آوای جنوب

صیدالی:

آشفتگی ذهن مردم با اظهارنظر غیرکارشناسی در گازرسانی به دیشموک و چاروسا

مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گازرسانی به دیشموک و چاروسا با روش cng به زودی آغاز می‌شود، گفت: برخی با اظهارنظر غیرکارشناسی در این باره ذهن مردم را آشفته می‌کنند.

آوای جنوب؛

هوشنگ صیدالی صبح امروز در نشست شورای اداری بخش دیشموک که با حضور بزرگواری نماینده شهرستان‌های چهارگانه در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار کهگیلویه و تعدادی از مدیران کل در دیشموک برگزار شده بود با اشاره به خدمات انجام شده در نقاط دوردست بعد از انقلاب با بیان اینکه هدف مسئولان چیزی جز خدمت به مردم نیست و هیچ مسئولی صرف داشتن مزایا مسئولیت نمی‌پذیرد، گفت: پیگیری‌های متعددی در زمینه گازرسانی به ۲ بخش فاقد گاز چاروسا و دیشموک تاکنون انجام شده و این موضوع به جدیت از سوی مسئولان استانی و نماینده مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

وی نگرانی مردم دیشموک از نبود گاز را دغدغه اساسی خود دانست و ادامه داد: حداقل ۳۰ سرکشی به چاروسا و دیشموک در بررسی گازرسانی داشتم.

مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد هزینه هر علمک مطابق قانون در مناطق سردسیری را ۶۰ میلیون ریال برآورد کرد و ادامه داد: هر گازرسانی که تاکنون در سطح استان صورت گرفته است با همین هزینه بوده و هیچ‌گونه تخطی از قانون در این زمینه نشده است.

وی آخرین نتایج کارشناسی وزارت نفت در گازرسانی به دیشموک و چاروسا را توافق در cng یا lng دانست و با مکلف کردن شهرداران این شهرها به ارائه نقشه مطابق طرح تفصیلی به شرکت گاز افزود: گازرسانی با cng در بهمن ماه طراحی و پس از انجام محاسبات تا فروردین آماده پیمان خواهد شد.

این مسئول خواستار همکاری مردم در فراهم کردن زمینه گازرسانی به بخش‌های دیشموک و چاروسا شد و گفت: به رغم همه مخالفت‌ها گازرسانی به این بخش‌ها به زودی از طریق cng انجام خواهد گرفت.

صیدالی با اشاره به نارضایتی مردم این بخش‌ها از انتخاب روش گازرسانی اظهارنظرهای کارشناسی نشده در این باره را باعث آشفته شدن ذهن مردم دانست و با بیان اینکه قرار است تمامی مناطق فاقد گاز در سطح کشور با روش‌های جایگزین خط لوله گازرسانی شود، تصریح کرد: با بررسی‌های متعدد و پیگیری‌های صورت گرفته گازرسانی با روش cng مورد توافق قرار گرفته و به زودی عملیات آغاز می‌شود.

در ادامه این نشست حسن امیریان از بی‌توجهی مسئولان به این بخش انتقاد کرد و گفت: نابرابری و بی‌عدالتی در استان مانع از پیشرفت بخش‌ها شده است.

رئیس شورای شهر دیشموک فلسفه شکل‌گیری انقلاب را در راستای محرومیت‌زدایی خواند و با اشاره به اینکه در آستانه دهه فجر قرار داریم، افزود: متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد چیزی به نام یکسان‌سازی در ارائه خدمات وجود ندارد.

دیشموک مغضوب بی‌عدالتی در ارائه خدمات است

وی در ادامه تصریح کرد: دیشموک سال‌هاست مغضوب تصمیم‌گیری‌های غلط در این استان شده و مظلوم است.

امیریان از دیشموک به تنها شهر فاقد بستر درمانی در کهگیلویه و بویراحمد نام برد و با بیان اینکه خدمات ارائه شده در دیشموک از سوی خیرین نورآوران سلامت بود، گفت: اگر نگاه انقلابی در این استان دنبال می‌شد امکانات باید اول به مناطق محروم می‌رسید نه اینکه فقط به یاسوج اختصاص می‌یافت.

رئیس شورای شهر دیشموک عنوان کرد: سیاست خارج شدن استان از بن‌بست که مدنظر مقام معظم رهبری بود تنها در مرکز این استان اجرا می‌شود و بخش‌ها از این سیاست محروم است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. یاشار بوم راشین گفت:

    اگر واقعا هدف خدمت رسانی است چرا دست کم برخی از روستاها با استفاده از بیوگاز صاحب گاز نمی شوند در حالی که می دانیم بیوگاز گازی زیستی است که بطور طبیعی در فضولات حیوانی و زائدات انسانی موجود است و نه نیاز به استحصال دارد و نه نیازمند انتقال است!در باره بیوگاز و منافع آن در وبسایت http://www.yarabumco.ir مزالبی وجود دارد که به خواندنش می ارزد!

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president