آوای جنوب

اسنادی که سر از کیسه زباله‌های خیابان باشت در آورد + تصاویر

اسناد و مدارک حاوی اطلاعات شخصی افراد است که سهل انگاری در نگهداری آن امکان سوءاستفاده برای سودجویان را فراهم می‌کند.
 
آوای جنوب؛

امروزه که سوءاستفاده از مدارک و اطلاعات شخصی افراد توسط کلاه‌برداران در زمینه‌های مختلف به راحتی انجام می‌شود و هر روزه خبرهای بسیاری در این زمینه به گوش می‌رسد که شایسته است مدارک و اسناد را در جایی مطمئن نگهداری کنیم.

هر فرد و یا حتی اداره مدارک مربوط به خود را همواره در جایگاهی امن نگهداری کرده و در صورت عدم نیاز برای از بین بردن آن‌ها دقت بسیار می‌کند تا به درستی از بین رفته و به دست سودجویان نیفتد.

و این درحالی است که عصر روز گذشته از کنار یکی از بانک‌های شهر باشت می‌گذشتم متوجه کیسه‌های زباله‌ای شدم که در نگاه اول فقط کیسه‌های پر از زباله بود که شهروندان آن را به درون جدول‌های کنار خیابان انداخته‌اند.

 

 

اگر چه این اقدام خود برای یک شهروند بسیار زشت است که زباله‌های خود را درون جدول خیابان بیندازد اما همواره افرادی هستند که به توصیه‌ها توجه نمی‌کنند اما در این میان آنچه که مهمتر است محتویات درون کیسه‌ها است.

 

 

محتویات کیسه‌های رها شده در جدول؛ اسناد و مدارک مربوط به یکی از بانک‌های شهر باشت بود مدارکی که بخشی از آن مدارک متعلق به مردم و بخشی مدارک اداری متعلق به بانک بودند.

 

 

در میان این مدارک از اسناد سجلی مردم گرفته تا پرونده‌های متفاوتی وجود داشت.

 

 

امروزه برای برخی کارها که به ادارات و نهادها رجوع می‌کنیم با توجه به احساس اطمینانی که نسبت به نهادها وجود دارد پرونده‌هایی از اطلاعات شخصی تحویل می‌دهیم تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد اما متأسفانه در این مورد فرصتی برای سوءاستفاده نیز می‌بینیم که جای تأسف دارد چرا که یکی از وظایف نهادها حفظ و نگهداری اسناد است./fars/

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president