آوای جنوب

ستاد بحران استان در آماده باش کامل/حاجی زاده: با مدیریت؛ همدلی مردم و مسئولین از این بحران عبور می کنیم

آوای جنوب

هواشناسی استان و کشور بارش برف و باران را در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی کرده است و مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در آماده باش قرار دارند.

شامگاه شنبه (۲۴ دی ماه ۱۴۰۱) ستاد بحران استان از جمله حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار، مدیرکل مدیریت بحران استان، مدیرعامل شرکت برق استان و دیگر مسوولان در حال بررسی وضعیت استان به ویژه مناطق سردسیری هستند. در برف قبلی کم کاری‌هایی صورت گرفت، بطوریکه برق و حتی آب در برخی مناطق قطع شد، اما در وضعیت فعلی مسوولان عزم جدی دارند که شرایط مطلوبی را برای شهروندان ایجاد کنند.
کیامرث حاجی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مسوولین فرزندان همین مردم هستند و قطعاً وقتی پای کار باشیم مردم متوجه می‌شوند، همدلی می‌کنند و در کنار شما برای بهبود وضعیت کمک می‌کنند.
حاجی‌زاده اظهار کرد: شهرداری ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت سختی را پشت سر گذاشته، خسته نباشید می‌گویم به همه کسانی که پای کار بوده‌اند.
معاون عمرانی استاندار گفت: از شب گذشته ماشین آلات بخش خصوصی و دولتی بسیج شده‌اند، از سرابتاوه تا آخرین نقاط شهری را برف روبی کردند، الان نیز حضور دارند.
حاجی‌زاده بیان کرد: امروز جلسه دو ساعته‌ای را با مدیران زیرساخت برگزار کردیم، بررسی وضعیت را داشتیم و همینطور گزارش کار دادند. ان شالله با بارش‌های کنونی تنش آبی را نخواهیم داشت، بارش‌ها نعمت هستند و فقط کمی برای شهروندان و مردم استان زحمت ایجاد می‌کند ولی قطعاً تنش‌های آبی را برای سال اینده نخواهیم داشت.
وی افزود: انتظار داریم برای مدیریت بارش برف کار مضاعفی صورت بگیرد و همگی پای کار باشند، اکیپ‌هایی از فارس حضور پیدا کرده‌اند. امشب ۴۰ اکیپ برق کار، و همه مدیران زیرساخت پای کار خواهند بود تا مشکلی پیش نیاید.
حاجی‌زاده گفت: در دو سال گذشته کار عظیم جهادی صورت گرفته و بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در استان کار شد، در یاسوج حدود ۶۰ درصد کابل خودنگهدار انجام شده و ۴۰ درصد کار باقی مانده است.
حاجی‌زاده بیان کرد: در این چند روزه شهرداری پای کار بوده و هرس درختان نیز صورت گرفته تا مشکلی پیش نیاید.
معاون عمرانی استاندار گفت: در طی چند سال اخیر سنگین‌ترین بارش را تجربه کردیم ولی این نافی مدیریت بحران نمی‌شود، و وقتی بحرانی پیش می‌آید ما با مدیریت باید بتوانیم در کمترین زمان بحران را حل کنیم.
نیکروز مدیرکل مدیریت بحران استان نیز در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: در همه حوزه‌ها شهرداری، فرمانداری، بخش خصوصی، ادارات برق، حدود ۲۰ ماشین آلات در حال اماده باش کامل هستند.
معتمدی‌زاده مدیرعامل شرکت برق استان گفت: با توجه به بحرانی که داشتیم و گذشت و حجم کار بالایی که وجود داشت از اکیپ‌های عملیاتی شرکت توزیع برق فارس و چهارمحال و بختیاری در یاسوج کمک گرفتیم و سه دستگاه خودرو بالابر از استان های همجوار تا پایان بارش‌ها با شرکت استان همکاری خواهند کرد.
وی گفت: با سازماندهی صورت گرفته به نظر می‌آید دیگر نیازی به حضور اکیپ‌های بیشتری نباشد.
وی گفت: در استان تجهیزات بالابر امکانات کمتری داریم ولی در شرایط فعلی این کمبود پوشش داده شده است، امیدواریم در شرایط فعلی، با آمادگی همکاران ما، شاهد هیچ گونه قطعی ماندگاری در سطح شهرستان نباشیم.
رزمه رئیس شرکت برق شهرستان بویراحمد گفت: ۸ بالابر و ۵ جرثقیل و ۴۰ اکیپ برقکار در شهرستان بویراحمد حضور دارند و در آماده باش هستند.
رزمه افزود: در موقعیت کنونی تمام درخت‌هایی که به نظر می‌آمد مشکلی برای شبکه برق ایجاد می‌کند هرس شد.
وی گفت: خواهش ما از شهروندان این است که اگر قطعی برق به وجود آمد اندکی صبر و تحمل کنند، چون در هر حال ما در اسرع وقت برای وصل شدن برق مراجعه می‌کنیم، مراجعه‌های مکرر مردم فقط موجب کند انجام شدن کار‌ها می‌شود

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president