آوای جنوب

باز هم بی‌توجهی مسئولان به شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد/ گلایه هدایت خواه از حضور نمایندگانی که قدرت اجرا ندارند

آوای جنوب

در نشستی دیگر از شورای فرهنگ عمومی، مسئولان استانی باز هم به شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد بی‌توجهی نشان دادند و در جلسه حضور نیافتند که این رویه باعث اعتراض فعالان فرهنگی استان شد.

، شورای فرهنگ عمومی یکی از مهمترین نشست‌ها و جلسات هر استان و شهرستان به شمار می‌رود که در آن برای موضوعات فرهنگی مهم برنامه‌ریزی و تصمیم گیری می شود و به عبارتی شورایی مهم برای تصمیم‌گیری در حوزه فرهنگی به شمار می‌رود.

شورای فرهنگ عمومی که ریاست آن بر عهده نماینده ولی فقیه در هر استان است و همچنین استانداران به عنوان قائم مقام شورای فرهنگ عمومی عضوی موثر بوده که لازم است برای تصمیم‌گیری به عنوان مسئول ارشد اجرایی استان در این نشست ها حضور فعال داشته باشند.

اما متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد آنگونه که باید و شاید توسط مسئولان استانی از گذشته تا حال به شورای فرهنگ عمومی توجه آنچنانی نشده و کمتر دیده‌ایم که مسئولان ارشد استانی در شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ای و یا هدفی داشته باشند.

در یکی از آخرین نشست های شورای فرهنگ عمومی در استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج و با حضور بعضی از اعضا برگزار شد جای مسئولان ارشد استانی و نمایندگان استانداری در جلسه کاملاً خالی و محسوس بود.

در این نشست دبیر جبهه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد که از عدم حضور مسئولان ارشد استانی گلایه‌مند بود اظهار کرد: باید در ورودی شورا و جلوی درب جلسه اجازه ندهند هر فردی که نمی‌تواند برای اجرای مصوبات جلسه قدرت لازم را داشته باشد حضور پیدا کند «منظور معاونین یا فرستادگان ادارات و دستگاه‌ها».

ستار هدایت خواه در ادامه با اعتراض به عدم حضور مسئولان ارشد استانی در این جلسه گفت: به اعضا که نگاه می‌کنیم هیچ‌کدام از مسئولان مرتبط با استانداری در این نشست حضور پیدا نکرده اند در حالی که باید به دلیل اهمیت شورای فرهنگ عمومی در چنین نشست مهمی حضور پیدا می‌کردند.

وی با بیان اینکه آیا در شورای تامین استان هم مسئولان این چنین حضور پیدا می‌کنند و در شورای برنامه ریزی و شورای اداری هم شاهد چنین بی توجهی از سوی مسئولان هستیم؟ گفت: مسئولان استانی باید بدانند که شورای فرهنگ عمومی از لحاظ کارکرد و اهمیت از بسیاری شوراها و نشست‌های استانی مهمتر بوده و باید مسئولان توجه بیشتری به آن داشته باشند.

برای مثال در این جلسه نماینده ولی‌فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی به بودجه مورد نیاز حوزه قرآنی در استان اشاره کرد و گفت که باید ۵ میلیارد تومان باید برای مباحث قرآنی در استان مصوب شود.

اما به دلیل عدم حضور مسئولان ارشد استانی و نبود حتی یک نماینده از جانب استانداری معلوم نشد که آیا این عدد مورد قبول واقع می‌شود یا نه؟ این گونه است که به دلیل عدم حضور مدیران ارشد عضو جلسه برخی مصوبات تنها در حد حرف و روی کاغذ باقی می‌ماند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president