کد خبر : 50200
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1400 - 10:22

استاندار : برخی نیروهای شهرداری ها ناکارآمد هستند / معاون عمرانی : اعتبار دادیم اما کاری انجام نشد / شهرداران هفته ای یک روز کلاس آموزشی می روند

استاندار : برخی نیروهای شهرداری ها ناکارآمد هستند / معاون عمرانی : اعتبار دادیم اما کاری انجام نشد / شهرداران هفته ای یک روز کلاس آموزشی می روند

آوای جنوب استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از نیروهای شهرداری کارآمدی چندانی ندارند و با قوانین آشنایی ندارند تصوریح کرد : تمامی شهرداران که برای آن ها ابلاغ زده شده موظفند به مدت یک روز در سازمان بازرسی آموزش های لازم را ببینند.   به گزارش آوای جنوب سید علی احمد زاده

آوای جنوب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از نیروهای شهرداری کارآمدی چندانی ندارند و با قوانین آشنایی ندارند تصوریح کرد : تمامی شهرداران که برای آن ها ابلاغ زده شده موظفند به مدت یک روز در سازمان بازرسی آموزش های لازم را ببینند.

استاندار : برخی نیروهای شهرداری ها ناکارآمد هستند / معاون عمرانی : اعتبار دادیم اما کاری انجام نشد / شهرداران هفته ای یک روز کلاس آموزشی می روند

 

به گزارش آوای جنوب سید علی احمد زاده در نشست سازمان همیاری شهرداری های استان در یاسوج گفت : بسیاری از شهرداری های استان به دلیل استخدام نیروهای مازاد حجیم شده اند و حتی برخی از آن ها تا ۲ برابر ظرفیت خود نیرو گرفته اند.
وی افزود: شهردارها باید شهرداری ها را حجیم نکنند تا اعتبارات در جای خود هزینه شود و هر لحظه شاهد تجمع نیروهای مازاد برای پرداخت  حقوق های معوق شان نباشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان  اینکه بسیاری از نیروهای شهرداری کارآمدی چندانی ندارند و با قوانین آشنایی ندارند تصوریح کرد : تمامی شهرداران که برای آن ها ابلاغ زده شده موظفند به مدت یک روز در سازمان بازرسی آموزش های لازم را ببینند.
وی تاکید کرد: شهرداران در رعایت قانون و مقررات جدی باشند و تسلیم افراد خاص نشوند و کار جهادی همراه با رعایت مقررات انجام دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شهرداران بیان کرد: در مسائل مالی مراقب باشید و از اعتباراتی که در اختیارتان قرار می گیرد در امور زیرساختی و عمرانی و زیبا سازی شهر بهره ببرید.
وی با تاکید بر قانونمداری در اجرای کارها ، ابراز داشت: اغلب مدیرانی که در استان به مشکل برخورده اند  به خاطر دور زدن قانون بوده و پشیمانی برای آن ها به بار آورده است.
احمد زاده گفت: شهرداری ها باید زمینه های درآمد پایدار را بیابند و از ظرفیت موجود در شهرهای استان درآمد زدایی کنند.
وی ادامه داد: استان به خاطر کم برخورداری مشکلات زیادی دارد و بسیاری از روستاهای آن حتی جاده مناسبی ندارند.
احمد زاده تاکید کرد: کارهای بزرگی طی این ۴۰ سال در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده اما هنوز کم است و همه برای توسعه استان باید پای کار بیایند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از سفر ریاست جمهوری ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر برای راه های روستایی استان در نظر گرفته شد که تاکنون ۳۲ میلیارد تومان از این میزان تخصیص یافته است.
استاندار : برخی نیروهای شهرداری ها ناکارآمد هستند / معاون عمرانی : اعتبار دادیم اما کاری انجام نشد / شهرداران هفته ای یک روز کلاس آموزشی می روند
اعتبار دادیم اما کاری انجام نشد

کیامرث حاجی‌زاده نیز در این نشست گفت: روزی که به استان آمدم شهرداری‌ها با انباشت بدهی به نیروها مواجه بودند.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انباشت نیروهای غیرمتخصص در شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها از نیروهای غیرمتخصص انباشته شدند بعد می‌خواهند دولت، قانون و استانداری مشکلاتشان را حل کنند.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها نهاد عمومی غیردولتی هستند و حقوق جاری نیروها براساس درآمد پایدار شهرداری‌ها است، یکسال گذشته ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده به استان اختصاص و میان شهرداری‌ها توزیع شد.

حاجی‌زاده عنوان کرد: در چهارماه اخیر با پیگیری‌های استاندار بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان از محل آلایندگی و ارزش افزوده جذب و میان شهرداری‌ها توزیع شد.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی یکسال ۸۰ میلیارد و ۴ ماه اخیر ۵۱ میلیارد تومان به شهرداری‌ها تزریق شده اما از آنها گلایه داریم.

حاجی‌زاده عنوان کرد: سال گذشته اعتبار گرفتیم و به شهرداران اعلام کردیم ساماندهی فضای سبز، ورودی و خروجی شهرها و مبلمان شهری اولویت باشد اما کار خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در یاسوج خود ما ورود کردیم اعتبار گرفتیم و به راهداری دادیم تا در این زمینه‌ها کار کند، در گچساران و دهدشت هم تا حدودی کار انجام شده اما بقیه شهرداری‌ها اقدامی انجام ندادند.

وی عنوان کرد: شهرداران بدانند این سفره اختصاص اعتبار همیشه پهن نیست و باید به فکر درآمد پایدار باشند، در همه شهرهای استان زمینه درآمد پایدار وجود دارد.

وی بیان کرد: طبق قانون ۷۰ درصد اعتبارات باید برای احداث زیرساخت‌ها هزینه شود و حقوق پرسنل باید از درآمد پایدار شهرداری‌ها پرداخت شود.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از به نتیجه رسیدن دو طرح جامع شهرهای یاسوج بزرگ و دهدشت خبر داد و افزود: طرح جامع این شهرها در شورای عالی شهرسازی مصوب شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه دولت به سازمان همیاری شهرداری‌های استان هم کمک‌های خوبی داشته خاطرنشان کرد: این سازمان به مانند شهرداری‌ها به فکر درآمد پایدار باشد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.