فرماندار گچساران گفت: بیشترین فوتی ‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در آبان ماه با ۲۳ فوتی بوده است.

آبان‌ماه مرگبار گچساران/ شاخص مرگ و میر کرونا در گچساران بالاتر از میانگین استان

به گزارش آوای جنوب از گچساران، پنجاه و ششمین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا به ریاست فرماندار و با حضور فرمانده سپاه ، فرمانده نیروی انتظامی و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علی خوانپایه اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تعدادهفت هزار و ۸۶۷تست کرونا از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده است.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه شاخص نمونه گیری در شهرستان  ۶.۳دهم درصد است که از میانگین کشوری بالاتری است، گفت: میانگین نمونه گیری در کشور ۵.۲دهم درصد است.

 خوانپایه با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون ۷۰نفر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند، افزود: متاسفانه شاخص فوتی های ناشی از کرونا در گچساران بالاتر از میانگین استان است.

 بالاترین مقام اجرایی گچساران گفت:بیشترین فوتی ‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در آبان ماه با ۲۳ فوتی بوده است.

وی تصریح کرد: شاخص فوت در گچساران اکنون ۲.۳دهم درصد است در حالی که شاخص فوت در استان به ۱.۷دهم درصد رسیده است.

فرماندارگچساران با اشاره به افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا گفت: از مجموع نمونه تست‌های دریافت شده از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا متاسفانه ۳۸درصد  به این ویروس مبتلا شده‌اند.

خوانپایه  با بیان اینکه تاکنون ۲هزار و ۴۵۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند، ابراز کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون ۵۵درصد آقایان و ۴۵ درصد خانم‌ها به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی ابراز کرد:  بر اساس آمار و گزارش‌های ارائه شده ۹۱درصد از ساکنان شهر دوگنبدان و ۹درصد از جمعیت روستایی به این ویروس مبتلا شده اند.

بالاترین مقام اجرایی گچساران با بیان اینکه ۷۳درصد از افراد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند، بیان کرد: ۳۳درصد از افراد مبتلا به کرونا کارمند بوده‌اند.

خوانپایه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۳بیمار  مبتلا و مشکوک به کرونا در بخش کرونا بیمارستان شهید رجایی  و نفت گچساران بستری هستند که از این تعداد ۵۹ بیمار در بیمارستان شهید رجایی  که ۱۷ نفر مبتلا قطعی و چهار بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و تعداد ۱۴ بیمار و مشکوک به کرونا در بیمارستان بعثت نفت بستری  که چهار نفر مبتلا قطعی هستند.

 این مسوول خاطرنشان کرد: با اعمال محدودیت‌ها در سطح شهرستان  و تعطیلی ۲ هفته‌ای بازار  و برخی صنوف هم اکنون وضعیت قرمز شهرستان به نارنجی رسیده است.

اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید در گچساران از اول آذرماه/ ورود خودروهای غیربومی به شهرستان ممنوع

فرماندار گچساران گفت: محدودیت های کرونایی جدید در گچساران از یکم آذرماه به مدت ۲هفته اعمال می‌شود.

اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید در گچساران از اول آذرماه/ ورود خودروهای غیربومی به شهرستان ممنوع

 در این نشست علی خوانپایه اظهار کرد: با توجه  به اینکه شهرستان گچساران در وضعیت نارنجی است، لذا محدودیت های شغلی مشمول گروه های ۳و۴ در تاریخ یک آذرماه به مدت ۲هفته در این شهرسا اعمال می شود.

 وی افزود:  گروه شغلی ۳ از جمله  دانشگاه ها ومدارس، استخرهای سرپوشیده، آرایشگاه های زنانه به مدت ۲ هفته فعالیت آنها تعطیل است.

فرماندار گچساران در ادامه به گروه چهارم اشاره و عنوان کرد: دسته گروه چهارم از جمله برگزاری مراسمات اجتماعی، فرهنگی و همایش ها، باشگاه های ورزشی پربرخوردآ اماکن متبرکه، به ویژه مرقد بی بی حکیمه خاتون (س)، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه ها، چایخانه ها و عرضه مواد غذایی، استخر سرپوشیده  و باشگاه های ورزشی فعالیت آنها به مدت ۲ هفته ممنوع است.

خوانپایه افزود:اجرای طرح ملی مدیریت محله محور یکی از تصمیمات جدید و مهم ستاد مقابله با کرونا است  و این طرح برای شهرستان هایی که هشدار سه گانه را دریافت کرده اند در سراسر کشور از ابتدای آذرماه مقارن با هفته بسیج  به مدت ۲ هفته اجرا می شود.

وی در ادامه از انسداد مسیرهای منتهی به آرامستان‌ها خبر داد و عنوان کرد: همچنین مسیرهای منتهی به روستا و مناطق گردشگری شهرستان تا اطلاع ثانوی مسدود است.

خوانپایه اذعان کرد: در این مدت تردد خودروهای غیربومی و ورود به شهرستان و همچنین خروج پلاک های بومی از شهرستان ممنوع است و هرگونه تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 فرماندار گچساران در ادامه به انتشار خبری مبنی بر سرازیر شدن پسماند عفونی در دیوار پشت بیمارستان شهید رجایی گچساران واکنش نشان داد و افزود: خبری در فضای مجازی مبنی بر سراریز شدن پسماندهای عفونی در پشت ساختمان بیمارستان منتشر شده که انتظار می رود مسوولان بهداشت پیگیر این موضوع باشند و با افراد خاطی برخورد قانونی صورت دهند چرا که در شرایط کنونی ریخته شدن زباله های عفونی از جمله گان، ماسک بسیار خطرناک است و موجب انتقال بیماری می شود.

 وی در ادامه به برگزاری مراسمات تشییع در روستاها اشاره کرد و گفت: شوراها و دهیاران و مراکز بهداشت روستا پروتکل بهداشتی در زمینه دفن و برگزاری مراسمات در روستاها را رعایت کنند.

 خوانپایه اذعان کرد: همچنین محدودیت های ترافیکی در شهرستان  از  شنبه یک  آذرماه از  ساعت ۲۱الی۴صبح به مدت ۲هفته در شهرستان اعمال می شود.

فرماندار گچساران عنوان کرد: متاسفانه ۵۱درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا از همین نشست‌های خانوادگی و دورهمی است که موجب افزایش شمار افراد مبتلا شده است.

وی بیان کرد: با اعمال محدودیت ها و تعطیلی بازار و برخی صنوف موجب شد که وضعیت گچساران از قرمز به نارنجی برسد و اعمال محدودیت ها در شهرستان کمتر شد.

خوانپایه خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی بخش جامعه دارند چنانچه هر کجا که مردم پاکار بودند ما موفق عمل کرده‌ایم