آوای جنوب

گلایه خانواده معظم شهداء از وضعیت گلزار شهدای گچساران+‌‌تصاویر

آوای جنوب
مسئولین یکی پس از دیگری می‌آیند و در اولین روز کاری خود با آرمان‌های شهداء تجدید میثاق می‌کنند!اما وقتی کار به ساماندهی و رفع مشکلات گلزار شهداء می رسد، مسئولی هم آفتابی نمی شود!

به گزارش آوای جنوب؛ جانفشانی و حماسه آفرینی های مردم گچساران در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، وقایع فراوان و کم نظیری را رقم زده است اما این شهرستان از داشتن گلزاری در شأن شهداء و خانواده های معظم آنان محروم است و این محرومیت در سایه بی توجهی مسئولان همچنان ادامه دارد.

نام گچساران(معبر ایثارگران) از دیرباز با دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی عجین شده است و تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی حماسه خونین مردم این دیار در ۱۹آبان ۵۷ و ایثارگری های هشت سال دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد.

هرچند مردم گچساران در جریان مبارزه با طاغوت از اولین گروه هایی درجنوب کشورمان بودند که به ندای حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر ضرورت مبارزه با رژیم منحوس پهلوی لبیک گفته و در این راه شهادت گونه مبارزه کردند که این مبارزات نیز با تقدیم هفت شهید در ۲۲ بهمن ۵۷ به ثمر نشست.

گچساران در دوران انقلاب و دفاع مقدس با تقدیم ۳۶۶ شهید گلگون کفن، همچون نگینی درخشان برتارک تاریخ انقلاب می درخشد و تقدیم شهدای والامقامی همچون سید نجف بلادیان،سید جهان ناصری،لال احمد رفیعی،خدامراد مرادی،محمد تقی عمرانی، سجاد احمدی، شهید خلبان ابراهیم امید بخش و صدها شهید دیگر نشان از غیرت دینی و انقلابی مردم این خطه نفتخیزدارد و امروز وظیفه همگان است که از این میراث معنوی به خوبی پاسداری کرده و یاد و خاطره شهداء را در اذهان عموم به ویژه نسل جوان زنده نگاه داریم.

با این تفاسیر ،گلزار شهدای گچساران هر روز میزبان جمع کثیری از عاشقان ولایت و مریدان فرهنگ شهادت است، اما آنچه در این میان تامل همگان را بر می انگیزد و موجبات نارضایتی جمع بسیاری از خانواده های معظم شهداء را فراهم کرده وضعیت نامطلوب این گلزارشهداء است که متاسفانه سال هاست که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند.

بنابراین در بدو ورود به این مکان مقدس مسئله ای که نگاه ها را به خود جلب می کند نیمه کاره رها شدن بخشی از ساختمان گلزار شهداء است که متاسفانه با گذشت چندین سال از طرح ساماندهی و یکسان سازی گلزار شهدای گچساران هنوز اقدام جدی برای حل این مشکل صورت نگرفته است.

از دیگر مشکلات نیز بی توجهی به مفروش کردن گلزار شهدای گچساران است اگر چه این فرش ها سالیان زیادی است که در گوشه ای رها شده و همچنان خاک می خورند، با این وجود نیز زیبنده نیست که پدران و مادران شهداء به دلیل عدم راه اندازی وسایل سرمایشی(کولرها) در این مکان مقدس نتوانند عزیزان خود را زیارت کنند و حداقل هم فاتحه ای بخوانند.

این درحالی است که مسئولین یکی پس از دیگری می‌آیند و در اولین روز کاری خود با آرمان‌های شهداء تجدید میثاق می‌کنند و صندلی‌های مدیریتی شان را هم به نوعی مدیون خون شهداء می‌دانند! اما وقتی کار به ساماندهی و رفع مشکلات گلزار شهداء می رسد مسئولی هم آفتابی نمی شود! هرچند گذشت زمان چیزی جز وعده‌های توخالی در کارنامه‌شان باقی نمی‌گذارد.

گرچه این مشکلات به خودی خود نیز نارضایتی و گلایه مندی خانواده شهداء را به دنبال داشته و موجب شده جمع کثیری از این قشر معظم در ماه های گذشته با درخواست های متعدد به مسئولین شهرستانی و استانی خواستار توجه بیشتر به این گلزار شهداء شده اند، چرا که در حقیقت شهداء یکی از گرانبها ترین و ارزشمندترین سرمایه های نظام اسلامی هستند و باید به منظور حفظ شان و مقام این اسطوره های انقلاب اسلامی به گلزار شهداء نیزتوجه ویژه ای صورت گیرد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president