آوای جنوب

امام جمعه چرام:

استفاده دولت از افرادی که دارای سابقه توهین به امام راحل هستند باعث جدایی ملت از دولت می‌شود

امام جمعهخطیب جمعه چرام گفت: استفاده دولت از افرادی که دارای سابقه اهانت به امام راحل و مردم هستند باعث جدایی ملت از دولت می‌شود.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام جعفر طزری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ماه مبارک رجب و با بیان اینکه حلول این ماه با برکت در روایات به نام ماه رجب، ماه ریزش برکات و رحمت‌های الهی نامگذاری شده است، اظهار کرد: ماه رجب فرصت خوبی است برای خودسازی و تزکیه نفس همه آنان که علاقمند به استفاده لازم از ماه میهمانی خدا را دارند.

*در همدلی و همزبانی باید اعتقادات و مقدسات طرفین یکی باشد

امام جمعه چرام در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی، عنوان داشت: همدلی و همزبانی دستوری نیست بلکه نیازمند لوازمی است که تا آن لوازم شکل نگیرد همدلی و همزبانی که از نیازهای اساسی یک جامعه است، به وجود نخواهد آمد. وی، افزود: در همدلی و همزبانی باید اعتقادات و مقدسات طرفین یکی باشد، یعنی دولت باید بداند که ملت به چه چیزهایی اعتقاد دارد و آنها را محترم بشمارد در این صورت ملت هم با دولت همکاری و پشتیبانی خواهد کرد، در غیر این صورت همدلی به شکل مطلوب صورت نمی‌پذیرد.

حجت‌الاسلام طزری، ادامه داد: به عنوان مثال وقتی امام راحل و اعتقادات او برای یک ملت مهم است و از خطوط قرمز نظام و ملت شمرده می‌شود، استفاده دولت از افرادی که دارای سابقه توهین و اهانت به امام راحل و مردم هستند باعث جدایی ملت از دولت می‌شود، یا زمانی که اسرائیل دشمن شماره یک مسلمین و ملت ما به شمار می‌رود و مردم سرزمین اسرائیل غاصب شمرده می‌شوند بیان این مطلب از سوی دولت یا حامیان دولت مبنی بر دوستی با مردم اسرائیل یا به رسمیت شمردن اسرائیل، مانع همدلی خواهد شد، بنابراین دولت باید به این مساله اهتمام جدی داشته باشد.

* آل خلیفه باید بدانند که به زودی حکومت دیکتاتوری آنان از بین خواهد رفت

خطیب جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به این مطلب که حدود سه هفته از حمله نظامی و هوایی آل سعود با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل به کشور مظلوم و بی‌دفاع یمن می‌گذرد که تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر کشته و بیش از چند هزار نفر نیز زخمی شده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری راجع به این تجاوزگری فرمودند «جنایت آل سعود به یمن شبیه همان کاری است که رژیم جعلی و غاصب اسرائیل در حق مردم غزه انجام داد».

وی با متذکر شدن این مطلب که آل سعود از این حمله چند هدف عمده دارد، یکی از این اهداف را دور کردن خطر از بحرین دانست و خاطرنشان کرد: آل سعود گمان کرده با این تجاوز و خاموش کردن شعله انقلاب مردم یمن، از سرایت این انقلاب و روحیه گرفتن مردم بحرین جلوگیری خواهد کرد و حال آنکه این پنداری است غلط و آل خلیفه باید بدانند که به زودی حکومت دیکتاتوری آنان از بین خواهد رفت.

حجت‌الاسلام طزری، هدف دوم را اعمال فشار بر ایران در میانه مذاکرات عنوان کرد و گفت: گمان این است که با تحت فشار قرار دادن مردم یمن می‌توانند بر مسئولین و ملت ایران فشار آورند و توافق را آنچنان که می‌خواهند پیش برند و حال آنکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و ریاست محترم جمهور در مناسبت‌های مختلف اعلام کردند هیچ توافقی امضاء نمی‌شود مگر اینکه همه تحریم‌ها برداشته شود.

امام جمعه چرام، تصریح کرد: هدف سوم تعمیق شکاف بین شیعه و سنی است و امروز شیعه و سنی به این مطلب پی‌برده‌اند که یکی از ابزار دشمنان برای چپاول و از بین بردن اسلام اختلاف بین شیعه و سنی است و همدلی بین تمام مذاهب در یمن برای مقابله با آل سعود گواه این مطلب است.

*امروز ترویج و تسهیل ازدواج جوانان از دغدغه‌های اصلی متدینین جامعه است

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام در بخش بعدی از صحبت‌های خود با اشاره به دوم اردیبهشت، سالروز اعلام انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: ابتدای کار انقلاب فرهنگی ایجاد تحول در دانشگاه‌ها و تغیر در علوم انسانی بود چرا که این علوم وابسته به غرب بود و جایی که باید انسان ساز باشد انسان را تا حد حیوان پایین می‌آورد.

وی با بیان اینکه بعدها کار این شورا عمومیت پیدا کرد و مسائل فرهنگی کلان کشور را در اختیار گرفت، گفت: امروز بعضی از موارد که باید جایگاه مهمی در فرهنگ اسلامی داشته باشد یا مورد غفلت قرار گرفته است یا در حد انتظار متدینین جامعه کار لازم صورت نگرفته است.

طزری با تاکید بر اینکه امروز ترویج و تسهیل ازدواج جوانان از دغدغه‌های اصلی متدینین جامعه است که باید از سوی مسئولین برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد، متذکر شد: امروز بر اثر بعضی خرده فرهنگ‌های غلط و بعضی از آداب و رسوم غلط و بعضا مسائل اقتصادی جوانان به تاخیر افتاده است که این موجبات نگرانی را در پی خواهد داشت.

وی، افزود: افزایش نرخ جمعیت یکی دیگر از دغدغه‌هاست که باید کار اساسی صورت گیرد و فرهنگ فرزندآوری ساماندهی شود تا بعدها ضررهای غیر‌قابل جبرانی نصیب ما نشود، امروز این امر در کشورهای اروپایی و حتی چین که پر جمعیت‌ترین کشور جهان است مورد توجه قرار گرفته و این کشور اجازه فرزند دوم به مردم را داده است.

وی در ادامه با متذکر شدن این مطلب که وقتی فضای جامعه به سمت بد‌حجابی سوق داده شده یقینا هم بنیان خانواده‌ها متزلزل خواهد شد و هم مشکلات اجتماعی زیادی را به همراه خواهد داشت، گفت: دشمنان به دنبال ترویج همین فرهنگ هستند ولی متاسفانه عده‌ای به جای آنکه به فکر حل این معضلات باشند به دنبال ورود زنان به ورزشگاه‌ها هستند، گویا مشکل اساسی بانوان و جامعه نبود زنان در ورزشگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی است.

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه در ۲ اردیبهشت ۵۸ به دستور امام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت، هدف از تشکیل سپاه را حفاظت از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: خنثی‌سازی توطئه‌ها، خاموش کردن شعله‌های فتنه‌های کور گروهک‌های داخلی، سنگر‌سازی و ساخت سلاح‌های مدرن و فوق‌‌مدرن نظامی و مبارزه با تهاجم فرهنگ غربی از وظایف سپاه انقلاب اسلامی بوده و کینه‌ورزی دشمنان نظام نسبت به سپاه نشان‌دهنده کارامدی و موفق بودن سپاه بوده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president