آوای جنوب

استاندار : پایین بودن رتبه قبولی کنکور در کهگیلویه و بویراحمد بررسی شود

خادمی استانداراستاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت بررسی پایین بودن رتبه قبولی کنکور استان در سطح کشور تاکید کرد.

آوای جنوب؛

سید موسی خادمی عصر امروز در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی برگزار شد، اظهار کرد: اینکه شورای آموزش و پرورش رتبه‌های خوبی در سطح کشور کسب کرده نشان خوب و از اقدامات ارزنده این نهاد بوده و نشان از تحرک و رشد رو به جلو است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بی‌سوادی را معضلی مهم در هر کشوری عنوان کرد و گفت: هرچه بی‌سوادی بیشتر باشد مشکلات بیشتر، انتخابات سیاسی بدتری صورت می‌گیرد و اثرات منفی آن نیز بیشتر می‌شود.

خادمی وجود ۱۰ میلیون بی‌سواد در کشور را عدد بالایی عنوان کرد و گفت: این میزان بی‌سواد مانعی جدی تلقی می‌شود و وجود ۱۰۰ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد هم خود نوعی مشکل و معضل است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در پرداخت هزینه سوادآموزی مشکلی وجود ندارد، گفت: باید کار نرم‌افزاری انجام داد و فرمانداران و بخشداران همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان از میزان بی‌سوادی نیز کاست.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: بخش نگران‌کننده‌ای در آموزش و پرورش داریم که باید در سال‌جاری رفع شود چراکه آمارها نشان می‌دهد در بحث قبولی کنکور در سطح کشور رتبه خوبی نداریم که باید به این مهم توجه شود.

مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استانی که همه ادعای باسوادی می‌کنیم و با توجه به ژنتیک و آب و هوای مساعد باید موفق‌تر باشیم چرا در قبولی کنکور رتبه خوبی نداریم از این‌رو این مهم باید پیگیری شود که علت چیست و آن را رفع کنیم.

خادمی گفت: اگر بخواهیم در دیگر مولفه‌ها موفق باشیم باید علت پایین بودن شاخص رتبه کنکور کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور بررسی شود از این‌رو تمام تلاش باید به بحث آموزش و موارد مهم در این حوزه باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: تا این جایگاه را عوض نکنیم نمی‌توان این انتظار را داشت که در دیگر جایگاه‌ها رتبه و شاخص خوبی داشته باشیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president