آوای جنوب

سرپرست بازرسی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد

آوای جنوب


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حکمی «داوود حبیبی‌پور» را به‌عنوان سرپرست بازرسی این شرکت منصوب کرد.

*?درباره‌ی سرپرست جدید بازرسی شرکت ملی نفت ایران*

 

? سه شنبه سوم خرداد ماه سال ۱۴۰۱، دکتر محسن خجسته مهر، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، طی حکمی داود حبیبی پور را به عنوان سرپرست بازرسی شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.

?داود حبیبی پور که در بین صنعت نفتی ها و بخصوص نفتی های جنوب کشور به ” حاج داوود” مشهور است، یکی از محدود شخصیت هاییست که بدرستی ترکیب میان نفت، فرهنگ، ارتباطات و کنش اجتماعی و سیاسی مطلوب را ایجاد کرده است و از سرمایه های ارزشمند آینده ی صنعت نفت کشور محسوب می شود.

?ذکر این نکته ضروریست که حاج داود حبیبی پور بدلیل ارتباطات گسترده ی ملی و دغدغه ای که در راستای حمایت از جوانان انقلابی نفت در کشور دارند، به یک الگو و مرجع برای جبهه ی انقلابی نفت تبدیل شد.

*فارغ‌التحصیل آموزشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی*

?حبیبی پور فارغ التحصیل اموزشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی آغاجاری (امیدیه) است و از نوجوانی کار در صنعت نفت را اغاز کرد.

?حبیبی پور از نیروهای با تجربه صنعت نفت به حساب می‌آید که قریب به سه دهه در سطوح مختلف این صنعت مشغول به فعالیت بوده و رده های متعدد فنی تا ستادی را در لیست تجارب خود دارد؛ به طوری که دو دهه از این سی سال را در مناطق عملیاتی نفت خیز جنوب ایران مشغول به کار و فعالیت بوده است؛

*تجربیات فنی و مهندسی*

?کار در تأسیسات مختلف فرآورشی و غیره، نظیر بوسترهای یک و دو آغاجاری، پازنان، ان جی ال ۱۰۰۰، کارخانجات کرنج پارسی، پارسی کلاستر، پارسی دره نی، cs۱۰۰، cs۴۰۰ و ان جی ال ۷۰۰ و ۸۰۰ اهواز، شامل واحدهای بهره برداری نفت و گاز، بوسترها، واحدهای تقویت فشار گاز و کارخانه های گاز و گازمایع و ادوات سرچاهی، در دایره‌ی فعالیتهای بیست ساله فنی او قرار دارد که باید کار در عملیات اداره کل حفاری و آشنایی با انواع ماشین الات دوار نظیر توربینها را نیز به آن افزود.

*مسئولیت ها و تجربیات ستادی*

?داود حبیبی‌پور همچنین با حوزه های ستادی نفت نیز آشناست و در مسئولیت های مرتبط با پروژه های مختلف شرکت ملی نفت ایران فعالیت کرده است. مشاور مدیر مهندسی و ساختمان مناطق نفت خیز جنوب، مسئولیت کنترل پروژه های متعدد و عضویت ناظر در هیات مدیره شرکت مناطق نفت خیز جنوب همچنین تأسیس کانون نخبگان جوان و فعالیت در بخشهای مختلف حوزه بسیج شهید تندگویان جنوب و کسب مقامات ورزشی در سطح وزارت نفت نیز در سوابق وی دیده می‌شود.

?ضمن این که حبیبی پور حدود دو سال مدیریت روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب را برعهده داشته و از این جهت در زمینه ارتباط با افکار عمومی و نهادهای برون سازمانی نیز تجارب ارزشمندی را داراست.

?البته حوزه مسئولیت ها و مدیریت های عمومی او به روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب محدود نبوده و در مقطعی ایشان معاونت فرمانداری شهرستان مسجد سلیمان را برعهده داشته و بدلیل صبغه و فعالیتهای متعدد فرهنگی و انقلابی، عضویت در شورای فرهنگی استان خوزستان را نیز در کارنامه خود دارد و بدین جهت با مسائل متعدد مردم در مناطق مختلف عملیاتی صنعت نفت، فرصتها و چالشها و دیدگاه های انان آشنایی درخوری دارد.

*سوابق جدی در مبارزه با فساد*

?حبیبی پور در سالهای اخیر بیش از هر زمانی در بخشهای نظارتی حوزه نفت و انرژی کشور فعال بوده است و ارتباطات نزدیکی با بخش‌های نظارتی قوه مقننه داشته که از جمله، میتوان به ابلاغ حکم مشاور رئیس کمیته سیاسی، امنیتی انتظامی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برای ایشان اشاره نمود که از رهگذر فعالیتهای وی، به نتیجه رسیدن پرونده های متعدد تحقیقی و مبارزه با فساد در حوزه های مختلف انرژی در کشور شده است.

