آوای جنوب

انتقاد هدایتخواه: مشکل این است که نمایندگان مجلس علی‌رغم تأکیدات صریح مقام معظم رهبری در چینش مدیران دخالت می‌کنند

آوای جنوب

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از روند کند تغییر مدیران انتقاد کرد.

ستار هدایت‌خواه در نشست شورای ائتلاف استان کهگیلویه و بویراحمد به حوادث دی ماه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی همچنین شهدای عملیات کربلای ۴ و سایر مناسبت‌های این ماه اشاره و اظهار کرد: اکنون شورای ائتلاف شکل در استان ۱۰ هزار نفر نیروهای انقلابی سازماندهی شده در سامانه دارد که در نوع خود کم نظیر است.

وی با بیان اینکه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برای غالب شدن گفتمان انقلاب اسلامی زحمات زیادی را متحمل شدند گفت: نتیجه خوبی نیز حاصل گردید به نحوی که در انتخابات شورای شهر تهران همه افراد لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب رای آورد و فاصله نفر اول لیست بعد با نفر آخر شورای ائتلاف بسیار معنادار بود.

این فعال سیاسی در ادامه با قدردانی از زحمات اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان به خصوص دبیر این شورا که وظیفه سازماندهی نیروها را برعهده داشت یادآور شد: شکل‌گیری شورای ائتلاف به دلیل این بود که گام سوم انقلاب که سالها بر زمین مانده بود یعنی تشکیل دولت اسلامی محقق گردد و همه تلاش ها برای این کار بود.

وی در ادامه به اولین مرحله شکل گیری دولت انقلابی یعنی انتخاب دولتمردانی در تراز انقلاب اشاره کرد و گفت: منظور از دولت فقط قوه مجریه نیست بلکه همه قوا بوده که شورای ائتلاف نیز برای این منظور تلاش‌های خود را انجام داد خوشبختانه اکنون به طور نسبی در بعضی قوا و به طور مطلق در انتخاب رئیس جمهور و قوه مجریه نقش آفرینی شورای ائتلاف موثر و مفید قرار گرفت.

هدایتخواه در ادامه با طرح این سوال که آیا دولت اسلامی تحقق پیدا می‌کند یادآور شد: باید ارکان مختلف دولت اسلامی به معنای کامل اسلامی شود اولین رکن آن دولتمردان هستند دولتمردانی که باید نگاه و معرفت اسلامی داشته باشند و در حوزه عمل نیز دارای تفکر اسلامی باشند.

وی در ادامه نقش دولتمردان در جهت گیری دولت اسلامی را مهم دانست و گفت: در این راه موانع و ضعف‌هایی هست که باید از همان ابتدا نیروهای مدنظر را تربیت می‌کردیم اما به دلیل اینکه تشکل‌ها به خوبی شکل نگرفته بود کادرسازی هم صورت نگرفت و متاسفانه از طرف نهادهای رسمی تعلیم و تربیت از کودکستان تا دانشگاه برنامه‌ای برای پرورش دولتمردانی در تراز انقلاب و نظام نبود.

هدایتخواه با اظهار تاسف از این نقیصه بزرگ یادآور شد: نیروهایی که باید تربیت می‌شدند صورت نگرفت و متاسفانه آن عده ای نیز که وجود دارند شناسایی نشده‌اند اما اکنون خوشبختانه در استان بانک اطلاعاتی نیروهای انقلاب توسط شورای ائتلاف راه اندازی شده هرچند اعتقاد داریم که این هنوز کافی نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه رکن دوم دولت اسلامی ساز و کارها و مدل های اجرایی و ساختار ها و برنامه هایی است که باید شکل گیرد، گفت: متاسفانه در سال های اخیر برای مثال سیاست‌های کلی حوزه اقتصادی تبیین شده توسط مقام معظم رهبری که توجه به اهداف انقلاب تهیه شد توسط نهادها و دستگاه‌های اجرایی به بار ننشست و با اظهار تاسف بسیاری از دولتمردان اصلا این سیاست‌ها را باور نداشته و اجرایی نکردند.

هدایتخواه با بیان اینکه برای مثال یک رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در جایی گفته بود که اقتصاد مقاومتی کیلویی چند یادآور شد: نباید انتظار داشته باشیم با چنین تفکراتی اقتصاد مقاومتی در کشور محقق شود و یا اقتصادی مبتنی بر رفع تبعیض داشته باشیم.

