آوای جنوب

احیا واحدهای راکد دغدغه اصلی مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد

آوای جنوب 

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه در سال‌جاری ۱۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است و هم اکنون به دنبال تکمیل زنجیره تولید هستیم .

احیا واحدهای راکد دغدغه اصلی مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش آوای جنوب از گچساران، حشمت اله صمیمی دوست در بازدید و رفع موانع از کارخانه ماشین سازی پارس گچساران اظهار کرد: در دهه فجر امسال  اولین واحدی اقتصادی است که از آن بازدید به عمل آمده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در یک سال گذشته تحولی عظیمی در زمینه اشتغال در پتروشیمی گچساران به وجود آمد به گونه ای که در سال گذشته تنها  ۲۰۰نفر اعم از نیروی پیمانکار و فضای سبز در پتروشیمی مشغول به کار بودند اما در حال حاضر بیش از  ۲۵۰۰نفر در این مجموعه عظیم مشغول به کار هستند.

معاون اقتصادی استاندار با تقدیر و تشکر از مدیرعامل پتروشیمی عنوان کرد: این کار حیدریان بی نظیر است  چرا که شاید کسی فکرنمی‌کرد که در چنین استان محرومی بتواند این گونه اشتغالزایی ایجاد شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی پلی اتیلن سنگین  در گچساران گفت: هم اکنون در سطح استان ۳ طرح پتروشیمی در استان داریم که نقطه قوتی برای استان است.

 صمیمی دوست با اشاره به نامگذاری سال به جهش تولید ابراز کرد: در طول این یک سال که مزین شده به جهش تولید اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است.

 معاون اقتصادی استاندار  ادامه داد: در همین دوره نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشست هایی در جهت  رفع موانع تولید ۱۰۰درصد برگزار شده است و به دنبال رفع مشکلات واحد‌های تولیدی هستیم.
وی افزود: حضور در شهرستان و بازدید از واحد‌های اقتصادی از جمله عملکرد مجموعه استانداری در این مدت بوده است.

 صمیمی دوست  با اشاره به اینکه به دنبال رفع موانع  واحد‌های راکد  در استان هستیم  و جز برنامه های کاری ما بوده  است، عنوان کرد: خوشبختانه در سال‌جاری ۱۷ واحد راکد  به چرخه تولید بازگشته است و هم اکنون به دنبال تکمیل زنجیره تولید هستیم .

وی ابراز کرد: کارخانه ماشین سازی پارس که یک واحد صنعتی است و به دنبال رفع موانع و مشکلات آن هستیم انتظار داریم که خود مسوولان یک جهش تولید انجام دهند.

معاون اقتصادی استاندار  تصریح کرد: نیروهای متخصص در این شرکت مشغول به کار بودند که با راه اندازی مجدد این واحد مجددا به کار گرفته می شوند.

صمیمی دوست با بیان اینکه آینده خوبی برای استان پیش بینی شده است، گفت: صنایع بزرگی در استان از جمله پتروشیمی ، فرآوری گیاهان دارویی ،  آهک هیدراته ، فسفات چرام و دیگر صنایع بزرگ  با بره‌برداری از این طرح‌ها زمینه توسعه و رونق در استان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اینک ۳۳ طرح جهش تولید در زمینه های مختلف در این استان در حال اجراست که ۱۲ مورد از این تعداد طرح مربوط به حوزه کشاورزی، ۹ مورد مربوط به حوزه گردشگری، سه مورد مربوط به حوزه صنعت، یک مورد مربوط به حوزه آب و هشت مورد نیز مربوط به دیگر حوزه ها است.

صمیمی دوست با بیان اینکه ۲۷۰۰ میلیارد تومان میزان اعتبار این تعداد پروژه‌ها است، افزود:  میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها بیش از ۲۰ تا درصد بوده است.

وی اذعان کرد: با بهره‌برداری رسیدن این تعداد طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۳ هزار نفر در استان ایجاد می‌شود.

 صمیمی دوست عنوان کرد: پتروشیمی دهدشت با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد، کارخانه فرآوری گیاهان داروی با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان  که ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت گیاهان دارویی خواهد رفت از جمله پروژه‌های جهش تولید هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تکمیل و افتتاح این طرح ها منجر به شتاب گرفتن هر چه بیشتر رونق تولید و اشتغال در استان می شود

انتهای پیام

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president