آوای جنوب

از مدیرانی که به فکر صندلی خود هستند تا ساماندهی ماشین‌های میوه و تره‌‌بار در یاسوج

۸۱۴۳۷۸۹۴-۶۱۵۹۹۴۵در جلسه بررسی مشکلات اتاق اصناف بویراحمد مسائل زیادی از جمله مدیرانی که به فکر حفظ صندلی خود هستند تا ساماندهی ماشین‌های میوه و تره بار در یاسوج مطرح شد.

آوای جنوب؛

جلسه بررسی مشکلات اتاق اصناف ظهر امروز با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد و جمع زیادی از اصناف تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا نادر موسوی رئیس اتاق اصناف بویراحمد سخنان خود را با گلایه از عدم حضور مدیران شهرداری یاسوج، شورای شهر و امور مالیاتی آغاز کرد و گفت: مشکلات اصناف بویراحمد بسیار زیاد است و باید خود مدیران دستگاه‌ها حضور پیدا کنند و حضور نماینده آنان دردی از دردهای اصناف درمان نمی‌کند.

رئیس اتاق اصناف بویراحمد بیان کرد: چرا در جامعه ۱۰۰ درصد شیعه به حلال و حرام توجه نمی‌شود و زیاده‌خواهی و سودجویی مردم را از حلال و حرام بیزار کرده است.

وی به مالیات علی‌الرسی اشاره کرد و افزود: بازار بویراحمد هیچ سرمایه‌ای از خود ندارد و یا از تسهیلات بانکی استفاده می‌کند و یا با خرید جنس قرضی از سایر استان‌ها به مردم خدمات ارائه می‌دهد که چنین اصنافی قدرت دفاع از خود را ندارد.

این مسئول با بیان اینکه اتاق اصناف استان ۳۰ اتحادیه دارد، اضافه کرد: بخش خصوصی توان حمایت مالی از این اتحادیه را ندارد و مردم هم با مشکلات مالی که دارند قادر نخواهند بود ما را یاری کنند.

موسوی تصریح کرد: در بحث هدفمندی ما پا به پای دولت پیش رفتیم و با آنها همکاری کردیم اما موردی که مطرح است اینکه استانداری‌ها تمام استان‌ها از اتاق اصناف حمایت مالی می‌کنند اما در استان ما تاکنون چنین حمایتی صورت نگرفته است.

رئیس اتاق اصناف بویراحمد افزود: در یاسوج مدیران بیشتر مواظب صندلی خود هستند و به فکر کار و ارائه خدمات مطلوب و مناسب نیستند و با وجود اینکه مصوبات زیادی در جلسات مطرح و تصویب شد، اما هیچ کدام اجرایی و عملی نشد.

رحیمی رئیس اتحادیه طلا و ساعت در ادامه افزود: در سال گذشته ۱۰ واحد فعال خوب اقتصادی ما در این حوزه به استان‌های فارس و یاسوج مهاجرت کرند و خروج فعال اقتصادی با سرمایه‌ای که با خود به بیرون می‌برد نگران کننده است.

وی ضمن گلایه از اقدام شهرداری در پلمب واحد‌های صنفی گفت: چرا شهرداری بدون اطلاع اقدام به پلمب واحدهای صنفی با آبرو می‌کند که این کار باعث خدشه دار شدن واحدهای صنفی ما می‌شود.

نعمت‌الله نیکزاد دبیر مجمع امور صنفی یاسوج نیز در ادامه ضمن گلایه از سود ۲۷ تا ۳۰ درصدی تسهیلات بانکی گفت: اتاق اصناف بویراحمد در کنترل قیمت بازار تنها بازاری بود که قیمت‌ها را به خوبی در بازار کنترل کرد و در شب یلدا آجیل با قیمت کنترل شده عرضه شد.

وی بیان کرد: بانک‌ها با تسهیلات زیادی که ربا محسوب می‌شود موجب افزایش تورم و خارج شدن کنترل بازار از دست ما می‌شود.

رضایی به نمایندگی از اتحادیه‌های اتومبیل و خودرو مشکلات اتحادیه خود را از خرید زمین با قیمت بالا در شهرک صنعتی شروع کرد و افزود: ما از ساماندهی در این شهرک ناراحت و ناراضی هستیم چرا که خرید زمین با متری ۲۰۰ هزار تومان در جایی که زمین با متری ۴۰ هزار تومان خریداری می‌شود برای ما ناخوشایند است.

وی دور از دسترس بودن این مکان، افزایش قیمت خودرو در صورت جابه‌جایی، بیابان بودن و دور از دسترس مردم بودن را از دیگر مشکلات این اتحادیه عنوان کرد.

در ادامه محسن مرادزاده مسئول اصناف شهرداری یاسوج، در خصوص مشکلات ایجاد شده شهرداری برای اصناف گفت: عوارض دغدغه اصناف بود که این عوارض توسط شورای شهر مصوب می‌شود و ما تنها مجری اجرای این مصوبات هستیم.

وی در خصوص جابه‌جای اصناف به شهرک‌های مختلف عنوان کرد: تجربه انتقال شهرک جوشکاری تجربه خوبی بود و هم این صنف ساماندهی شد و هم مردم از خدمات خوبی در این شهرک برخوردار شدند.

مسئول اصناف شهرداری یاسوج تصریح کرد: بحث ماشین‌های میوه و تره‌بار در ورودی شهر یاسوج مدنظر است که قرار شد جمعه‌بازار یاسوج و ماشین‌های میوه و تره‌بار در میدان سابق میوه و تره بار در تل خسرو (ترمینال قدیم )یاسوج ساماندهی شوند.

الماس مجیدی مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتقادهای وارد شده به بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی گفت: عدم مراجعه به بانک‌های دولتی باعث شده موسسات با سود بالا تسهیلات در اختیار صنف‌های مختلف قرار دهد که برخی از این موسسات از بانک مرکزی مجوز ندارند.

شاهرخ کناری معاون فرماندار بویراحمد با بیان اینکه صنوف آلاینده در زمین‌های خریداری شده روستای موردراز ساماندهی می‌شوند، افزود: مشکلات ۲۷۰ صنف آلاینده با رایزنی فرمانداری بویراحمد حل شد.

معاون فرماندار بویراحمد عنوان کرد: خوروهای میوه فروشی ورودی شهر یاسوج چهره و مبلمان شهری یاسوج را زشت کرده است، که باید این صنوف هر چه سریع‌تر ساماندهی شوند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president