وی به تفکرات اقتصادی دولت حسن روحانی اشاره کرد و گفت: هر چند در همه دولت‌ها به صورت کم و زیاد شکاف طبقاتی وجود داشت اما در دولت قبل شکاف طبقاتی در کشور افزایش معناداری پیدا کرد وقتی آنها به جای مدل اقتصادی اسلامی مدل اقتصادی غربی را الگوی خود می‌دانستند یا در آموزش و پرورش مدل ۲۰۳۰ مد نظر آنها بود انتظار تربیت نیروی در تراز انقلاب را نباید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از روز اول مشکلات و موانعی داشته‌ایم و دولتمردان در تراز انقلاب تربیت نکردیم اظهار کرد: متاسفانه اکنون نیز مشکلات زیادی برای چینش مدیریتی داریم یکی از مشکلات این است که نمایندگان مجلس علی‌رغم تأکیدات صریح مقام معظم رهبری در چینش مدیران دخالت می‌کنند و همین موجب شده که در روند انتخاب مدیران کندی صورت گیرد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آدمهایی که در دولت قبل مدیریت گرفته بودند هیچ گونه انگیزه‌ای برای کار ندارند و با کمال تاسف باید گفت در اتاق فکر اصلاحات فرمان کارشکنی هم داده شده است.

فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعجب می‌کنیم که چرا باید تاخیر در چینش مدیران وجود داشته باشد مردم با رای خود به دنبال تحول بودند باید تغییر و تحولات زودتر شکل بگیرد تا کارها بیشتر پیش برود هر چند کارهایی که این دولت در همین مدت کوتاه کرده برابر با ۸ سال دولت روحانی است اما نقش اصلی دولتمردان و مدیران در پیگیری مصوبات سفرهای استانی بسیار مهم است.

هدایتخواه افزود: مدیرانی کنونی انگیزه ندارند و علاوه بر بی انگیزگی کارشکنی نیز در کارها خواهند کرد.

وی با بیان این که اقشار مردمی هم باید دولت را حمایت کرده و در کارها مشارکت کنند گفت: ظرفیت مردم باید پای کار بیاید و برای موفقیت دولت نقش آفرینی کنند مردم باید مطالبه‌گری هم از دولت داشته باشند و البته نیروهای انقلاب هم باید علاوه بر کمک به دولت پرچمدار مطالبه‌گری باشند.

هدایتخواه با بیان برخی کارشکنی‌ها خاطرنشان کرد: اگر عده‌ای برای آب و عده دیگر برای طرح رتبه بندی معلمان دست به تجمع می‌زنند در مقابل عده‌ای دیگر نیز به دنبال نقش آفرینی در ایجاد آشوب هستند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: در دوره جدید شورای ائتلاف چارت جدیدی مد نظر قرار گرفته و بر اساس نسخه جدید یکی از موارد بسیار مهم جوانگرایی و جوان‌سازی برای کادرسازی است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع شورای اتلاف به فرا رسیدن دهه بصیرت اشاره کرد و گفت: بصیرت افزایی در برهه کنونی بسیار مهم است در روزگاری که دشمنان به دنبال غبار آلودگی هستند تا مردم را در مقابل انقلاب قرار دهند وظیفه نیروهای انقلاب است که بصیرت افزایی خود را در فضای مجازی و فضای حقیقی با جدیت دنبال کرده و در مقابل شبهه افکنی ایستادگی کند.

هدایتخواه با بیان اینکه لازمه ولایتمداری حرکت جمعی است و رهبری کلمه ولایت را در سال ۵۳ به هم جبهگی معرفی می‌کنند یادآور شد: کسانی که ادعای ولایتمداری می‌کنند هیچ‌گاه با تکروی و تفرق کار خود را پیش نمی‌برند این کار در بینش مومنانه و در تفکر ولایتمداری معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه جریان داخلی به دنبال ضعیف جلوه دادن دولت بوده و هم‌پیمانان و همکاران خارجی آنها نیز به طریق اولی برنامه ریزی می کند که دولت ناکارآمد جلوه داده شود گفت: در آن صورت ناکارآمدی را به پای اسلام، انقلاب و رهبری می نویسند چرا که این دولت به نام اسلام انقلاب و رهبری روی کار آمده لذا همه نیروهای انقلاب وظیفه دارند این دولت را کمک کنند.

هدایتخواه با تاکید بر اینکه تشکیلات شورای ائتلاف در دوره جدید فقط مصرف انتخاباتی ندارد گفت: باید در مباحث فرهنگی اجتماعی و مسائل سیاسی نقش آفرینی کنید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president