آوای جنوب

افزایش نگران کننده موارد بستری کرونا در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

آوای جنوب 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش نگران کننده بستری‌ها در مبتلایان به کرونا خبر داد.

افزایش نگران کننده موارد بستری  در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۱۲۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۵ بیمار کرونایی قطعی و ۹ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان می باشند. بنظر می رسد که تعداد موارد بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان در حال  افزایش باشد که می تواند نگران کننده باشد .

دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۳۸۹۳ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۹۷۰ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست های PCR و سریع می باشند حدود ۱۰ موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بودند. لازم است از همکاری مردم بخاطر همکاری و مراجعه به مراکز نمونه گیری کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

وی اذعان داشت: رمز موفقیت مبارزه با کرونا در استان  رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی،  رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در هر گونه تجمعی، بیماریابی، انجام تست های کافی از خانواده و افراد در معرض تماس با بیماران، رصد بیماران در زمان قرنطینه، درمان سرپایی و یا درمان در بیمارستان می باشد. خوشبختانه امروز بیشترین تعداد  نمونه گرفته شده را در طی چند ماه گذشته در استان داشته‌ایم و امیدواریم با این روند نمونه گیری خوشه های مثبت را شناسایی و از انتشار بیماری جلوگیری شود .

دکتر یزدان پناه گفت: از مردم شریف استان تقاضا میکنیم در تعطیلات پیش رو از هرگونه مسافرت و برگزاری دورهمی به شدت پرهیز نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: شروع واکسیناسیون به منزله کنترل بیماری نیست زیرا فعلا بخش کوچکی از جامعه  واکسیناسیون شده اند و همه باید تا کنترل نهایی بیماری همراه و همپای حوزه بهداشت و درمان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president