آوای جنوب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد : روستائیان حسی نوستالژیک به تلفن ثابت دارند

خادمیاستاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین مکالمات کهگیلویه و بویراحمدی‌ها بیشتر از دیگر نقاط کشور است.

آوای جنوب؛

سید موسی خادمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری در گچساران برگزار شد، اظهار کرد: در برخی از فعالیت‌ها بسیاری از استان‌ها با همدیگر آغاز به کار نکردند که توسعه یا عدم پیشرفت منطقی به نظر می‌رسد.

وی افزود: اما در فناوری‌های جدید ICT در حوزه فناوری و اطلاعات این اتفاق عمر طولانی ندارد و همه استان‌ها باهم آغاز به فعالیت کردند به همین دلیل پذیرفتنی نیست که در این حوزه هم ما دچار عقب‌ماندگی باشیم.

وی با بیان اینکه وزارت فناوری و ارتباطات در این خصوص نگاه متفاوتی دارد، اظهار امیدواری کرد که فاصله میان استان‌ها در حوزه فناوریICT کم شود.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تکنولوژی جدید فناوری ارتباطات باید در خدمت سایر بخش‌ها از جمله اقتصاد، کارآفرینی و بهبود درآمدها قرار گیرد، گفت: کهگیلویه و بویراحمد در دسترسی به این تکنولوژی دارای مشکلاتی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نوع نیازهای در مناطق و روستاها تغییر کرده است، اظهار کرد: در برهه‌ای مردم روستا از ما پل، آب و خدمات مختلف عمرانی می‌خواستند اما در حال حاضر دغدغه مهم روستائیان و جنس نیاز آنها وسیع‌تر شده و نیازی با عنوان ارتباطات را مطرح می‌کنند.

خادمی تصریح کرد: طی بازدید مسئولان از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد نخستین خواسته مردم بحث آنتن‌دهی و عدم دسترسی به اینترنت عنوان شده است.

وی یادآور شد: میانگین صحبت کردن مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر استان‌ها بالاتر بوده و بنابراین این امر نشان می‌دهد در امر بکارگیری مشکلی وجود ندارد.

خادمی با بیان اینکه روستائیان حسی نوستالژیک به تلفن ثابت دارند، گفت: به دلیل اینکه جایگزین تلفن ثابت یعنی تلفن «جی.اس.ام» جواب مثبت نداده است مردم نسبت به استفاده از تلفن ثابت رضایت بیشتری دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: استفاده از رومینگ «جی.اس.ام» در قالب تلفن‌های اعتباری یا دایمی همراه اول محاسبه می‌شود و به نظر می‌رسد فرد روستایی گران‌تر مکالمه می‌کند تا فرد شهری.

خادمی با بیان اینکه در حال حاضر روستاها و بخش‌ها نیازمند اینترنت هستند، افزود: با طرح USO که به خوبی توسط وزارت ارتباطات آغاز شده، انتظار پایلوت قرار دادن استان کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان را داریم و در این خصوص نهایت همکاری توسط ادارات مرتبط با وزارت ارتباطات انجام می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president