آوای جنوب

آیت‌الله ملک‌حسینی:

استاندار برای جذب اعتبارات فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تلاش کند

اعتبارات استان به گونه‌ای است که نمی‌شود از آن برای پیشبرد امور فرهنگی استفاده کرد

ملک حسینینماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: استاندار برای جذب اعتبارات فرهنگی در این استان تلاش کند.

آوای جنوب؛

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی ظهر امروز در نشست ساماندهی وضعیت نماز در کهگیلویه و بویراحمد با تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) با بیان اینکه اگر نماز به شیوه صحیح اقامه شود بسیاری از ناملایمات جامعه ما از بین می‌رود، گفت: نماز علاوه بر ایجاد آرامش روحی و روانی برای افراد جامعه موجب بهبودی شرایط و وضعیت اقتصادی کشور می‌شود.

وی عنوان کرد: دیرخیزی و کوتاهی هیچ‌کدام از مدیران و مسئولان برای اقامه این فریضه واجب قابل قبول نیست و باید با اعتقاد کامل و تلاش جهادی نماز را اقامه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به کمبود اعتبارات استان در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: اعتبارات استان به گونه‌ای است که نمی‌شود از آن برای پیشبرد امور فرهنگی استفاده کرد بنابراین مسئولان این استان با اختیاراتی که دارند در جذب اعتبارات فرهنگی خصوصا در بخش نماز اقدام کند.

وی افزود: اتکای دولت به مساجد غلط است چراکه مساجد نه متعلق به دولت‌ها بلکه متعلق به مردم است و مردم باید در این خصوص ورود پیدا کنند.

آیت‌الله ملک‌حسینی عنوان کرد: در این جلسه بر لزوم حل مشکلات استان در برگزاری باشکوه نماز در مساجد بحث شد و وظایف هر مسئولی مشخص و در این زمینه‌ها کار شود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید این جلسات به صورت مستمر برگزار شود تا ببینیم آیا به وظایف خود عمل می‌کنیم، تصریح کرد: برگزاری همایش در خصوص نماز مناسب نیست و چیزی که انتظار داریم از همایش‌ها به دست نمی‌آوریم.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش می‌تواند با برگزاری نماز دانش‌آموزان در نزدیک‌ترین مسجد به مدرسه و کلاس درس سهم بسزایی در ترویج فرهنگ اقامه نماز به صورت جماعت در بین دانش‌آموزان داشته باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. نرگس احمدپور گفت:

    درود
    منهم موافق نظرات آقای جاج ملکحسینی بزرگوار هستم.ترویج فرهنگ نماز برترین وظیفه ی آموزش و پرورش است.مردم باید در شرکت کردن وبرپایی نماز در مساجد این امر را به نحو احسنت انجام دهند.ساختن سقفی که دل را به خدا نزدیک می کند دلهایی بدون سقف می خواهد تا در اوج معرفت الهی غرق شوند.هرگاه مردم حضور مدیران وبزرگان شهری وفرهنگیان را در صفوف نماز ببینند هرگاه یاد بگیریم خودمان ترویج حضور در مساجد را به خانه ببریم نه خانه را در جهت تعلیم به مسجد بیاوریم فرزندانمان با علاقه ی بهتری شرکت می کنند.پدر یا معلمی مه حضورش در مسجد وبرپایی نماز برایش حکم جهاد باشد فرزندش سنگربان دین در مسجد خواهد بود.درود خدا به روح وروان همه ی درگذشتگان اللخصوص مرحوم ملکحسینی بزرگ.پایدار باشید….

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president