آوای جنوب

آرامش رمز موفقیت ریحان محمدپور در انتخابات میان دوره ای گچساران و باشت

آوای جنوب

فضای انتخاباتی حوزه انتخابیه گچساران و باشت را به خوبی همگان می شناسند .فضایی پر تنش که از کاندیداهای انتخاباتی تا لیدرها و طرفداران آنها هر روز در حال پاسخگویی به یکدیگر هستند .

فضایی که از یکسال قبل از انتخابات شکل می گیرد و تنش های به وجود می آورد که باعث ایجاد کدورت و بعضاً درگیری می شود.
هر جریان و گروه و کاندیدی به دنبال انتقاد به جریان رقیب است و به خوبی شاهد هستیم علاقه ای به فضای آرام ندارند و تلاش آنها بر این است فضایی دوقطبی به وجود بیاورند و به گونه ای صحبت کنند که به طرف مقابلشان طعنه بزنند .
اما در این میان در این دوره از انتخابات کاندیدایی به صحنه آمده است که از همان روزهای اول حضورش گفتمانی جدید را آغاز کرد .
او در فضای انتخاباتی و تبلیغاتی فقط کار خود را انجام می دهد و حتی عملکرد آنها را به مردم واگذار می کند .

با نگاهی به فعالیت های او در می یابیم او اهل تنش و تیکه پرانی های سیاسی انتخاباتی نیست تمام تلاش تیم او بر این است وارد بازی های حاشیه ای نشوند .
مقام معظم رهبری در خصوص آرامش سیاسی می فرماید

*فضای اهانت و هتک حرمت در جامعه، یکی از آن چیزهائی است که اسلام مانع از آن است؛ نباید این اتفاق بیفتد. فضای هتک حرمت، هم خلاف شرع است، هم خلاف اخلاق است، هم خلاف عقل سیاسی است. انتقاد، مخالفت، بیان عقاید، با جرأت، هیچ اشکالی ندارد؛ اما دور از هتک حرمتها و اهانتها و فحاشی و دشنام و این چیزها. همه هم در این زمینه مسئولند. این کار علاوه بر اینکه فضا را آشفته میکند و اعصاب آرام جامعه را به هم میریزد – که امروز احتیاج به این آرامش هست – خدای متعال را هم از ما خشمگین میکند. من میخواهم این پیامی باشد به همه‌ی آن کسانی که یا حرف میزنند، یا مینویسند*
ریحان محمدپور یک شب قبل از ثبت نام اطلاع رسانی می کند و صبح همان روز وقتی حاج علیمراد جعفری رقیب انتخاباتی خود را در محل ثبت نام می بیند به سمت او می رود و سپس وارد فرمانداری می شود و بعد از تقدیم شاخه گل به نیروی انتظامی با استقبال رسانه ها روبرو می شود و با روی خوش و تقدیم گل از آنها تقدیر و تشکر می کند و به سمت سالن ثبت نام نامزدهای انتخاباتی می رود .
او در آرامش کامل در دیدار با فرماندار گچساران نیز اظهار می کند نیاز ضروری منطقه آرامش است و همواره بر آرامش تاکید دارد .
محمدپور پس از ثبت نام به میان رسانه ها می رود تا پاسخگوی آنها باشد .
عجله و استرسی در او وجود نیست و به خوبی و مسلط پاسخگوی اصحاب رسانه می شود .
به تمام سوالات در آرامش پاسخ می دهد ؛ در پاسخ به این سوال که اگر شورای نگهبان شما را رد صلاحیت کرد می گوید من تابع تصمیم شورای نگهبان خواهم بود و در پاسخ به این سوال که چند درصد خود را پیروز انتخابات می دانید می گوید با توجه به استقبالی که از سوی مردم صورت گرفته است خوشبین هستم و این را مردم می دانند .
یکی از رسانه های استان پس از ثبت نام او می نویسد «ریحان محمدپور ده بزرگ یکی از چهره های جدید سیاسی شهرستان های گچساران و باشت است که برای دستیابی کرسی ۲۵۷ بهارستان وارد رقابت شده و هر روز بر محبوبیت و هوادارانش افزوده می شود.
وی چهره ای جدید در سپهر سیاسی گچساران و باشت و انتخابات میان دوره ای ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی حوزه گچساران و باشت به شمار می رود و اینک یکی از پیشتازان کارزار انتخابات پیش رو است.
محمدپور همزمان با ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران و پنجمین روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات شهرستان گچساران جهت کاندیداتوری نام نویسی کرد.

