آوای جنوب

اعضای جدید هیئت امناء امامزاده بی‌بی حکیمه (س) معرفی شدند

بی بی حکیمهبا حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد مسئولان شهرستان گچساران اعضای جدید هیئت امناء امامزاده بی‌بی حکیمه (س) معرفی شدند.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج، از انتخاب اعضای جدید هیئت امناء امامزاده بی‌بی حکیمه (س) خبر داد و گفت: طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد شهرستان گچساران اعضای جدید مشخص و معرفی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های لازم با امام جمعه شهر دوگنبدان، فرماندار، فرمانده سپاه و دیگر مسئولین ذی‌ربط با توجه به حساسیت‌های ویژه در خصوص امامزاده بی‌بی حکیمه (س)، آقایان عبدالرحیم رحیمی، غلامرضا شکوهی، محمدلطیف حسینی، وفادار محمودی‌مقدم و حجت‌الاسلام عبد‌الله صالحی به عنوان اعضای جدید هیئت امناء این امامزاده معرفی شدند.

جنتی‌پور با اشاره به معرفی اعضای جدید هیئت امناء امامزاده بی‌بی حکیمه (س) اظهار کرد: ایجاد پارکینگ عمومی باید با همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران باید اقدام شود و کار جدول‌کشی و تفکیک راه روستایی بی‌بی حکیمه و امامزاده و بررسی و اولویت‌بندی فعالیت‌های عمرانی امامزاده توسط هیئت امناء در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موقعیت جغرافیایی امامزاده بی‌بی حکیمه (س) اذعان کرد: همه ساله از اقصی نقاط کشور و کشورهای حاشیه‌‌ خلیج فارس زائران و مشتاقان زیادی به آستان مقدس این امامزاده واجب‌التعظیم مشرف می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه امامزاده بی‌بی حکیمه (س) در بین شیعیان عربستان به عنوان چهارمین حرم اهل‌بیت (ع) ثبت شده است، گفت: این امامزاده در ۸۰ کیلومتری شهرستان گچساران واقع شده و از امامزادگان واجب‌التعظیم و دارای کرامت است.

جنتی‌پور تصریح کرد: مرقد مطهر بی‌بی حکیمه (س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) یکی از پرآوازه‌ترین امامزاده‌های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

این مسئول ادامه داد: این مرقد مطهر در فضایی تقریبا دایره‌ای شکل قرار گرفته است که در اصل فضایی باز و طبیعی بوده که در عمق کوهستانی صعب ‌العبور و منحصربفرد ایجاد شده است به گونه‌ای که سقف آن به شکل ناهمواری سنگ‌تراشی شده و دیواره‌های آن با سیمان زبره‌کاری شده است.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی‌بی حکیمه خاتون(س) دختر بلافصل امام هفتم موسی‌ بن‌ کاظم (ع) در ۸۱ کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی‌بی حکیمه از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.فارس/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president