آوای جنوب

امام جمعه باشت : شورای نگهبان اجازه حضور فتنه‌گران را در عرصه انتخابات ندهند

عبودیحجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته باشت ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا دارای ابعاد مختلفی بوده که یکی از آن مواظبت کردن از عباداتی است که انجام داده‌ایم.

آوای جنوب؛

وی در خطبه نخست خود به آداب شب و روز عید فطر اشاره کرد و با تشریح اعمال بیان شده بر اساس روایات گفت: اعمال مستحبی ارزشمندی در این شب و روز روایات شده که احیاء در شب عید فطر، قرائت زیارت امام حسین (ع) ، غسل شب و روز عید فطر و تکبیر گفتن به وفور از جمله این اعمال است.

خطیب جمعه باشت افزود: یکی از اعمال مهم در این روز، پرداخت زکات فطره به نیازمندان است که از واجبات محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان باشت به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان اشاره کرد و به سه محور اساسی آن پرداخت و گفت: مسئله استکبار‌ستیزی یکی از مبانی‌های انقلاب است، به همین منظور تا زمانی که ما به انقلاب و اسلام پایبند هستیم، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار سر داده خواهد شد.

این استاد حوزه استفاده از اساتید ارزشی و مراقبت جهت جلوگیری از ورود افراد ضد ارزشی به پست‌های کلیدی را دیگر محوریت فرمایشات رهبری برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به برگزاری کنسرت‌های موسیقی در دانشگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: این موضوع که به بهانه شادی و نشاط در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، کاملأ اشتباه است و برخی معنای نشاط را اشتباه متوجه شده‌اند.

امام جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس نهاد انقلابی شورای نگهبان در سال ۵۹ پرداخت و تأکید کرد: شورای نگهبان نبض انقلاب است، لذا وظایفی را بر عهده دارد که نظارت بر تدوین قوانین، نظارت بر کلیات انتخابات و تفسیر قانون جهت رفع ابهامات احتمالی قانون کشور از جمله آن‌ها است.

خطیب جمعه باشت خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه مناسب جهت حضور آحاد مردم پرشور و به صورت گسترده همراه با اشتیاق در انتخابات، صیانت از آرای مردم را از خواسته‌های مردم از شورای نگهبان است،‌ همچنین با توجه به اینکه دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم لذا از شورای نگهبان خواهشمندیم به هیچ وجه اجازه حضور فتنه‌گران را در عرصه انتخابات ندهند.

حجت‌الاسلام عبودی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله توافقات هسته‌ای پرداخت و ضمن تقدیر از تیم مذاکره‌کننده ایران افزود: این توافقات فعلاً در حد بیانیه مشترکی است که باید مراحلی را طی کرده تا توافق صورت گرفته و به اجرا در بیاید.

این استاد حوزه تصریح کرد: این بیانیه ثمره ایستادگی ملت و هدایت‌های مقام معظم رهبری بود که به عنوان رمز موفقیت ما در مذاکرات محسوب می‌شود.

وی در پایان به مسئله آب اشاره کرد و تأکید کرد: در کشور بحران آب وجود دارد لذا همه مردم در این خصوص باید احساس مسئولیت کنند و افرادی که دست به استفاده غیرمجاز از آب، انشعابات غیرمجاز آب می‌زنند، بدانند حرام شرعی است و دزدی محسوب می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president