آوای جنوب

اعتراف مسئولان به سهل‌انگاری در برگزاری نکوداشتی شایسته نام آیت‌الله ملک‌حسینی(ره)

ملک حسینیمسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به سهل‌انگاری در برگزاری مراسمی شایسته و در خور شأن برای مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی نماینده فقید ولی‌فقیه در این استان صحه گذاشتند.

آوای جنوب؛

بعدازظهر امروز نشست مشورتی و هم‌اندیشی در برگزاری مراسم سالگرد آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی(ره) برگزار شد.

در این نشست آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آیت‌الله مرحوم سید کرامت‌الله ملک‌حسینی به نوعی پدر معنوی همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تشکیل کمیته‌ای برای برنامه‌ریزی در زمینه چگونگی و نحوه برگزاری مراسم سالگرد آن عالم وارسته لازم است.

وی گفت: باید فضایی برای معرفی هر چه بهتر و هر چه بیشتر آیت‌الله ملک‌حسینی فراهم کنیم تا نسل جوان بهتر بتوانند با ابعاد شخصیتی ایشان آشنا شوند.

آیت‌الله ملک‌حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد هرگاه از ظرفیت‌های بازار استفاده شده و از آن‌ها برای حضور در برنامه‌های کمک خواسته شده به خوبی وارد میدان شده‌اند و اگر گاهی نیز حضور کم‌رنگی در برنامه‌ها دارند به این دلیل است که از آن‌ها برای حضور در مراسم‌ها و برنامه‌ها دعوت نکرده‌ایم.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی هم به موضوع برگزاری کنگره آیت‌الله ملک‌حسینی زد و گفت: اگر قرار به برگزاری کنگره برای مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) باشد، به تنهایی با توفیقی که خداوند به ما داده قادر به انجام آن هستیم اما چنین کاری را انجام نخواهیم داد چراکه به نوعی بی‌احترامی به مسئولان خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از کارهایی که باید انجام شود تقدیر و تجلیل از مردمی است که در روز تشییع آیت‌الله ملک‌حسینی حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند.

در ادامه فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای برگزاری مراسم سالگرد آیت‌الله ملک‌حسینی تاکنون غفلت کرده‌ایم، اظهار کرد: باید زودتر از این برنامه‌ریزی‌ها صورت می‌گرفت.

این مسئول گفت: در خصوص برگزاری کنگره مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی در ابتدا دانشگاه پیام‌نور خواهان برگزاری کنگره بود که به دلایلی از جمله اینکه دانشگاه به تنهایی توانایی برپایی آن را ندارد، این کار انجام نشد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم بعد از برگزاری مراسم سالگرد آن عالم وارسته مسئولیت برگزاری کنگره به دانشگاهی دیگر همانند دانشگاه آزاد و یا دانشگاه دولتی واگذار شود.

در ادامه حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با چند پوستر و بنر نمی‌توان تبلیغات خوبی برای برگزاری مراسم سالگرد آیت‌الله ملک‌حسینی داشت.

این مسئول گفت: تجلیل از آیت‌الله ملک‌حسینی تجلیل از انقلاب و نظام است که باید این تجلیل به خوبی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری کنگره آیت‌الله ملک‌حسینی باید با برنامه‌ریزی اصولی باشد از عدم برگزاری برنامه‌ای شایسته و در خور شأن آن عالم بزرگ دینی انتقاد کرد.

حسینی‌صدر گفت: نباید برگزاری کنگره به تنهایی به یک دستگاه و نهاد سپرده شود بلکه باید علما دینی و روحانیون نیز در برگزاری آن حضور فعال داشته باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president