آوای جنوب

از درخواست موحد از معاون وزیر کشور تا شبی که آقای معاون در گچساران سپری کرد/چه کسانی به دنبال ایجاد التهاب در گچساران و باشت هستند

آوای جنوب 

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: از آقای جمالی‌نژاد استدعا دارم به نداشته‌های شهرهای ما توجه کند.

درخواست موحد از معاون وزیر کشور؛ به داد شهرهای بی‌روح کهگیلویه برسید

به گزارش آوای جنوب از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید محمد موحد امروز در نشست مشترک شهرداران شهرستان‌های چهارگانه که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شده بود، اظهار داشت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در میادین دفاع از آرمان‌های نظام همواره خود را نشان می‌دهند.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: ورودیهای دهدشت قابل مقابسه با هیچ شهری در کشور نیست.

موحد ادامه داد: دهدشت مرکز شهرستانهای کهگیلویه شهر ارواح است از مشکلات عدیده رنج می‌برد.

وی با اشاره به نابه سامانی ورودی‌های دهدشت تصریح کرد: خروجی و ورودی دهدشت از چرام سرفاریاب، بهبهان و لنده و سوق مطلوب نیست.

وی اضافه کرد: ماشین‌آلات شهرداری‌ها عمر به قدمت چندین دهه دارند.

وی با بیان اینکه همه دولتها متعلق به نظام اسلامی هستند،  اضافه کرد: در مقامی نیستم که عملکرد دولتها را نقد کنم اما این واقعیت ملموس و عینی است که این مناطق آنطور که باید دیده نشدند.

موحد خطاب به رییس سازمان شهرداری‌های کشور گفت: به داد شهرهای کهگیلویه برسید.

موحد سیاست‌زدگی را از عوامل محرومیت در استان برشمرد و گفت: به جای همکاری و تعامل برای توسعه اما متاسفانه هنر ما و از بدبختی‌هایمان این است که یکدیگر را تخریب می‌کنیم.

وی خطاب به جمالی‌نژاد تاکید کرد: شهرداری ودهیاری‌های شهرستان‌های ما تنها اسمی یدک می‌کشند به نداشتن‌های ما توجه و برای مظلومیت و محرومیت شهرها کمک کنید.

 

ثبات مدیریت در یک سال پایانی عمر شوراها ضرورت دارد/وعده‌های معاون وزیر برای حمایت از شهرداری‌ها

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور در دهدشت گفت: شوراهای شهر و شهرداری‌ها یک سال باقیمانده با ثبات مدیریت، دوری از حاشیه و جنجال سازی، با کنار گذاشتن اختلافات، با همدلی و هم گرایی و رفاقت به رشد و توسعه شهری کمک کنند.

ثبات مدیریت در یک سال پایانی عمر شوراها ضرورت دارد/وعده‌های معاون وزیر برای حمایت از شهرداری‌ها

مهدی جمالی‌نژاد در این نشست اظهار داشت: اینکه چرا علیرغم کمک‌ها طی ۴۰سال استان کهگیلویه و بویراحمد از محرومیت خارج نمی‌شود جای سوال دارد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: با وجود ظرفیت اقلیمی و جغرافیایی در این استان اما سرانه فضای سبز شهرهای کویری بیشتر است.

وی گفت:  در شهرهای کویری احداث توسعه ونگهداری فضای سبز در حالی با شرایط سخت انجام می‌شود که در شهرهای کهگیلویه از پتانسیل بالقوه استفاده نشده است! نیاز به آسیب شناسی دارد مشکل کجاست؟

 وی ادامه داد: شهرداری نهاد مستقل عمومی و غیر دولتی است اگر قرار است حقوق کارکنان شهرداری و اعتبارات پروژه‌ها را دولت تامین کند اداره دولتی می‌شود.

جمالی‌نژاد گفت: شهرداری مدیریت درآمد و هزینه است باید ایده، نوآوری وابتکار به خرج داد سرمایه‌گذار بخش خصوصی جذب کرد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شوراهای شهر و شهرداری‌ها یک سال باقیمانده با ثبات مدیریت، دوری از حاشیه و جنجال سازی،  با کنار گذاشتن اختلافات، با همدلی هم گرایی، رفاقت و ثبات مدیریت به رشد و توسعه شهری کمک کنند.

