تماس مکرر مردمی خواستار تجمع بعد از نماز جمعه شده بودند لذا خواستار آرامش و حفظ وحدت می‌شویم.

افشار گفت: به عنوان امام جمعه و از سوی جامعه محترم روحانیت استان این تجمعات را نهی می‌کنیم و مخالف هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه توهین فرماندار به بنده و مردم شهیدپرور بوده روند کار از مجاری قانونی پیگیری خواهد شد و از مردم خواهان آرامش و سکوت هستیم.

همچنین معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که برای برخی اختلافات بدیهی فرماندار دنا و امام جمعه شهر کوچک پاتاوه به این شهرستان سفر کرده است، پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر سه بار از مردم و طرفداران امام جمعه معذرت‌خواهی کرد.

فتاح محمدی که برای معذرت خواهی از معترضین به بیانیه فرماندار دنا خود را به تریبون نماز جمعه شهر پاتاوه در این شهرستان رسانده بود در صحبت‌هایی با اشاره به اظهارات چند روز پیش حجت‌الاسلام افشار و علی تاج امیری گفت: من از همه مردم و روحانیت فهیم شهر پاتاوه از این جایگاه مقدس معذرت‌خواهی می‌کنم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که سه بار از معترضین، روحانیت و مردم عذرخواهی کرد، افزود: ما روحانیون را سنگربانان خود می‌دانیم و برای آنها احترام قائل هستیم.

وی تصریح کرد: نماز جمعه پناهگاهی برای مردم است که مراجعه می‌کنند و مشکلات خودشان را مطرح می‌کنند برای همین ما به نظر مردم احترام می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه از مشارکت مردم در امورات استقبال می‌کنیم، ابراز داشت: از صحبت‌های اخیر و مجموعه اتفاقاتی که در این شهرستان رخ داده بار دیگر معذرت می‌خواهم.

در ادامه امام جمعه شهر پاتاوه با بیان اینکه از حق خودم نمیگذرم، خطاب به مردم گفت: فعلا آرامش خود را حفظ کنید.

این گزارش می افزاید امروز قرار بود بعد از خطبه‌ها راهپیمایی اعتراضی به سخنان فرماندار دنا در جواب اظهارات امام جمعه پاتاوه در هفته قبل، برگزار شود که با درخواست حجت‌الاسلام افشار منتفی شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. پاتاوه گفت:

    باسلام.
    بعضی مسایب هست که با معذرت خواهی قابل حل نیست چون پای غیرت دینی در میان است و معاون استاندار به جای معذرت خواهی بااین فرماندار هتاک برخورد کند.
    مردم شریف پاتاوه قدر دان امام جمعه محترم پاتاوه هستند

  2. پاتاوه گفت:

    با شناختی که از امام جمعه پاتاوه دارم. اگر خود فرماندار معذرت خواهی کند امام جمعه اورا خواهد بخشید.
    آقای فرماندار هتاکی به بزرگان استان جز اینکه شمارا از چشم مردم می اندازد هیچ سودی برایتان ندارد.
    پس تا خشم مردم سرازیر نشده با معذرت خواهی کردن از امام جمعه ومردم پاتاوه خود را نجات دهید

  3. بویراحمد گفت:

    گستاخی فرمانداروعدم نزاکت وغروربیجای ایشان کارشایسته ای نبود.متاسفانه استان به سمت قهقهرایی پیش می رود

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president