آوای جنوب

فرماندار کهگیلویه خبر داد

افزایش ۸۰ درصدی ثبت واقعه طلاق در کهگیلویه

ازدواج طلاقفرماندار کهگیلویه با ابراز نگرانی از آمار رو به رشد طلاق در این شهرستان گفت: نبود دفاتر ثبت طلاق در شهرستان‌های همجوار موجب بالا رفتن آمار طلاق در کهگیلویه است.

آوای جنوب؛

علی پوزش پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی ثبت‌ احوال این شهرستان آمار رو به رشد واقعه طلاق در این شهرستان را نگران‌کننده خواند و اظهار داشت: آمار طلاق در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد طلاق‌های ثبت شده مربوط به شهرستان‌های همجوار است افزود: باید تدابیری برای جلوگیری از ثبت وقایع حیاتی دیگر شهرستان‌ها در دفاتر ثبت کهگیلویه اندیشیده شود.

پوزش تصریح کرد: مراجعه متقاضیان طلاق از شهرستان‌های استان خوزستان و نیز شهرستان‌های چرام و لنده به کهگیلویه برای ثبت طلاق باعث بالا رفتن آمار این پدیده شوم در این شهرستان شده است.

رئیس شورای هماهنگی ثبت احوال کهگیلویه نبود دفاتر ثبت طلاق در این شهرستان‌ها را از علل مراجعه آنان به کهگیلویه خواند و افزود: اداره ثبت احوال شهرستان برای پیدا کردن آمار واقعی طلاق در کهگیلویه باید ثبت این واقعه را به صورت تحلیلی و همراه با آنالیز ارائه دهد.

پوزش مشکلات اقتصادی، بالا رفتن سن ازدواج و آسیب‌های اجتماعی را از عوامل موثر در بروز طلاق برشمرد و تصریح کرد: برگزاری یک سمینار تخصصی با موضوع بررسی آسیب‌های موثر بر پدیده طلاق در شهرستان ضروری است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president