آوای جنوب

استاندار از برگزار کنندگان کنگره ملی بی بی حکیمه تقدیر کرد

حضور استانداران و نماینده ولی فقیه استان های بوشهر، خوزستان و فارس، برگزاری آیین های عزاداری امام حسین (ع) و ۶۰۰ مهمان ویژه در دو بخش علمی و اجرایی از برنامه های ویژه این آیین بود

خادمیکنگره ملی علمی پژوهشی بی بی حکیمه (س) که از دیروز در شهر دوگنبدان شروع شده بود امروز؛ پنجشنبه در کنار بارگاه ملکوتی این بانوی بزرگوار به کار خود پایان داد.

آوای جنوب؛

در این همایش که با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس و معاون سازمان اوقاف و امورخیریه، معاون وزیرعلوم، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده ولی فقیه در استان همراه بود با تجلیل از پدیدآورندگان آثار برتر خاتمه یافت.

قرائت پیام دو مرجع عالیقدر آیت الله علوی گرگانی و نوری همدانی، رونمایی از پرچم امامزاده بی بی حکیمه (س)، کتاب مقالات برتر کنگره و لوح فشرده کرامات بی بی حکیمه (س)، قرائت ۲۰ مقاله برتر به شکل سخنرانی و نمایش ۱۰ اثر برتر به صورت پوستر از دیگر برنامه های این کنگره ملی بود.

حضور استانداران و نماینده ولی فقیه استان های بوشهر، خوزستان و فارس، برگزاری آیین های عزاداری امام حسین (ع) و ۶۰۰ مهمان ویژه در دو بخش علمی و اجرایی از برنامه های ویژه این آیین بود.

در پایان این آیین استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تلاش های دست اندرکاران این کنگره به ویژه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران قدردانی کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: این کنگره یکی از بزرگترین رخداد فرهنگی استان در سال های اخیر این استان است.

سید موسی خادمی افزود: این همایش با هدف معرفی این بقعه متبرکه به دوستداران عصمت و طهارت در سراسر ایران و تبدیل این بقعه متبرکه به قطب فرهنگی کشور برگزار شده است.

وی با اشاره به عزم دولت تدبیر و امید برای توسعه متوازن کشور در مناطق محروم با استفاده از رونق صنعت گردشگری در این استان ابرازامیدواری کرد که این همایش بتواند راهکاری برای معرفی هر چه بیشتر این آستانه مقدس شود.

بی بی حکیمه خاتون (س) برپایه روایت ها یکی از خواهران امام علی بن موسی الرضا (ع) است که در روستایی به همین نام در حوالی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد به خاک سپرده شده است و دارای زائران فراوانی است.

همایش ملی بی بی حکیمه که از روز چهارشنبه برای معرفی بیشتر این امام زاده در گچساران آغاز شده بود، امروز عصر پایان یافت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president