وی که یکی از مدیران دستگاه قضایی در کشور است در دیدار با فرماندار گچساران در محل ستاد انتخابات گچساران، اظهار داشت: در روز جمهوری اسلامی آمده‌ام، و تا آخر می‌مانم.
محمدپور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه احتمال دارد به نفع کسی کنار بروید، گفت: من ۱۰۰ درصد تا آخر می‌مانم.
وی در پاسخ سوال دیگر خبرنگاری که پرسید نظرتان در خصوص دیگر کاندیداها چیست، اظهار داشت: همه کاندیداها محترم هستند و من فقط برای حفظ آرامش منطقه‌ام آمده‌ام.
این کاندیدای انتخابات میان دوره ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به عملکرد تاجگردون چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: من به کسی نمره نمی‌دهم، همه عزیزان زحمت کشیده‌اند، چه کاندیداها و چه مسئولین. هر کسی پیش خدا قضاوت می‌شود و من به همگی نمره خوب می‌دهم.»

اما رسانه دیگری نیز با بیان اینکه او را پدیده انتخابات می داند در خبر خود آورده است«ریحان محمدپور با کت و شلوار تیره، پیراهن سفید و دسته گلی با رنگ‌های متفاوت وارد فرمانداری گچساران شد، او سعی می‌کرد به رفتارهایش در مقابل حاضرین نظم بدهد و دیپلمات برخورد کند. احمد خورشیدی آزاد که در انتخابات ۹۸ یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هومان عسکری را رهبری می‌کرد، امروز همراه با ریحان محمدپور آمده بود و بارها در وصف محمدپور سخن‌ها گفته بود.
محمدپور قدم‌هایش را در حیاط فرمانداری گچساران محکم بر می‌داشت، او فقط یک دکمه از کتش را بسته بود. مدل بسته یک دکمه از کت در پوشیدن کت و شلوار آقایان مد است. واقعیت این امر به دهه ۱۹۰۰ میلادی باز می‌گردد؛ در خلال سال‌های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۰ میلادی، ادوارد هفتم پادشاهِ پادشاهی متحده بریتانیای کبیر، ایرلند و مستعمرات بریتانیا و امپراتور هندوستان بود. وی در دوران پیش از پادشاهی، زمانی که شاهزاده ویلز بود، به شدت چاق شد و برای اینکه کت‌ها و جلیقه‌هایی که می‌پوشید، به درستی بر تنش بنشینند، از بستن دکمه پایین کت پرهیز کرد.
ریحان محمدپور رنگ تیره را برای کت و شلوارش انتخاب کرده بود، این رنگ در بین دیپلمات‌ها نشانه صلابت است، بعضی‌ها هم معتقدند که رنگ تیره، رنگ بی‌طرفی است، شاید، او می‌خواهد، بگوید، طرف مردم است، نه طرف چپ‌ها و راست‌هایی که این روزها همه از آنها می‌نالند.
رنگ روشن پیراهن محمدپور، نشانه فکر خلاقیت، آرامش و خونسردی او است. به نظر می‌آید، محمدپور به این دلیل، این لباس‌ها را پوشیده باشد.
او در رنگ دسته‌گلش سعی کرده، تفاوت رنگ و سلایق را مدنظر قرار دهد. محمدپور بارها گفته که سلایق متفاوت برای او قابل احترام است و برای من کار، کار و کار مهم است.
نظر کارشناسان این است که حضور محمدپور به همراه تیم جوان، خوش‌فکر و مصمم در کنار شاید راز موفقیت او باشد.

ریحان محمدپور کاندیدایی که فقط برای حفظ آرامش واشتغال جوانان در منطقه آمده است

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president