این مسوول نسبت به اهدای کمک‌های بلاعوض به ارتقای سرانه فضای سبز، خرید ماشین‌آلات با تفاهم نامه استانداری و سازمان شهرداری‌ها و مشارکت ۵۰۰ میلیون تومانی احداث سینما در شهرها قول مساعد داد و افزود: برای احداث پارک بانوان دهدشت هر دستگاهی ورود کند در اعتبارات و تسهیلات بلاعوض همکاری می کنیم.

جمالی‌نژاد با اشاره به مشکل تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری تصریح کرد:
از نماینده مردم در مجلس استدعا دارم در مجلس با حضور مسوولان و متولیان این مشکل را بررسی و تکلیف این نیروها برطرف شود.

مشکلات مالی شهرداری‌های کهگیلویه را زمینگیر کرد

فرماندار کهگیلویه گفت: شهرداری‌های چهارگانه شهرستان زیر بار مشکلات مالی زمینگیر شدند.

مشکلات مالی شهرداری‌های کهگیلویه را زمینگیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، علیرضا اتابک امروز در نشست بررسی مشکلات شهرداری‌های شهرستان‌های کهگیلویه، چرام،لنده و بهمئی که با حضور معاون وزیر کشور برگزار شده بود، اظهار داشت: شهرداری‌ شهرهای کهگیلویه به خاطر بار مشکلات زمینگیر هستند.

فرماندار کهگیلویه گفت: شهرداری‌ها در نبود منابع درآمدی پایدار تنها به کمکهای دولتی و سازمان شهرداری‌ها متکی هستند.

اتابک اضافه کرد: عمده ماشین آلات این نهاد فرسوده بوده و از ساختمانهای استاندارد برخوردار نیستند.

رئیس شورای اداری کهگیلویه از نبود خودروی آتش نشانی به دیگر مشکلات شهرداری‌های چهارگانه کهگیلویه نام برد.

اتابک با اشاره به ضعف مبلمان شهری و محرومیت از پارک مطلوب تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که در شهر بروز پیدا می‌کند ناشی از نبود آرامش و نیز کالبد بی‌روح شهر است.

این مسوول افزود: معضل پسماند از دیگر مشکلاتی است که سلامت مردم را بیش از خطر کرونا تهدید کرده است.

همچنین بالوایه رئیس شورای اسلامی شهر دهدشت در این نشست خواستار ساماندهی کمربندی سوم برای گره‌گشایی از شهر دهدشت شد.

بالوایه همچنین با اشاره به بلاتکلیفی سمغان افزود: این منطقه با ۸۰۰خانوار روستا یا الحاق ب شهر بودن آن مشخص نیست به همین دلیل از خدمات و امکانات محروم‌اند.

وی مشکل تبدبل وضعیت نیروهای موقت شهرداری را یادآور شد و افزود:  انتظار می‌رود معاون وزیر نسبت به دغدغه این کارکنان اهتمام داشته باشد

اما روی سخنمان با آنهایی است که در این میان سعی بر آن دارند تا به جامعه القا کنند که در نبود تاجگردون معاون وزیر کشور گچساران را رها کرده است و…
اینکه این افراد مامور به انجام هستند یا چنین حرکت هایی را به پای سهل انگاری آنها باید نوشت حق انتخاب با مردم است. 
امروز شهروند گچسارانی از خود سوال می کند حتما به دلیل اینکه گچساران نماینده نداشته است معاون وزیر کشور به گچساران نیامده است و برای او مهم نبوده است.
بهتر این بود در حالی که در نبود نماینده گچساران و باشت برخی به دنبال انجام برخی تحرکات هستند مسوولان خود اجازه چنین حرکتی را ندهند و مانع از آن شوند.
اینکه چرا معاون وزیر کشور به گچساران می آید و به بازدید می پردازد و چگونه مسوولان به رسانه ها اطلاع نمی دهند تا مردم در جریان ماندن معاون وزیر کشور قرار بگیرند خود حدیث مفصلی است که استاندار باید پاسخ دهد.
به گزارش آوای جنوب؛ معاون وزیر کشور شب گذشته در گچساران حضور داشته است و صبح امروز  به بازدید از پروژه های گچساران پرداخته است و جالبتر اینجاست شب را در گچساران سپری می کند اما بی آنکه چنین سفری را به رسانه ها اطلاع دهند از گچساران عازم دیگر شهرهای استان می شود.

انتهای پیام/۸۲٠۱۶

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president