?اینها، البته گوشه ای از پیگیری‌های سرپرست جدید بازرسی شرکت ملی نفت است که پیش از مسئولیت رسمی به انجام رسیده و با روحیه و پیشینه ای که از وی در اذهان شکل‌گرفته است‌به نظر می‌رسد ایشان پس از قرار گرفتن در مسئولیت بازرسی شرکت ملی نفت و با همیاری مدیران ارشد وزارت نفت و دلسوزان این صنعت، فعالیت های وسیع تری را در ایجاد تحول، پایش و اصلاح رویه های ناسالم و معیوب ورفع برخی سوء مدیریتها در شرکت ملی نفت آغاز خواهد نمود.

?اعتقاد ایشان همواره بر حرکت در مسیر عقلانیت بوده است و اینکه می بایست تمام انگیزه های خالص اعتقادی و انقلابی، در جهت برداشتن موانع پیش روی نیروهای متخصص، انقلابی و کارآمد، خاصه جوانان دانشمند، پرانگیزه، مصلح و جهادی، مصروف گردد که اگر این تلاش به نتیجه برسد، انرژی متراکم و تواناییهای بالای نیروهای مؤمن، متعهد و متخصص، شرکت ملی نفت از سد مشکلات خواهد گذشت.

?به نظر می‌رسد، این حرکت محسن خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت، درانتصاب این نیروی شایسته، ارزشمند و شناخته شده، در زمینه اصلاح و مبارزه با مفاسد، پیامی شفاف را در بر دارد. این که دولت سیزدهم با ریاست جمهوری دکتر رئیسی بر شفاف سازی، اصلاح فرآیندها و مبارزه با مفاسد و کژی ها جدی است را بار دیگر و با این انتصاب در حوزه نفت و گاز به فال نیک باید گرفت.
?و بفضل و منّش شاهد رشد تحولات مثبت و جدیدی در صنعت نفت ایران خواهیم بود و برای حاج داوود عزیز و سختکوش توفیقات روزافزون و مدد و نصرت الهی را مسئلت می نماییم و ضمن قدردانی وتشکر از این انتصاب هوشمندانه و بایسته، حضور ایشان را در این عرصه، به جامعه فرهیخته و زحمتکش صنعت نفت تبریک عرض میکنیم.

* سوابق سرپرست بازرسی شرکت ملی نفت ایران

داود حبیبی‌پور فارغ التحصیل آموزشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی آغاجاری (امیدیه) است و از نوجوانی کار در صنعت نفت را اغاز کرد. وی از نیروهای با تجربه صنعت نفت به حساب می‌آید که قریب به سه دهه در سطوح مختلف این صنعت مشغول به فعالیت بوده و رده های متعدد فنی تا ستادی را در لیست تجارب خود دارد؛ به طوری که دو دهه از این سی سال را در مناطق عملیاتی نفت خیز جنوب ایران مشغول به کار و فعالیت بوده است؛ کار در تأسیسات مختلف فرآورشی و غیره نظیر بوسترهای یک و دو آغاجاری، پازنان، ان جی ال ۱۰۰۰، کارخانجات کرنج پارسی، پارسی کلاستر، پارسی دره نی، cs۱۰۰، cs۴۰۰ و ان جی ال ۷۰۰ و ۸۰۰ اهواز، شامل واحدهای بهره برداری نفت و گاز ، بوسترها، واحدهای تقویت فشار گاز و کارخانه های گاز و گازمایع و ادوات سرچاهی، در دایره‌ی فعالیت های بیست ساله فنی او قرار دارد که باید کار در عملیات اداره کل حفاری و آشنایی با انواع ماشین الات دوار نظیر توربین ها را نیز به آن افزود.

حبیبی‌پور همچنین با  حوزه های ستادی نفت نیز آشناست و در مسئولیت های مرتبط با پروژه های مختلف شرکت ملی نفت ایران فعالیت کرده است. مشاور مدیر مهندسی و ساختمان مناطق نفت خیز جنوب، مسئولیت کنترل پروژه های متعدد و عضویت ناظر در هیات مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، همچنین تأسیس کانون نخبگان جوان و فعالیت در بخشهای مختلف حوزه بسیج شهید تندگویان جنوب و کسب مقامات ورزشی در سطح وزارت نفت نیز در سوابق وی دیده می‌شود. ضمن این که حبیبی پور مدیریت روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را حدود دو سال برعهده داشته و از این جهت در زمینه ارتباط با افکار عمومی و نهادهای برون سازمانی نیز تجارب ارزشمندی را داراست.

البته حوزه مسئولیت ها و مدیریت های عمومی او به روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب محدود نبوده و در مقطعی وی معاونت فرمانداری شهرستان مسجد سلیمان را برعهده داشته و به دلیل فعالیتهای متعدد فرهنگی و انقلابی، عضویت در شورای فرهنگی استان خوزستان را نیز در کارنامه خود دارد و بدین جهت با مسائل متعدد مردم در مناطق مختلف عملیاتی صنعت نفت و فرصت ها و چالش ها و دیدگاه های آنان آشنایی دارد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president