آوای جنوب

آنچه در سفر معاون وزیر بهداشت به گچساران گذشت/احد جمالی: بومی این استان نیستم اما دلم می سوزد/قول وزارت بهداشت به گچسارانی ها

آوای جنوب
معاون وزیر بهداشت گفت: امسال ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور تا پایان دولت به بهره برداری که بیش از ۱۰هزار تخت بیمارستانی در مناطق محروم به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گزارش آوای جنوب از گچساران، قاسم جان بابایی امروز پس از بازدید و بررسی وضعیت بیمارستان شهید رجایی و بیمارستان در حال احداث نرگسی گچساران در جمع خبرنگاران شهرستان حاضر و به سوالات آنها پاسخ داد.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در کشور گفت: هم اکنون بیش از ۳۰۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور وجود دارد و در حال حاضر در همه استان‌ها چند آزمایشگاه وجود دارد.

وی ادامه داد: در بحث تزریق واکسن تاکنون کادر بهداشت و درمان را تقریبا واکسینه شده و از امروز هم در تبریز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰سال شروع می‌شود.

جان بابایی در پاسخ به سوالی در خصوص مطالبات پرسنل بخش کرونایی گفت: تا کنون چهار ماه از مطالباتشان باقی مانده است در حالی که قبل از کرونا حدود ۱۲بوده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: امسال ۱۵ هزار تخت بیمارستانی تا پایان دولت به بهره برداری می رسد که بیش از ۱۰هزار تخت بیمارستانی فقط برای مناطق محروم هستند که تا چند ماه دیگر آماده بهره برداری خواهند بود.

جان بابایی گفت: تخت های بیمارستانی در مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان ، ایران شهر، ایلام، گچساران، خوزستان سروان، کردستان، آذربایجان غربی و همه استان های مرزی این تخت های بیمارستانی افتتاح خواهد شد.

جان بابایی در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود سی تی اسکن در بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت:سی تی اسکن دوم در برنامه برای بیمارستان نرگسی قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۱۴۰تخت خوابی نرگسی گچساران توسط وزارت بهداشت تجهیز می‌شود، گفت: تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز این بیمارستان هزینه شده است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اکنون بیمارستان نرگسی گچساران ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا نیمه دوم خردادماه راه‌اندازی خواهد شد.

جان بابایی در ادامه تصریح کرد: عادت نداریم بیمارستانی را تجهیز نکرده بهره برداری کنیم چرا که بیمارستانی را که هنوز وزارت راه شهرسازی تحویل نداده است،اما تخت ها چیده شده اند.

وی ادامه داد: دستگاه سونوگرافی و اکو همه در بیمارستان هستند و نمی خواهیم بگوییم که خیلی کارنامه درست است ،این موضوع به نوعی آنقدر برنامه ریزی شده است که بیمارستانی که هنوز از سازمان مجری تحویل نگرفته ایم تجهیز کرده ایم و نگران راه اندازی بیمارستان نرگسی نباشید.

درخواست جمالی از معاون وزیر بهداشت

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه با توجه به اینکه دارای چهار شهرستان است اما امکانات ضعیفی دارد و انتظار داریم آنجا هم ویژه دیده شود.

در ادامه ، احد جمالی پس از بازدید و بررسی قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان شهید رجایی و بیمارستان نرگسی گچساران گفت: در استان برای مدیریت کروناکل نیروهای حاکمیت در اختیار بهداشت و درمان هستند.

وی با اشاره به بیمارستان در حال اتمام نرگسی گچساران گفت: شهرستان گچساران وضعیت ویژه ای دارد چرا که استاندارد تخت‌های بیمارستانی این شهرستان بالاتر از متوسط کشور است و خدمات خوبی هم انجام شده است.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تشکر ویژه ای داریم که در مدت شیوع کرونا، جزءاستان های بوده‌ایم که وزارت بهداشت به این استان نگاه ویژه داشته است.

جمالی در ادامه از کمبودهای موجود در بخش بهداشت و درمان در کهگیلویه اشاره کرد و گفت: کهگیلویه با توجه به اینکه دارای چهار شهرستان است اما امکانات ضعیفی دارد و انتظار داریم آنجا هم ویژه دیده شود که البته بنده بومی این استان نیستم اما دلم می سوزد وقتی مشاهده می‌کنم مردم در چنین وضعی هستند و به امکانات بهداشتی و درمانی بیشتری نیاز دارند.

جان بابایی: ردپای کرونای آفریقایی در جنوب کشور/ وضعیت پایدار بستری بیماران کرونایی

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مواردی از مبتلایان به ویروس کرونا آفریقای جنوبی در جنوب کشور شناسایی شده است.

قاسم جان بابایی در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان شهید رجایی گچساران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بازدیدی که از بخش کرونایی بیمارستان شهید رجایی گچساران صورت گرفت کمبود دارو برای درمان بیماران کرونایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تمامی داروهای مورد نیاز مقابله با بیماری کرونا که در کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی به تأئید رسیده، به میزان کافی در کشور وجود دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه شدت جهش‌های کرونا که در کشور رخ داده مانند جهان نبوده است.

جان بابایی ادامه داد: ویروس کرونا کل جهان را درگیر کرده است و هر بار جهش این بیماری با دوره قبل و از طرفی دیگر رفتارهای اجتماعی در حال تغییر است.

معاون درمان وزرات بهداشت اذعان کرد: جهش هایی که در حال رخ دادن هستند متاسفانه ضعیف نیستند.

وی بیان کرد: شتاب این ویروس در هفته‌های اخیر متوقف شده است به طوری که بستری بیمارران کرونایی در کشور ثابت و شرایط پایدار شده است.

جان بابایی با بیان اینکه در همه استان‌ها تعداد بستری بیماران کرونایی ثابت شده است، گفت: اکنون شرایط پایداری را پیدا کرده‌ایم و امیدواریم که در هفته آینده شرایط رو به کاهشی داشته باشیم هر چند که اکنون در برخی از استان‌ها شرایط رو به کاهش است.

معاون درمان وزرات بهداشت با بیان اینکه هم اکنون ۳مورد مبتلا به ویروس کرونا آفریقای جنوبی در جنوب کشور شناسایی شده است، گفت: تاکنون کرونای هندی در کشور شناسایی نشده است.

جان بابایی ابراز کرد: فرقی ندارد که ویروس از نوع آفریقایی و یا هندی باشد بلکه ذات ویروس جهش است و فرقی ندارد آفریقایی و یا هندی باشد.

وی ادامه داد: با هر بار پیک این بیماری جهش پیدا می کند و همه ویروس ها دارای یک اصول هستند.

معاون وزیر بهداشت اذعان کرد: هر ویروسی که از خانواده کووید_۱۹ است دارای یک استراتیژی برای تشخیص نمونه است.

جان بابایی خاطرنشان کرد: جلوگیری از تجمعات ورعایت فاصله گذاری اجتماعی در کنترل این بیماری تاثیر گذار است.

وی اذعان کرد: آنچه که شرایط را برای ما امروز در کشور حاد کرده است همین دورهمی‌های شب عید، مجالس عروسی و عزاداری بوده ست.

معاون وزیر بهداشت ابراز کرد: اگر مردم در قبل از شیوع پیک چهارم این بیماری نکات بهداشتی را رعایت کرده بودند ما وارد پیک چهارم این بیماری نمی‌شدیم.

جان بابایی افزود: باید فاصله ها و پروتکل ها را بیشتر کنیم و نباید بگذاریم با نفس ها خسته به دام موج جدیدی بیفتند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president