آوای جنوب

آمارهای غلط کارخانه‌های فرآوری شیر کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت یارانه بیشتر

شیرمدیرعامل اتحادیه دامداران کهگیلویه و بویراحمد از ارائه آمارهای غلط توسط کارخانه‌های فرآوری شیر استان برای دریافت یارانه بیشتر خبر داد.

آوای جنوب؛

منوچهر نجفی ظهر امروز در نشست تشکل‌های تعاون روستایی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که از عمر این اتحادیه بیشتر از ۶ ماه نمی‌گذرد، اظهار کرد: این تشکیلات از خرداد ماه امسال به ثبت رسید و اکنون تعداد سه هزار و ۲۰۰ نفر عضو دارد.

رئیس اتحادیه دامداران استان کهگیلویه و بویراحمد به خدماتی که تاکنون این اتحادیه در مدت عمر کوتاه خود داشته اشاره کرد و افزود: کارهایی مانند توزیع سبوس میان دامداران و توزیع ۳۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای میان دامداران از اقدامات و برنامه‌هایی است که این اتحادیه در دستور کار داشته است.

نجفی به کارخانه‌های فرآوری شیر در استان اشاره کرد و با بیان این که اغلب آن‌ها راکد هستند و بیشتر آن‌ها با ظرفیت بسیار پایین به کار فرآوری شیر می‌پردازند، تصریح کرد: اما آمار غلطی می‌دهند که روزانه ۳۰ تا ۴۰ تن شیر فرآوری می‌کنند در حالی که فرآوری آن‌ها روزانه بیش از ۳ تن هم نیست.

وی گفت: همه این آمار برای این است که یارانه بیشتری دریافت شود و تا نظارت درست و حسابی نباشد این آمارسازی‌ها را خواهیم داشت.

رئیس اتحادیه دامداران استان با بیان این که نیاز داریم یکی از این کارخانه‌ها را در استان توسط اتحادیه خریداری کنیم، افزود: کارخانه بنیاد مستضعفان به کار ما نمی‌آید چرا که در هنگام نصب، ماشین‌آلات اصلی را به جای دیگری انتقال دادند و به جای آن ماشین‌آلات فرسوده کار گذاشتند.

نجفی به سایر برنامه‌های این اتحادیه اشاره کرد و با بیان این که اتحادیه دامداران علاوه بر کمک به دامداران کمک بزرگی هم به کشاورزان خواهد کرد، افزود: در صورتی که نقدینگی داشته باشیم قادر به حمایت از کشاورزان با خرید محصولات آن‌ها به قیمت مناسب هم خواهیم بود.

وی به دیگر کارهایی که این اتحادیه در نظر دارد اشاره کرد و با بیان این که اصلاح نژاد دام از برنامه‌های دیگر ما برای افزایش تولید محصولات است، تصریح کرد: اصلاح نژاد دام از برنامه‌های مهمی است چرا که اکنون گاو شیری ما به جای شیردهی ۱۰۰ درصدی تنها ۲۵ درصد آن را تأمین می‌کند که یک دلیل آن شناسنامه‌دار نبودن دام‌ است و امروز می‌بینیم گاوی که باید ۶۰ کیلوگرم شیر بدهد تنها ۲۵ کیلو شیر تولید می‌کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president