آوای جنوب

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

امام جمعه حرف آخر را در حوزه نماز جمعه و مسائل شرعی می زند

علیرغم سختی هایی که امام جمعه گچساران متحمل می شوند توقع داریم که تذکر داده شود که در حوزه نماز جمعه و مسائل شرعی حرف آخر را باید امام جمعه بزند

IMG11272469رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد از مشاور وزیر کشور در امور روحانیت خواست که به برخی مسئولان تذکر داده شود که در حوزه نماز جمعه و مسائل شرعی حرف آخر را باید امام جمعه بزند.

آوای جنوب؛

حجت الاسلام صفدر پناهی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد امروز (۶ خرداد) در نشست روحانیون و ائمه جمعه استان با مشاور امور روحانیون وزیر کشور به جایگاه مشاور استاندار در امور روحانیت اشاره و اظهار داشت: دولت ها جایگاهی برای مشاورین امور روحانیت در نظر گرفته اند ولی احساس می شود اسباب لازم و اختیارات کافی در اختیار آنان نیست.

وی مشاور فعلی استاندار در امور روحانیون را فردی شریف و بزرگوار دانست و افزود: برای ارتقاء این مسئولیت باید به جایگاه آن توجه ویژه و امکاناتی نیز در اختیار ایشان قرار گیرد.

پناهی در ادامه ضمن تقدیر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ایشان فردی فهیم و بزرگوار و تعامل خوبی با روحانیت و ائمه جمعه دارند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با توجه به این که استاندار از طرف کسانی که خود را مدعی اعتدال دانسته و از افراطی ترین افراد هستند تحت فشار بوده، ولی باید از تعاملی که ایشان با روحانیت و ائمه جمعه دارد تقدیر و تشکر کرد.

پناهی خاطرنشان کرد: باید این نکته را در نظر گرفت کسانی که حال و هوای افراطی گری در سر دارند، نیروهای بومی را تخریب نکنند.

وی عنوان کرد: در حوزه ائمه جمعه تعاملات خوبی وجود دارد و رضایت مندی نسبی از فرمانداران و بخشداران احساس می شود، منتهی این رضایت مندی متفاوت بوده و در برخی جاها خوب فعالیت داشته و برخی نقاط ایراداتی وجود دارد که استاندار بر مرتفع شدن آنها تاکید داشتند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد به حضور حجت الاسلام سید امین الله حجازی، امام جمعه شهرستان گچساران اشاره و افزود: حضور ایشان باعث تحولات خوبی در این شهرستان شد.

وی با بیان این که ارتباط بسیاری خوبی بین روحانیون ایجاد شد و در نماز جمعه فاصله های زیادی وجود داشت، اظهار داشت: به یمن ورود ایشان ارتباط خوبی بین روحانیت منطقه ایجاد و زیرساخت های نماز جمعه به سرعت و با تلاش فراوان ایشان روبه بهبودی رفت.

پناهی اذعان کرد: علیرغم سختی هایی که ایشام متحمل می شوند توقع داریم که تذکر داده شود که در حوزه نماز جمعه و مسائل شرعی حرف آخر را باید امام جمعه بزند.

این مسئول کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که نباید کسانی در مقابل خیرخواهی های امام جمعه به گونه دیگری اظهارنظر کنند، خطاب به مشاور وزیر کشور در امور روحانیون گفت:اگر حضرتعالی در حوزه روحانیت تذکری داشته باشید واین ارتباطات بهتر تعریف و به جایگاه ائمه جمعه عنایت شود، رضایت مندی بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه هیچ‌گاه از خط قرمزهای نظام کوتاه نمی‌آیند، گفت: ائمه جمعه هیچ‌گاه در عزل و نصب‌ها به نفع کسی ورود پیدا نکردند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president