کد خبر : 45590
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آبان 1399 - 17:07

آقای دادستان لطفاً ورود کنید/ ماجرای واگذاری فضای سبز در شهرک نفت گچساران به افراد خاص

آقای دادستان لطفاً ورود کنید/ ماجرای واگذاری فضای سبز در شهرک نفت گچساران به افراد خاص

ماجرای واگذاری فضای سبز در شهرک نفت گچساران به افراد خاص چیست؟؟ آوای جنوب  در گچساران چه می گذرد… به خوبی می‌دانیم وفق ماده ۲۶ قانون مدنی هیچ کس نمی تواند اموالی که مورد استفاده عموم است و مالک خاص ندارد را تملک کند پس چگونه می شود قطعه زمینی در گچساران به مساحت بیش

ماجرای واگذاری فضای سبز در شهرک نفت گچساران به افراد خاص چیست؟؟

آوای جنوب 

در گچساران چه می گذرد… به خوبی می‌دانیم وفق ماده ۲۶ قانون مدنی هیچ کس نمی تواند اموالی که مورد استفاده عموم است و مالک خاص ندارد را تملک کند پس چگونه می شود قطعه زمینی در گچساران به مساحت بیش از هزار متر که شهرداری بیش از ۱۰ سال است آن را به فضای سبز عمومی تبدیل کرده است واگذار می‌شود.

چگونه باید صدها درخت میوه ای که عمری بیش از ۱۰ سال دارند در بهترین و گرانترین نقطه گچساران واگذار شود و کاربری آنها از فضای سبز به تجاری تبدیل شود.

چگونه است در سند زمین های مجاور به صراحت آمده است که زمین مشاعی آنها فضای سبز است به یکباره به تجاری تبدیل می شود و به نقل از شهردار به افراد خاص واگذار می شود.

مسعود ظفری شهردار دوگنبدان در نامه خود خطاب به دادستان وقت گچساران در تاریخ ۲۸ مهرماه ۹۸ آورده است احتراماً به استحضار می‌رساند قطعه زمین واقع در شهرک نفت بین کوچه ۵ و ۶ جنوبی برابر نقشه تفصیلی پیوست در سال ۸۴ به عنوان فضای سبز تحویل شهرداری دوگنبدان شده است و شهرداری نسبت به لوله کشی؛ مبلمان؛ نورپردازی و کاشت درختان میوه اقدام کرده است که عمر درختان آن به بیش از ده سال می‌گذرد.
در نامه شهردار به دادستان وقت آمده است با توجه به فضای سبز بودن زمین فوق شهرداری وقت برای ساکنین و آنها مجوز باز نمودن پنجره و بالکن را صادر نموده است و بر همین اساس ساکنین مجاور ساخت و ساز نموده اند.

در ادامه نامه مسعود ظفری به دادستان وقت گچساران آمده است؛ ولی متأسفانه اخیراً اداره راه و شهرسازی تصمیم به واگذاری زمین مزبور را گرفته است؛ لذا خواهشمند است دستور فرمایید تا نسبت به این کار جلوگیری به عمل آید.
جناب آقای ادیبان دادستان محترم شهرستان گچساران ماجرا وقتی جالب تر می شود که در نامه دیگری در مورخه ۹/ ۱۰/ ۹۸ نیز شهرداری دوگنبدان خطاب به دادستان آورده اس؛ اعلام می‌دارد تعداد سه قطعه زمین واقع در شهرک نفت حدفاصل ۵؛ ۶؛ ۷ و ۸ جنوبی که به استناد طرح تفصیلی سال ۱۳۷۵ دارای کاربری فضای سبز بوده و توسط شهرداری درختان متعددی در آن قطعات غرس گردیده در سال گذشته و بدون رعایت ضوابط توسط اداره کل راه و شهرسازی از فضای سبز به فضای تجاری تغییر یافته و به افراد خاص واگذار شده است.

جناب آقای ادیبان دادستان محترم شهرستان گچساران از جنابعالی انتظار می رود با توجه به اینکه در سند تک برگ ساکنین مجاور این قطعه زمین آمده است زمین مشاعی آنها فضای سبز می‌باشد و بر همین اساس شهرداری سال‌ها پیش به آن‌ها مجوز باز نمودن پنجره؛ درب و بالکن را داده است چگونه است که شهردار در نامه خود هم آورده است اداره راه و شهرسازی این قطعات را به افراد خاص واگذار کرده است آن هم برای کاربری تجاری.

لذا از جنابعالی انتظار می رود در این خصوص ورود نمایید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.