آوای جنوب

واکنش رییس برنامه و بودجه به کاهش اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد/بودجه استان کاهش پیدا نکرده است

آوای جنوب

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کاهش اعتبارات این استان واکنش نشان داد.

نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که طی آن رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از وضعیت بودجه در این استان در سال گذشته و سال جدید ارائه کرد.

شهابی گفت: در سال گذشته نزدیک به ۱۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که ۶۴۹ میلیارد تومان آن نقدی و ۶۶۷ میلیارد نیز اسناد خزانه بوده و د در طول دوران عمر استان بی‌سابقه است و علاوه بر آن ۶۳۴ میلیارد تومان اعتبارات نفت داشتیم که ۴۵۳ میلیارد تومان آن اعتبارات ملی بوده که اگر آن را نسبت به سال ۹۹ مقایسه کنیم بالای ۳۰۰ درصد اسناد خزانه استان رشد داشته و در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است.

وی گفت: مدیران با یک عزم جدی و روحیه انقلابی و شبانه روزی باید تا پاسی از شب پروژه‌ها را فعال نگه دارند تا اعتبارات جذب شود و مدیرکل امور اقتصادی با ذیحسابان بنشینند و اسناد مثبته پاس شود تا در آینده شاهد ترافیک کاری نباشیم.

این مسئول گفت: تعداد نیروهای شاغل در طرح های عمرانی اکنون ۴۹۳ نیرو بوده که بابت آنها در سال گذشته ۴۴ میلیارد تومان حقوق پرداخت شده و بار سنگینی بوده و باید از به کارگیری نیرو در پروژه های عمرانی پرهیز شود.

وی ادامه داد نکته و مشکل بعدی آرای دادگاه ها است که به مبلغ ۶۳ میلیارد تومان پیمانکاران علیه دولت رای گرفتند و این پول پرداخت شد مدیران باید از بیت المال دفاع کنند که رای های سنگین صادر نشود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در رسانه ها شنیده‌ایم بودجه استان کاهش پیدا کرده گفت: چنین قضاوتی زود است به طور رسمی هیچ عددی به ما ابلاغ نشده هر چند در ابتدای سال ۱۴۰۰ بودجه ۱۱۷۶ میلیارد تومان بود این عدد در حال حاضر ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که ۲۸ درصد رشد داشته لذا بودجه استان کاهش پیدا نکرده است.

شهابی تصریح کرد: ممکن است تغییراتی در ریز بودجه ایجاد شود اما بودجه استان به هیچ وجه کاهش پیدا نمی‌کند.

وی در ادامه اظهارات خود در نشست شورای اداری گفت: در تبصره ۱۸ به میزان ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای آبادانی استان به صورت تسهیلات برای طرح های اقتصادی دیده شده که در طول ۴۳ ساله قبل بی سابقه بوده است و همه باید به صورت جدی آنها را جذب کنیم تا شعار سال مبنی بر اشتغال زایی تحقق پیدا کررده و در شورای برنامه ریزی مصوب گردد و بیکاری در استان کاهش پیدا کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president