آوای جنوب

روایت معاون استاندار از تاریکی معابر شهر/ یاسوج شهر ارواح شده است!

آوای جنوب

معاون هماهنگی امور عمرانی با اشاره به روند طولانی شدن بهره برداری از پروژه پل چهارم بشار و تصفیه خانه شهر یاسوج بر تعیین تکلیف این پروژه ها تاکید کرد.

!

به گزارش آوای جنوب کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای ترافیک با بیان اینکه مصوبات این جلسه با جان مردم سروکار دارد گفت: اداراتی که در اجرایی شدن مصوبات کوتاهی کنند به دستگاه‌های قانونی و نظارتی معرفی می‌شوند، لذا هر مصوبه‌ای که مانع خسارت به جان و مال مردم می‌شود لازم الاجراست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حذف نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی، جاده‌های روستایی و محورهای شهری استان افزود: از اعتبارات ارزش افزوده، بند الف ماده ۳۳ و ۳۴، آلایندگی شهرهای نفتی و حوزه عمرانی اعتباراتی برای ایجاد زیرساخت‌های شهری اختصاص داده شده اما همچنان در بر روی همان پاشنه می‌چرخد و به جای اینکه اقدامات اساسی در حوزه مدیریت و کنترل هوشمند ترافیک انجام شود این پول‌ها صرف حقوق پرسنل شهرداری‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۰درصد این مبالغ باید صرف کنترل هوشمند ترافیک شود به وضعیت چراغ‌های راهنمایی سطح اشاره و عنوان کرد: زیبنده مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیست چراغ‌های راهنما سوخته و از کار افتاده باشند بنابراین شهرداری یاسوج و گچساران این ماه از محل ارزش افزوده و آلایندگی نفت هر کدام ۵۰۰ میلیون تومان و شهرداری دهدشت ۳۰۰ میلیون تومان برای مدیریت هوشمند شهری و اصلاح چراغ‌های راهنمایی هزینه کنند. بقیه شهرها هم متناسب با اعتباری که از طریق دفتر شهری داده می‌شود برای این کار هزینه کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یک سال از شهرداری خواستیم طرح جامع ساماندهی رودخانه بشار را ارائه دهد اما تاکنون خبری نشده بیان کرد: اگر شهرداری از ارائه طرح عاجز است اعلام کند تا خود استانداری متولی سامانه رودخانه بشار شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه طرح جامع ساماندهی بشار یکی از طرح‌های کلیدی در استان است بیان کرد: با توجه به در پیش بودن دور دوم سفر دولت سیزدهم به استان درخواست دادیم که طرح سریع ارائه شود تا بتوانیم اعتبار دریافت کنیم اما همچنان منتظر شهرداری هستیم.

وی با بیان اینکه از اعتبارات سفر دوره اول دولت به استان تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وارد استان شده یا در حال وصول است گفت: انتظار داریم شهرداری یاسوج برای زیباسازی شهر و رنگ آمیزی جداول پایه کار بیاید و حداقل در بلوارها کاشت درخت انجام دهد.

وی در خصوص آخرین خبرها از وضعیت پل چهارم بشار به وعده افتتاح این پروژه عمرانی اشاره و عنوان کرد: به همراه شهرداری یاسوج چندین بار در این محل حضور یافتیم و وعده افتتاح پل داده شد خبرنگاران هم انعکاس دادند اما افتتاح نشده می گویند پول نیست در حالی که پیمانکار پل چهارم بیشترین پول را دریافت کرده است.

حاجی‌زاده عنوان کرد: سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان به پروژه پل چهارم بشار اختصاص یافت امسال هم علی‌رغم اینکه یاسوج شهر نفتی نیست از محل اعتبارات نفت ۱۰ میلیارد تومان برای پروژه در نظر گرفته شد اما ادامه مسیر پل به سمت سروک هنوز انجام نشده و شهرداری وعده دو ماه دیگر را می‌دهد که از وعده وعیدها برای افتتاح پل چهارم بشار خسته شده‌ایم.

حاجی زاده در خصوص پروژه تقاطع همسطح تنگ مهریان گفت: این پروژه توسط وزیر راه و شهرسازی دولت گذشته کلنگ‌زنی شد اما پس از مدت کوتاهی متوقف شده که طی یک سال اخیر که در این استان هستیم پروژه فعال و اعتبارات خوبی از محل سفر رئیس‌جمهور به پروژه اختصاص یافت.

وی با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز عنوان کرد: متاسفانه دستگاه‌ها در ایام مناسب سال که بارندگی وجود ندارد کار انجام نمی دهند و نبود قیر و اعتبار را بهانه می‌کنند اما با آغاز بارش‌ها می گویند نمی توانیم کار انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به لزوم استقرار ایستگاه ایست و بازرسی میمند همچنین پاسگاه محور پاتاوه دهدشت خاطرنشان کرد: کلنگ پروژه سد سقاوه هفته آینده با حضور مسئولان استانی و ملی به زمین زده می‌شود

وی با تاکید بر لزوم روشنایی معابر و ورودی‌های شهر یاسوج گفت: این شهر گردشگر پذیر و توریستی شب‌ها در خاموشی به سر می‌برد بارها در جلسات اعلام کردیم شرکت توزیع نیروی برق این موضوع را حل کند اما همچنان شاهد خاموشی در معابر و ورودی های شهر پایتخت طبیعت ایران هستیم و یاسوج به مانند شهر ارواح تبدیل شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president