آوای جنوب

از روندکند نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان تا بلاتکلیفی ۲۱۸ پلاک در رینگ بازگشایی معابر

آوای جنوب
شهردار دوگنبدان گفت: متاسفانه روند بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان به دلیل نوسانات قیمت مصالح انگیزه کار نوسازی در بافت فرسوده دوگنبدان و سرعت بازسازی را کند کرده است.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، اولین نشست ستاد بازآفرینی بافت فرسوده دوگنبدان در سالجاری به ریاست فرماندارو دیگر روسای ادرات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست مسعود ظفری اظهار کرد: با توجه به اینکه بافت فرسوده دوگنبدان در ۱۶۴ هکتار از شهر دوگنبدان در هشت محله رادک؛ سادات، لبنان، پربالی، کیامرثی واقع شده است.

وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان از سال ۱۳۹۵ در شهر دوگنبدان کلید خورد، افزود: تاکنون مجوز نقشه ۲هزار و ۳۴۰واحد صادر شده است.

شهردار دوگنبدان ابراز کرد: همچنین در این مدت پروانه ساخت یک هزار و ۹۵۷ واحد و از این تعداد یک هزار و ۲۴۰ واحد پایانکار صادر شده است.

وی اذعان کرد: متاسفانه روند بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان به دلیل نوسات قیمت مصالح انگیزه کار نوسازی در بافت فرسوده دوگنبدان و سرعت بازسازی را کند کرده است.

ظفری با اشاره به اینکه انتظار می رود در زمینه مقاوم و زیرسازی در محلات اقداماتی صورت بگیرد ، اذعان کرد:اکنون چهره بافت فرسوده دوگنبدان تغییر کرده و باید زیر سازی این محلات از جمله آسفالت و جدول‌کشی انجام گیرد.

شهردار دوگنبدان ادامه داد: در محله رادک بسیاری از منازل نوسازی شده است اما زیرسازی جداول و آسفالت در این منطقه به خوبی انجام نشده است.

ظفری بیان کرد: اقداماتی که در ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده دوگنبدان انجام گرفته اجرای پیاده رو سازی محله رادک، آسفالت قسمتی از محله تپه رادک و سادات بوده است.

وی ادامه داد: در دهه فجر سال گذشته چهار بوستان و فضای سبز در محله کوی رادک از محل درآمد داخلی شهرداری دوگنبدان به بهره برداری رسید.

شهرداری دوگنبدان ابراز کرد: اجرای دیوار حائل خیابان باران ۱۴ که شرایط بحرانی دارد با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال از محل درآمد داخلی شهرداری در دست اجرا است.

ظفری اذعان کرد: اجرای کف پوش پیاده روی محله سادات از چهار راه فرمانداری قدیم اجرا شده که این طرح هم از محل اعتبارات داخلی اجرا شده است.

وی بیان کرد: یکی از پروژه های محرک احداث بازارچه در محله سادات است که ۴۲ باب مغازه است که هم اکنون در حال احداث است و اکنون از پیشرفت فیزیکی ۷۰درصدی برخوردار است.

شهردار دوگنبدان گفت: با توجه به اینکه سرانه فضای سبز در محله سادات کم بوده است اجرای پارک تپه ای چهار هکتاری که اعتبار آن از محل بازآفرینی بافت فرسوده دوگنبدان تامین خواهد شد و برآورد و طراحی آن صورت گرفته که راه شهرسازی باید تعیین پیمانکار کند.

ظفری خاطرنشان کرد: تاکنون برای اجرای این طرح ۹۰ میلیون تومان پیش بینی شده است و برآورده اولیه ما برای احداث بوستان چهار هکتاری ۴ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه انتظار می رود مصوبات جلسه قبل پیگیری شود، بیان کرد: به استناد قانون ماده پنجم توسعه و فرهنگی جمهوری اسلامی پروژه بازآفرینی شهر دوگنبدان در دستور کار قرار گرفت.

شهردار دوگنبدان گفت: با اعتبار پیش بینی شده برای بازآفرینی این طرح تکمیل این پروژه امکان پذیر نبود.

ظفری اذعان کرد: از آنجایی که بازآفرینی هسته مرکز شهر حائز اهمیت است و با توجه به درخواست مردمی جهت استفاده بهینه پروژه پیادرو سازی خیابان غربی به شرقی ادامه و با توجه به تکمیل پارک محله سادات پیشنهاد است که به جای پیاده رو سازی محله شرق به غرب دارم در محله سادات پارک احداث شود.

شهردار دوگنبدان ابراز کرد: مقرر گردید زمین برای جابه جایی ۲۱۸پلاک واحد مسکونی در رینگ مذکور بافت فرسوده دوگنبدان جانمایی شود و مقرر شده بود که در قسمت شمالی شهر برای جابه جایی این تعداد پلاک زمین اختصاص داده شود.

ظفری با بیان اینکه با توجه به پراکندگی بافت فرسوده دوگنبدان سرانه آموزشی ، درمانی و فضای سبز طراحی نشده است، گفت:در سال گذشته چهار پارک در بافت فرسوده احداث شد.

وی ابراز کرد: بیش از هشتاد مورد سرانه فضای سبز، آموزشی و درمانی به عنوان مکان سرانه تعبیه شده است.

شهرداری دوگنبدان ادامه داد: با توجه به کم بودن فضای خانه‌های مذکور و تغییر کاربری برای احداث فضای آموزشی، سبز و درمانی خریداری این واحد‌های ریز پلاک کارساز نیست.

ظفری ادامه داد: تا کنون ۷۷پلاک برای تغییر کاربری به شهرداری مراجعه کرده اند اما متراژ این پلاک های ریز دانه جوابگوی نیاز بافت فرسوده دوگنبدان برای فضای آموزشی، سبز و درمانی نیست.

وی اذعان کرد: انتظار میرود که این ۷۷ پلاک و ۲۱۸پلاک برای جابه جایی زمینی برای احداث تعیین تکلیف شوند.

شهردار دوگنبدان افزود: این ۷۷ پلاک واقع در بافت فرسوده دوگنبدان در شیب چهار متری دارندو صاحبان این واحدها برای جابه‌جایی این تعداد واحدها اعلام آمادگی کرده‌اند.

ظفری خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون زمین برای احداث ۲۱۸واحد پلاک برای جابه‌جایی تخصیص داده نشده است.

انتهای پیام/۸۲۰۳۱

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president